امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55775 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پیام تبریک رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز پزشک

خبرایران : دکتر قبادی دانا همزمان با یکم شهریور ماه و به مناسبت روز گرامی داشت حکیم ابو علی سینا و مقام پزشک، پیام تبریک صادر کرد.
پیام تبریک رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز پزشک
به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به شرح ذیل است؛
 
هوالشافی
 
 
نامگذاری یکم شهریور ماه سالروز ولادت طبیب و فیلسوف نامدار ایران، شیخ الرئیس ابوعلی سینا بعنوان روز پزشک فرصت مغتنمی است برای پاسداشت پزشکان این مرزوبوم که دم مسیحایی خود را ملازم بیماران و درمندان ساخته ‏اند و با در آمیختن تخصص و دانش علمی خود و عواطف انسانی، "مددکاری پزشکی" را برای تسکن آلام روح و جسم بیماران حیات بخشیده ‏اند. 
 
 
در بازخوانی تاریخ افتخار آمیز حضور حماسی پزشکان ایران اسلامی در سال ‏های دفاع مقدس به فصل درخشان دیگری بر می‏ خوریم که به علت قرابت و همراهی با عظمت معنوی ارزش‏های شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و با تقدیم شهیدان والامقامی همچون شهید دکتر فیاض بخش، فضای فرهنگی جامعه پزشکی کشور را عزت و آبرو بخشیده است.
 
 
امسال هم مانند سال گذشته این مناسبت رنگ و بوی دیگری دارد. در شرایط اپیدمی بیماری منحوس کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری در کشورمان شاهد حضور پر رنگ و فداکارانه پزشکان عزیز در کنار تمامی مدافعان سلامت بوده ‏ایم که با تلاش صادقانه و مخلصانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس به کمک بیماران شتافتند و همانند هشت سال دفاع مقدس از جان مایه گذاشته و با خدمت و ایثار بار دیگر در صحنه تاریخ این سرزمین درخشیدند.
 
 
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کادر درمانی کشور و عرض تبریک روز پزشک و خدا قوت به جامعه پزشکی و یادآوری این مهم که با رعایت پروتکل‏ ها و دستورالعمل ‏های بهداشتی قدردان تلاش و زحمات این عزیزان باشیم، از تلاش‏های بی وقفه و شبانه روزی پزشکان، مراقبین و کادر درمانی در سراسر کشور بویژه در مراکز متعدد شبانه ‏روزی تحت نظارت سازمان بهزیستی که مراقبت و نگهداری از جمع کثیری از افراد دارای معلولیت، سالمندان، افراد آسیب ‏پذیر و دارای ریسک بالا در مقابل بیماری کرونا را بر عهده دارند، قدردانی می‏ نمایم. در سایه لطف خداوند رحمان و ایثار و مجاهدت‏ های ارزنده شما همکاران دلسوز و درد آشنا توانستیم موفقیت بالایی در حفظ سلامت و ایمنی افراد مقیم در مراکز شبانه روزی کسب نماییم و شاهد کمترین رقم فوت و ابتلا در مراکز تحت نظارت باشیم.
 
 
به امید روزی که در سایه الطاف الهی با گذار موفق از بحران ناشی از شیوع کرونا شاهد تحقق، رشد و بالندگی شاخص‏ های نظام سلامت کشور اسلامی‏مان باشیم. 
 
دکتر وحید قبادی دانا
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب