امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56059 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حضور شهردار منطقه ۱۶ در آیین طشت گذاری در محله جوادیه

خبرایران : محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ با حضور در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در نکوداشت آیین طشت گذاری در محله جوادیه واقع در ناحیه ۱ این منطقه حاضر شد.
حضور شهردار منطقه ۱۶ در آیین طشت گذاری در محله جوادیه

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ محمد امین سالاری پور با حضور در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در نکوداشت آیین طشت گذاری در محله جوادیه واقع در ناحیه ۱ این منطقه حاضر شد.

▪️ این آیین طبق برنامه همه ساله همزمان با روزهای آخر ماه ذی الحجه، با حضور روحانیون، مداحان و مسئولین محلی و شهری در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در محله جوادیه برگزار شد.
▪️ عزاداران حسینی و ولایت مدار محله جوادیه با پوشیدن لباس سیاه و سینه زنی به طور رسمی به استقبال آیین های تعزیه و سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش رفتند.

▪️عزاداران محله جوادیه همه ساله همزمان با آغاز ماه محرم در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در مساجد، حسینیه ها و تكایا به یاد تشنه لبان واقعه کربلا همراه با طشتی كه بر دوش ریش سفیدان محل حمل می شود، آیین های ویژه ماه محرم را شروع می كنند.

▪️قربانی كردن گوسفند در جلوی دسته جات عزاداری، نذری و خیرات از اعمال این مراسم معنوی است و طشت های سوگواران و عزاداران حسینی تا پایان عزاداری ها كه با شمع های روشن احاطه شده است در محل قرار می گیرد و عزاداران به نیت تبرك و شفا از آب طشت می نوشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب