امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5577 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ادعای عجیب وکلای مهدی هاشمی؛

جنجال شنود در دادگاه مهدی هاشمی

پرونده مهدی هاشمی از ابتدای مرداددماه امسال در دادگاه درحال رسیدگی است. درحالی که بسیاری از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس خواهان رسیدگی علنی به این پرونده هستند این دادگاه با تشخیص قاضی مقیسه به صورت غیرعلنی برگزار شده است.
جنجال شنود در دادگاه مهدی هاشمی
به گزارش خبر ایران در این شرایط است که امروز علیزاده طباطبایی یکی از وکلای این متهم در ابتدای ورود به دادگاه به پخش برخی از اخبار اعتراض دارد و در اظهار نظری عجیب می گوید: ظاهرا مطالب مطرح شده در جلسات پیشین منتشر شده و گویی در جلسات دادگاه شنود گذاشته‌اند که ما در جلسه امروز به این امر اعتراض می‌کنیم.
او توضیح داد: جلسات رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و انتشار محتوای آن غیرقانونی است.
سایت عصر امروز در گزارش در اینباره نوشت: در چند روز گذشته برخی رسانه ها اطلاعات و گمانه هایی را در این رابطه مطرح کردند.
1- مهدی هاشمی به شدت از اینکه این موضوع مطرح می شود که بخش اصلی اتهامات وی اقتصادی است نگران است و همچنین از پخش عناوین اتهامی خود در بخش اقتصادی واهمه شدید دارد.
2- مهدی هاشمی از اینکه اعضای جریان اصلاحات و حتی حزب کارگزاران برای دفاع از او وارد صحنه نشده اند به شدت ناراحت و عصبانی می باشد.
3- غیر از علیزاده طباطبایی که وکیل ظاهری وی است تیمی از وکلای خبره کمک و هدایت دفاع از وی را بعهده دارند که نشان از عمق تخلفات و اسناد و ادله دادگاه درباره مهدی هاشمی می باشد.
همین سایت توضیح می دهد که برخی از مهمترین عناوین اتهامی مهدی هاشمی به شرح زیر می باشد:
الف: اخلال در نظام اقتصادی کشور
ب: اختلاس توام با جعل اسناد و مدارک جهت تامین هزینه انتخابات از محل بودجه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور
ج: تبانی در انجام معاملات دولتی و واگذاری تبلیغات بهینه سازی بدون مناقصه و ضمانت
د: اخذ رشوه از شرکتهای متعدد خارجی در پروژه های نفتی به ویژه پرونده شرکت استات اویل
ه: تصرف غیرقانونی از طریق استفاده غیر مجاز انتخاباتی از اموال بهینه سازی برای ستاد هاشمی در سال 84
و: فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ایجاد شبهه در نتیجه انتخابات دور نهم و دهم
ز: جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور
ه: افشا و انتشار اطلاعات طبقه بندی شده و ...
امروز اینها فقط بخش کوچکی از پرونده مهم این متهم فساد اقتصادی امنیتی می باشد که در دستگاه قضایی در حال رسیدگی می باشد. اما اکنون راهبرد مهدی هاشمی این است که پرونده رسیدگی به اتهامات خود را سیاسی جلوه داده و آن را نوعی انتقام گیری از آقای هاشمی رفسنجانی تصویر کند و این در حالی است که موضوع هیچ ربطی به هاشمی نداشته و تا امروز هم هیچ اتهامی متوجه وی نشده است.
بخش خبری 20:30 روز چند روز قبل در گزارشی به بررسی روند رسیدگی به این پرونده پرداخته بود. در بخشی از این گزارش موسیقی متن فیلم پدرخوانده بر روی گزارش قرارداده شده بود. در این گزارش اعتراض مهدی هاشمی به صداوسیما نیز پخش شد. هنوز معلوم نیست که اعتراض وکلای پرونده به درز اخبار و شنود در دادگاه دقیقا مربوط به چه خبری است.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب