امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56102 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با اکران یک فیلم فرانسوی و سه فیلم ایرانی؛

هفتمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

خبرایران : فیلم‌های کوتاه «تانک شب»، «آقای هندرسون»، «گجو» و «قهوه‌خانه عاشیقلار» در هفتمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور احسان طهماسبی اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.
هفتمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

 به‌گزارش خبرایران از روابط‌‌‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفتمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روز دوشنبه 18 اردی‌بهشت‌ماه 1402 با نمایش 3 فیلم کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه غیر ایرانی در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در هفتمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «تانک شب» به‌ کارگردانی امیررضا زرین‌بخش، «آقای هندرسون» به‌ کارگردانی توماس کوهی، «گجو» به‌ کارگردانی  و «قهوه‌خانه عاشیقلار» به‌کارگردانی رضا جمالی به نمایش در می‌آیند.

در این رویداد احسان طهماسبی، به‌ عنوان کارشناس جلسه هفتم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

«تانک شب» به کارگردانی و نویسندگی امیررضا زرین بخش و به تهیه کنندگی موسسه صندوق بیمه بتاجا و انجمن سینمایی جوانان ایران در ژانر جنگی و دفاع مقدس تهیه و تولید شده است و بازیگرانی چون علیرضا جلالی تبار و هادی دیباجی در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

همچنین بهزاد عبدی آهنگساز و مهدی ایل‌بیگی مدیر فیلم‌برداری این فیلم کوتاه بوده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «یک گردان از لشگر ٩٢ زرهي اهواز به همراه ٢ تیم از نیروهای مخصوص تیپ ٢٣ نوهد، دفاعى مشترک را در مقابل تهاجم یک تیپ زرهی عراق در غرب خوزستان انجام داده‌اند که بدلیل کثرت تانک‌هاى بعثى (١۵٩ تانک بعثى در مقابل ۵٣ تانک ایرانی) منجر به شکست شده است، حال در منطقه اشغال شده…»

«آقای هندرسون» سومین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل پاتوق فصل هشتم است.

این فیلم کوتاه فرانسوی به نویسندگی و کارگردانی توماس کوهی و تهیه کنندگی اولیور لمبرت تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان آن آمده است: «آگوست لوئیزو یک مومیایی کننده دقیق است؛ وقتی برای مومیایی کردن پیکر آقای هندرسون می‌آید، با دختر بسیار عجیب و غریبش آشنا می‌شود و…»

«گجو» به نویسندگی و کارگردانی سینا محمدیان و تهیه کنندگی بهنام حسین‌خانی و انجمن سینمای جوانان ایران تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «نگار بعد از طلاق، به همراه پسر کوچکش وارد منزل جدیدشان دون پدر می‌شود.»

«قهوه‌خانه عاشیقلار» به کارگردانی و نویسندگی رضا جمالی و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر اردبیل و رضا جمالی تولید شده است.

در خلاصه این انیمیشن آمده است: «پیرمردی به نام نظرعلی تصمیم می‌گیرد تا برای مراسم عروسی پسرش یک خواننده سنتی ترکی (عاشیق) بیاورد. در جستجو برای پیدا کردن خواننده مناسب، او با عاشیق‌­هایی روبرو می‌­شود که به خاطر مرگ نزدیکانشان حاضر نیستند آواز بخوانند.»

هفتمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه‌ 18 اردی‌بهشت‌ماه 1402 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت ورود به سالن را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب