امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55965 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

باریج اسانس؛ از جبهه سلامت تا سکوی قهرمانی

خبرایران : تیم‌های باشگاهی استان اصفهان، امسال در لیگ‌های کشوری خوش درخشیدند و توانستند جام قهرمانی را به نام اصفهان و باشگاه خود کنند که یکی از این جام‌ها سهم کاشان شد، جامی که تیم والیبال زنان باریج اسانس آن را با شکست مدعیانی چون ذوب‌آهن و سایپا به دست آورد.
باریج اسانس؛ از جبهه سلامت تا سکوی قهرمانی

 تیم‌های باشگاهی استان اصفهان، امسال در لیگ‌های کشوری خوش درخشیدند و توانستند جام قهرمانی را به نام اصفهان و باشگاه خود کنند که یکی از این جام‌ها سهم کاشان شد، جامی که تیم والیبال زنان باریج اسانس آن را با شکست مدعیانی چون ذوب‌آهن و سایپا به دست آورد.

 تیم‌های ورزشی که پشتوانه مالی و مدیریت قوی دارند، طبیعتا از رقبای خود موفق‌تر عمل می‌کنند، به ویژه اگر علاوه بر ثبات مدیریتی، در ابتدای فصل نیز، مهره‌ها و تکه‌های پازل قهرمانی را به درستی انتخاب و در کنار هم قرار دهند. این مسئله در مورد یکی از تیم‌های موفق این فصل لیگ برتر زنان در رشته والیبال رخ داد.

فصل گذشته که در آخرین ثانیه‌های وقت اضافی لیگ، به یک‌باره باریج اسانس از لیگ برتر والیبال کنار رفت، کمتر کسی فکر می‌کرد، سال بعد باریجی‌ها بازگردند؛ آن‌هم بازگشتی نیمه طوفانی و به دور از حاشیه و در آرامش. آن‌ها توانستند با حذف مدعیان بر سکوی قهرمانی بایستند. ایسنا به بهانه قهرمانی تیم والیبال زنان باریج اسانس با لاله حجازی، فرد اول این برند که جانشین پدر در هدایت مجموعه باریج اسانس شده و یکی از زنان موفق و کارآفرین کشورمان نیز محسوب می‌شود، گفت‌وگویی داشته که در ادامه آن را می‌خوانید:

ورود باریج اسانس به ورزش چگونه اتفاق افتاد؟

شرکت باریج اسانس احساس کرد که در حیطه مسئولیت اجتماعی خود باید به نوعی دیگر نیز وارد عرصه‌های مختلف شود، و چه لذتی بالاتر و لذت‌بخش‌تر از اینکه این عرصه در مسیر سلامت جامعه باشد و این شد که باشگاه باریج اسانس به دست پدرم و در سال ۸۸ و با رشته ورزشی والیبال که در آن زمان خیلی مورد توجه مسئولان نبود، فعالیت خود را آغاز کرد.

تیم والیبال باریج اسانس در اولین دوره حضور خود، قهرمان لیگ استان اصفهان شد و مسیر خود را به سمت لیگ برتر آغاز کرد تا در سال ۸۸ با قهرمانی در لیگ دسته یک، جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد و در اولین سال حضور خود در سال ۹۰ و با درخشش بازیکنان جوان و گمنام خود در جایگاه چهارم ایستاد؛ سالی که بازیکنانی مثل سجاد تارویردی و امیر غفور به‌عنوان برترین‌های لیگ برتر ۱۳۸۹–۱۳۹۰ انتخاب شدند.

بعد از آن احساس کردیم باید زیرساخت‌های باشگاه را نیز کامل کنیم و  نیروهای تازه نفس و بومی که بتوانند خدمات بیشتری داشته و به نوعی اشتغال‌زایی برای منطقه نیز باشد، را جذب کنبم. این نیروها نیاز به آموزش داشتند و به دنبال آن و با توجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی که در کاشان در رشته والیبال وجود دارد، آکادمی تخصصی والیبال را در رده‌های متخلف راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم پشتوانه‌سازی خوبی داشته باشیم و خوشبختانه استعدادیابی‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شد.

بعد از مدت‌ها که در بخش حرفه‌ای و در سطح لیگ برتر فعال نبودیم، در بخش زنان شروع به تیم‌داری کردیم، در این بخش نیز کار را از پایه شروع کردیم تا به جایگاهی که امروز ایستاده‌ایم، رسیدیم.

تیم ما امسال نیز به دلیل وجود بازیکنان بسیار جوان، فعال، جویای نام و با انگیزه و همچنین مربی بادانش و خوب، خوش درخشید و آن‌ها کاری کردند تا از حمایت‌های خودمان، راضی و خرسند باشیم. این عوامل قهرمانی تیم والیبال زنان در لیگ برتر، گرفتن سهمیه مسابقات باشگاه‌های آسیا را به دنبال داشت و اکنون نیز در حال بررسی برای حضوری موفق در این مسابقات هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

باریج اسانس؛ از جبهه سلامت تا سکوی قهرمانی 2

آیا باریج اسانس رشته‌های دیگری را هم تحت پوشش قرار داده است؟

خیر، فکر می‌کنم تنها باشگاه تخصصی رشته والیبال در کشور هستیم. البته با توجه به علاقه کارکنان مجموعه، فعالیت‌هایی در رشته فوتسال داریم که کارکنان شرکت باریج اسانس و شرکت‌های اقماری در آن فعال هستند و اولین جام “یادواره مهندس حجازی” را با شرکت کارکنان خود مجموعه برگزار کردیم.

تیم‌داری در بخش مردان و حتی گسترش فعالیت‌های ما بستگی به خیلی از عوامل دارد. باریج اسانس یک شرکت خصوصی است، باید توان مالی، مسائل جانبی و وضعیت اقتصاد کشور را در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کنیم. به ویژه در شرایط فعلی که اقتصاد کشور دچار تزلزل است، مجبور هستیم سالیانه برنامه‌ریزی کنیم.

هدف‌مان این است که به مسئولیت اجتماعی خود، به خصوص در حوزه والیبال ادامه دهیم. منطقه کاشان استعدادهای زیادی دارد که می‌توانند شکوفا شده و در خدمت والیبال کشور باشند. بنابراین هدف و برنامه ما ادامه این روند و فعالیت است، اما اینکه چقدر موفق شویم و امکانات برای ما مهیا شود، سال به سال مشخص می‌شود، چرا که ثبات اقتصادی آن‌گونه نیست که بتوانیم آینده دور را متصور شویم. به همین دلیل نمی‌توان با قاطعیت گفت که وارد تیم‌داری در سطح لیگ برتر مردان خواهیم شد یا نه. البته در رده‌های مختلف به ویژه پایه، تیم‌داری می‌کنیم و  در این زمینه نیز بازیکنان بسیار خوبی تربیت شده‌اند.

فصل گذشته باریج اسانس به نوعی دقیقه نود از لیگ برتر بانوان کنار رفت و دوباره این فصل، پرقدرت و بدون حاشیه برگشت و در فینال و نیمه نهایی، نام‌های بزرگی مثل ذوب آهن و سایپا را حذف کرد. چه اتفاقی برای باریج اسانس افتاد؟  

دلیل کنار کشیدن باریج در آخرین فرصت‌های فصل گذشته لیگ برتر به هیچ عنوان مهارتی و فنی نبود و موارد دیگر همان‌گونه که گفتم، موضوعات مالی و اقتصادی بود، به دلیل وضعیت نابسامان تحریم‌ها و اقتصاد نمی‌توانیم در مورد آینده دور، تصمیم‌گیری قاطعی داشته باشیم؛ چرا که ممکن است تصمیمی گرفته شود و بعد مجبور به لغو آن شویم. از آنجایی که همیشه ایده‌آل‌ها را برای خودمان متصور می‌شویم، هر برنامه‌ای را شروع کنیم، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به بهترین نحو انجام شود.

در مورد موفقیت تیم والیبال زنان در لیگ برتر، عملکرد تیم به باشگاه و مدیریت مجموعه باریج اسانس هم بستگی دارد، اگر ما بتوانیم تیم و مجموعه را به خوبی حمایت کنیم، آن‌ها هم می‌توانند پیشرفت خوبی داشته باشند، ترکیب تیم ما جوان است که شاید نیاز به تجربه بیشتر، انگیزه و حمایت‌های خاص دارند و نمی‌توان توقع داشت آن‌ها را باید به حال خود رها کنیم و در مقابل انتظارات بالا  از آن‌ها داشته باشیم.

در هر باشگاهی برای کسب موفقیت، علاوه بر بازیکنان، خود مسئولان و مدیران آن باشگاه نیز تاثیرگذار هستند. براساس تشخیص مدیریتی، هر زمانی که احساس کنیم، باشگاه چه چیزی نیاز دارد، آن را مهیا می‌کنیم و انتظار داریم آن‌ها نیز، مهارت، انگیزه و استعداد خود را به میدان بیاورند؛ بنابراین مکمل هم هستیم و نمی‌توان گفت ما خوب بودیم و تیم بد بود و یا بالعکس.

 برنامه‌های مجموعه و باشگاه برای تقویت تیم به منظور حضور در جام باشگاه‌های آسیا چیست؟

قرار است جلسه‌ای با حضو سهامداران و هیئت مدیره برگزار شود تا نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند و در کنار آن، نظر فنی باشگاه و تیم را داشته باشیم تا نهایتا در این زمینه تصمیم‌گیری شود، به طور قطع برای موفقیت تیم هر اقدامی نیاز باشد، انجام خواهیم داد.

باریج اسانس؛ از جبهه سلامت تا سکوی قهرمانی 3

کمی از ورزش فاصله بگیریم در مورد شرکت دارویی باریج اسانس بگویید؟

شرکت داروسازی باریج اسانس در سال ۱۳۷۱ در زمینی به مساحت حدود ۳۰ هزار مترمربع در مشهد اردهال کاشان توسط سید حسین حجازی، احداث شد. داروسازی باریج اسانس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ داروهای گیاهی در ایران شناخته شده و بیش از ۱۰ درصد از سهم تولید بازار داروی گیاهی کشور را به خود اختصاص داده‌ است، شرکت ما دارای ۷ برند دارویی در زمینه انسانی، دامی، غذایی و فرآوردهای آرایشی، بهداشتی و همچنین بزرگ‌ترین خط تولید سافت ژل در ایران است.

شرکت دارویی باریج اسانس کاشان، ۱۶۰ نوع محصول در گروه‌های مختلف سنتی و صنعتی تولید می‌کند که عمده آن در بخش آرایشی و بهداشتی(برند مورینگا)، مکمل‌ها و برخی داروها(باریج اسانس و باری ویتال)، غذایی(گرینو)، داوری دامی (باریج وت) است. برای حدود ۱۰۰۰نفر به‌صورت مستقیم، اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌ایم.

مرکز تحقیقات شرکت ما با عنوان یک شرکت دانش بنیان، بسیار فعال است. محصولات خود را  به ۱۰ کشور خارجی از جمله کشورهای عربی و همسایه و همچنین چین و کانادا ارسال می‌کنیم.

با توجه به اینکه باریج اسانس یک شرکت دارویی است، در شرایط کرونایی دو سال گذشته، چه اقداماتی انجام دادید؟

بله، با توجه به اینکه باریج اسانس، یک شرکت دارویی است، از همان ابتدا در زمینه محصولات بهداشتی و سلامتی نیز فعالیت داشته‌ایم، با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های خیلی گسترده‌ای برای تهیه مواد ضدعفونی، پیشگیری و درمانی داشتیم. مرکز تحقیقات شرکت باریج اسانس نیز اقدامات مفیدی انجام داده و طرح‌های مشترکی با دانشگاه‌های مختلف انجام دادیم. یک محصول مشترک با شرکت جابر ابن حیان داریم که بخش گیاهی آن، مربوط به اسانس است  و از سوی شرکت باریج تهیه شده و مابقی آن از شرکت دارویی جابر، هنوز در حال تولید است.

اقدمات زیادی در بخش بهداشتی و درمانی انجام داده‌ایم، برخی از محصولات موجود، به‌عنوان مکمل در درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شد؛ محصولات مثل داروهای تقویتی و ضد سرفه که برای تنفس و گوارش مفید است البته مجموعه ما هرسال تعداد ۸ تا ۱۲ محصول جدید به محصولات قبلی خود اضافه می‌کند تا همیشه به سمت جلو حرکت کنیم. درباره باشگاه نیز تلاش می‌کنیم، شرایط بهتر و خوبی را ایجاد کنیم، همچنین در نظر داریم آموزش‌های به‌روز را برای نیروهای جوان و بومی، تداوم ببحشیم تا پیشرفت داشته باشیم.

ایسنا

© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب