امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55166 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در اعلام کرد؛

بهره‌برداری از یکهزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهمنامه ایجاد شغل برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت

خبرایران : رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین بهره‌برداری از یکهزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهمنامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور، گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۰ با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
بهره‌برداری از یکهزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهمنامه ایجاد شغل برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین بهره‌برداری از یکهزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهمنامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور به عنوان آغاز رویداد«حرکت با برکت» با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین با حضور «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «امیرحسین مدنی» مدیرعامل بنیاد برکت و «محمد جعفریان» مدیرکل اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن قدردانی از دو مجموعه برای توجه ویژه به جامعه هدف بهزیستی، گفت: خرسندیم که اکنون شاهد اجرایی شدن یکهزار و صد پروژه اشتغالزایی برای افراد دارای معلولیت و جامعه هدف در سراسر کشور هستیم که باعث ایجاد اشتغال برای حداقل ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد شده و بالغ بر یکصد میلیارد تومان تسهیلات و شرایط مناسبی ایجاد شده تا سرمایه‌گذاری صورت گیرد برای اینکه این اشتغال‌های خرد در سراسر کشور شکل بگیرد.

* با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان برای حدود ۶ هزار نفر از جامعه هدف اشتغالزایی شد

وی با بیان اینکه این مهم زمینه شکل‌گیری ۲ هزار طرح جدید اشتغالزایی را با همکاری نزدیک بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۰ رقم خواهد زد، ادامه داد: بطوری که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان اشتغالزایی برای حدود ۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت و جامعه هدف ایجاد می‌شود.

به گفته قبادی دانا، مدل خوب تسهیلگری که تسهیلگران با شبکه ۸۰۰ نفری بنیاد برکت در سطح کشور ایجاد کردند می‌تواند زمینه‌ای را ایجاد کند که جامعه هدفی که تمایل به فعالیت و اشتغال دارند جذب کارآفرینی‌های خرد و متوسط در سطح کشور شوند.

* بهره‌مندی بیش از ۴۰ هزار نفر از تسهیلات یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی

رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از زمینه‌های فعالیت بهزیستی ایجاد توانمندی و توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ از محل بند ب تبصره ۱۶، یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار داده شد که بیش از ۴۰ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند و مشغول به کار شدند.

وی، ادامه داد: همچنین در ارتباط با ایجاد شرایط مناسب و مشوق‌های دیگر برای اشتغال از محل بیمه‌ها در ارتباط با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش‌فرمایی در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۶ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند و مشوق‌ها برای آنها پرداخت شده است.

* بیش از ۲۲ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی کشور در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند

 قبادی دانا با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی کشور در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند، گفت: هزینه‌های تحصیل این افراد به صورت کامل از طرف بهزیستی تقبل می‌شود و همچنین زمینه اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کردیم بطوری که در بحث حرفه‌آموزی در تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را کسب کردند که با زمینه‌سازی مناسب می‌توانند اشتغال پایدار و موثر را داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مفتخریم در سال تولید، رفع موانع و پشتیبانی از تولید را در دستور کار خود داریم از ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت که زمینه‌های لازم را فراهم کردند قدردانی کرد و گفت: امیدواریم امروز فتح بابی برای همکاری بیشتر و جهشی در ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبودیافته و ... باشد تا بتوانیم افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند مستقل شوند و زندگی با منزلت اجتماعی داشته باشند.

* انعقاد تفاهمنامه با بنیاد برکت زمینه‌ساز اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی خواهد شد

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۰ در بند ب تبصره ۱۶ با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، ادامه داد: با جذب مناسب منابع گام موثری در راستای توانمندسازی جامعه هدف برخواهیم داشت.

قبادی دانا با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ایجاد اشتغال با همکاری بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: این مهم زمینه‌ساز اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی خواهد بود؛ این در حالی است که در سال ۹۹ تعهد ما برای اشتغال ۵۶ هزار شغل بود که بحمدالله با حرکت جهادی توانستیم ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برکات بسیاری ایجاد می‌کند، در پایان یادآور شد: مقام معظم رهبری در سالروز جهانی افراد دارای معلولیت فرمودند که مسئولیت امور معلولین فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی موطف‌اند شرایط را برای افراد دارای معلولیت تسریع کنند که این فرمایش پیاده‌سازی شد بطوری که به همت جوانان انقلابی، متخصص و جهادی شرایطی فراهم شده است که مردم ایران بالاخص خانواده‌هایی که نیاز بیشتر دارند به رفاه دست پیدا کنند.

یادآوری می‌شود؛ در ابتدای این مراسم در ارتباط برخط با لرستان، ایلام، بوشهر و فارس از طرح‌های اشتغالزایی بهره‌برداری شد و در پایان تفاهمنامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با حضور «وحید قبادی دانا» سازمان بهزیستی کشورو «امیرحسین مدنی» مدیرعامل بنیاد برکت امضاء شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب