امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5566 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مصطفی سلیمی خبرداد؛

منطقه ۲۱ پنجمین منطقه در تهران از لحاظ ورودی و خروجی محسوب می‌شود / پیگیر انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم / ۲۵۰ هکتار به سرانه فضای سبز منطقه اضافه شده است

مصطفی سلیمی شهردار منطقه 21 تهران گفت: با حادثه اخیر سقوط هواپیما در این منطقه پیگیر انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم.
منطقه ۲۱ پنجمین منطقه در تهران از لحاظ ورودی و خروجی محسوب می‌شود / پیگیر انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم / ۲۵۰ هکتار به سرانه فضای سبز منطقه اضافه شده است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «مصطفی سلیمی» شهردار منطقه 21 تهران با اصحاب رسانه بعد از ظهر امروز برگزار و دراین نشست خبری «مصطفی سلیمی» شهردار منطقه 21 تهران اظهار داشت: منطقه21دارای 51کیلومتر مساحت و پنجمین منطقه از نظر وسعت در میان مناطق دیگر است و در غربی ترین نقطه پایتخت واقع شده است منطقه ای که 30 درصد آن در اختیار صنایع است و 70 درصد مسکونی، بالغ بر 2800 کارخانه و کوچک و بزرگ در آن فعالیت می کنند. و منطقه 21 را به صنعتی ترین منطقه پایتخت تبدیل کرده است.

سلیمی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اخیر افزود: حادثه سقوط هواپیما در خیابان شیشه مینا بسیار دلخراش و ناگوارا بود به طوری که بیش از 40تن از هموطنان ما در این حادثه جان خود را از دست دادند و این تنها بخشی از مشکلات این فرودگاه برای ساکنین این منطقه است. آلودگی صوتی، سقوط قطعات هواپیما بر سر منازل شهروندان نیز از مشکلات اساسی فرودگاه مهرآباد است و ما همچنان پیگیر انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم.

وی با اشاره با اشاره به اینکه منطقه ۲۱، ۵۲ کیلومتر مساحت دارد، عنوان داشت: منطقه ۲۱ پنجمین منطقه در تهران از لحاظ ورودی و خروجی محسوب می‌شود که سه بزرگراه شهید فهمیده،‌ لشکری و فتح وجود دارد که بار ترافیکی غرب تهران را عهده‌دار هستند.

سلیمی فرودگاه مهرآباد به دلیل موقعیت خوبی که دارد از نظر اقتصادی می‌تواند درآمد خوبی برای مسئولان فرودگاه داشته باشد و می‌تواند با تغییر کاربری به یک بوستان درآمدزایی ایجاد کند.

شهردار منطقه 21 تصریح کرد: سال گذشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان فرودگاه 150 هزار درخت در این محدوده کاشته شد و برخی از این درخت‌ها، درختان مثمر بودند.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در منطقه ۲۱ در یک سال گذشته صورت گرفته است، درختکاری در زمین‌های بایر بوده است و شهرداری منطقه ۲۱ از یک سال گذشته زمین‌های بایر و بی‌دفاع را و همچنین زمین‌هایی که به صورت غیرقانونی در تصرف افراد دیگری درآمده بود و در نهایت درختکاری را در آن مناطق آغاز کرد و یکسال و نیم گذشته ۲۵۰ هکتار به سرانه فضای سبز منطقه اضافه شده و هم اینک فضای سبز آن ۵۰۰ هکتار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات منطقه ۲۱ و با توجه به استقرار فرودگاه از صنایع و کارخانجات، ترافیک‌های سنگین در این منطقه است که در یکسال و نیم گذشته به دلیل این مشکلات 5 پل به بهره‌برداری رسید و هم زمان با نصب این پل‌ها، پل‌های عابر پیاده نیز به بهره‌برداری رسیده است و در یک سال گذشته ۵۰۰ هزار درخت در منطقه ۲۱ کاشته شده و این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

سلیمی از تکمیل پروژه کاروانسرای سنگین یک و دو تا پایان سال خبر داد و گفت: صد در صد این پروژه به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود مراحل بعدی تا پایان سال انجام شود.

شهردار منطقه ۲۱ از اجرای یک طرح منحصر به فرد در منطقه خبر داد و گفت: قرار است بزرگراه شهید باکری امتداد پیدا کند و از طریق اتوبان شهید فهمیده متصل به بزرگراه فتح و در نهایت به آزادگان متصل شود و طول این بزرگراه ۶ کیلومتر است و تا سال آینده این بزرگراه تکمیل خواهد شد.

وی درپایان گفت:‌ منطقه21 دارای 3 ناحیه و 17 محله است در حال حاضر از این میان 10 محله دارای سرای محله است و 7 محله دیگر فاقد سرای محله بوده و با توجه به بودجه امسال از اقدامات مهم و جدی شهرداری احداث سرای محله در این 7 محله است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب