امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55664 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام کرد؛

برخی شرکت‌های بیمه‌ای کالاهای قاچاق را بیمه می‌کنند

خبر ایران : دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: برخی شرکت‌های بیمه‌ای کالاهای قاچاق را بیمه می‌کنند و مواردی هم خدمات پس از فروش دارند.
برخی شرکت‌های بیمه‌ای کالاهای قاچاق را بیمه می‌کنند
به گزارش خبرایران از روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی تنها با ممنوعیت کوتاه‌مدت ورود لوازم خانگی مشابه ساخت داخل موافق است، امروز در شرایط تحریم‌ واحدهای تولید داخلی از نظر افزایش تولید و تعمیق ساخت داخل، سرمایه‌‌گذاری‌های مناسبی انجام دادند که نباید تلاش آنها در رفع نیاز کشور فراموش شود، بلکه باید با مدیریت درست برای مدت زمان معقول محدودیت واردات ادامه یابد که تولید‌کنندگان در برخی کالاهای تولیدی به بلوغ کامل برسند و پس از ایجاد توان رقابتی واردات آزاد شود.
 
وی افزود: انجمن به هیچ عنوان مخالف همکاری و ارتباط با کمپانی‌های صنعتی دنیا نیست چراکه تعامل هوشمندانه در همه عرصه‌ها به نفع کشور است، اما بهتر است به جای محصولات نهایی، مواد اولیه و تکنولوژی‌های مورد نیاز صنایع لوازم خانگی وارد کشور شود.
 
هاشمی ادامه داد: در حال حاضر واردات برخی اقلام همچون کولرگازی و بخشی از اقلام لوازم خانگی کوچک به علت محدودیت تولید، آزاد است چراکه تولیدات داخل نیاز کشور را پاسخ نمی‌دهد.
 
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه لوازم خانگی که در داخل تولید می‌شود باید کیفیت لازم و هزینه‌های معقول داشته و رضایت مصرف‌کننده را جلب نماید. گفت: متاسفانه معضل سیستماتیک قاچاق سبب شده است که مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت و سوی برند‌های خارجی سوق پیدا کنند چراکه هزینه‌ پایین داشته و مالیات ندارد و حتی برخی شرکت‌های بیمه‌ای این کالاها را بیمه می‌کنند و مواردی هم خدمات پس از فروش دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از تمایل مصرف‌کننده به کالاهای خارجی علت فرهنگی دارد که باید در این زمینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات فرهنگی لازم را انجام دهند، از نظر فرهنگی اگر مصرف‌کننده اقناع شود که تهیه اقلام خارجی نیروی کار خارج از کشور را تقویت می‌کند در حالی که اشتغال جوانان و معیشت بسیاری از خانواده‌ها به تولیدات داخلی وابسته است، هیچ‌گاه داشته خود را صرف تهیه محصول خارجی نمی‌کنند؛ از طرف دیگر باید تولید‌کنندگان نیز کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش محصولات خود را متعادل سازند که رضایت مصرف‌کننده کاملا تامین شود. افزون براین در حال حاضر برای کشور ما مساله اقتصاد بدون نفت مطرح است بنابراین باید به صورت جدی اشکالات تولیدات داخلی آسیب‌شناسی شده و برطرف شود که در رقابت با تولیدات خارجی ضمن تامین نیاز داخلی به فکر تقویت صادرات هم باشیم.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب