امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55717 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با اکران چهار فیلم کوتاه ایرانی؛

دوازدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

خبرایران : فیلم‌های کوتاه «اسما»، «فیلمرغ»، «رامخانه» و «میز هفت» در دوازدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور سعید قطبی‌زاده اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.
دوازدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرایران به نقل از روابط‌‌‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دوازدهمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز دوشنبه 12 تیرماه 1402 با نمایش 4 فیلم کوتاه ایرانی در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در دوازدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه داستانی «اسما» به‌ کارگردانی مصطفی آقامحمدلو، «فیلمرغ» به‌ کارگردانی امیر مسعود سهیلی و «میز هفت» به‌کارگردانی سبحان بیرانوند و فیلم کوتاه تجربی «رامخانه» به‌ کارگردانی احسان شادمانی به نمایش در می‌آیند.

در این رویداد سعید قطبی‌زاده، نویسنده، مدرس، منتقد و کارشناس سینما به‌ عنوان کارشناس جلسه دوازدهم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد قاسمی، مجری تلویزیون، کارگردان و تهیه کننده، به عنوان مجری و کارشناس فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت.

«اسما» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی آقامحمدلو و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و فرهاد حاجی عباسی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «اسماء زن امدادگر سوری برای سامان دادن به یک بیمارستان زیر آتش در استان ادلب سوریه به همراه یک فرمانده وارد آن می‌شود.»

فیلم کوتاه «فیلمرغ» به نویسندگی و کارگردانی امیر مسعود سهیلی و تهیه کنندگی امیر مسعود سهیلی و سید جلال روحانی، بر اساس داستان «راه و چاه» نوشته خالد نویسا در انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر مشهد تهیه و تولید شده است.

«میز هفت» به نویسندگی و کارگردانی سبحان بیرانوند و به تهیه کنندگی محمد جواد موحد، در باشگاه فیلم‌ سوره تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «روایتی از مردی که به دلیل مشکلات مالی و سختی‌های زندگی مجبور به انجام کارهایی برخلاف میل‌ش می‌شود.»

«رامخانه» به کارگردانی، نویسندگی و تدوین احسان شادمانی و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و لیلا دوکوهکی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «فردا مراسم خواستگاری دختر کوچک است، پدر تصمیم می‌گیرد برای با خبر نشدن خانواده خواستگار از بیماری معلولیت و اعصاب‌وجنون پسرِ خانواده، او را مجدداً و خارج از نوبت به آسایشگاه اعصاب‌ و روان بسپارد، این شروع ماجرا برای سفرهای غریب پسر است.»

دوازدهمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، پس از دو هفته تعطیلی، دوشنبه‌ 10 تیرماه 1402 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت ورود به سالن را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب