امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55086 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کلهری با تاکید بر حفظ زیبایی های بصری خبر داد ؛

نصب دوباره المان کلاغ ها در محله اکباتان

خبرایران : محمود کلهری شهردار منطقه 5 از بازگشت المان کلاغ ها به محله اکباتان خبر داد و افزود: در پی سرقت این المان در ماه های گذشته اقدامات لازم برای ساخت و نصب دوباره آن صورت گرفت و در اوایل تابستان عملیات نصب آن به پایان رسید.
نصب دوباره المان کلاغ ها در محله اکباتان
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ گفت: در سال ۱۳۹۳ اثری با عنوان «داستان کلاغ‌ها» توسط علی داوری طراحی و ساخته و در محله اکباتان نصب شد اما متاسفانه چندی پیش این المان ها به سرقت رفت که با توجه به اهمیت آن برای حفظ جلوه های بصری و زیبایی این محله برای نصب دوباره آن برنامه ریزی شد.
وی افزود: حفاظت از نمادهای شهری وظیفه همه است.حفظ یک اثر هنری و شهری برعهده همه ارگان‌های مربوطه و شهروندان است. متاسفانه با سرقتی که از ماکت کلاغ‌های ۷ ساله محله اکباتان صورت گرفته بود اهالی این محله، جای خالی آنها را در فضای سبز حدفاصل فاز یک و ۲ احساس می‌کردند. 
شهردار منطقه 5 ادامه داد: المان کلاغ ها با هدف انتقال محتوای بصری و ایجاد نمایی زیبا نصب شده‌ و سال‌ها، سوژه عکس‌های یادگاری و سلفی بسیاری از شهروندان بود. 
کلهری با بیان اینکه در پی این اتفاق و سرقت آنها جلساتی با طراح و سازنده این اثر برگزار کردیم اذعان داشت: با موافقت سازمان زیباسازی شهر تهران عملیات ترمیم آن آغاز شد و در نهایت این المان های خاطره انگیز به اکباتان برگشت.
وی در مورد اینکه چه تمهیداتی برای محافظت از این کلاغ ها اندیشیده شده تاکید کرد: برای کاهش سرقت المان‌های شهری، مسئولیت حفظ و نگهداری آنها را به ناظر (پیمانکار) هر محدوده از فضای سبز سپرده‌ایم.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب