امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55022 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهدی الدی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

ایران رتبه 10 جاذبه‌های باستانی ، تاریخی و رتبه 5 جاذبه‌های طبیعی را در جهان داراست/ درجذب تورسیم جایگاه خوبی نداریم

خبرایران : مدیر توسعه هتل هما گفت : ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است.
ایران رتبه 10 جاذبه‌های باستانی ، تاریخی و رتبه 5 جاذبه‌های طبیعی را در جهان داراست/ درجذب تورسیم جایگاه خوبی نداریم

مهدی الدی دانشجوی دکتری گردشگری مشاور ومدیر توسعه هتل هما درگفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت :  صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است.

وی افزود : تنوع انواع گردشگری در کشورمی تواند بسیار کمک کننده در جذب توریسم باشد ما هم از لحاظ مکانهای تاریخی ، فرهنگی و مذهبی هم از منظر جاذبه های طبیعی، وهم از لحاظ بحث توریسم سلامت در منطقه وضعیت فوق العاده ای داریم ولی متاسفانه هیچ اهمیتی برای جذب توریسم که به راحتی ارزآوری خوبی برای کشور داشته است را مشاهده نمی کنیم.

 مدیر توسعه هتل هما عنوان داشت : ایران تنها کشوری در منطقه است که در هر زمان می تواند امکانات 4 فصل را به شما ارایه دهد شما هم زمان می توانید در زمستان در ارتفاعات تهران اسکی روی برف ودر کیش اسکی روی آب داشته باشید ودر کویر آفتاب بگیرید. کدام کشور می تواند همچین شرایطی را برای تورسیت مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه در حوزه جذب تورسیم جایگاهی نداریم وشاید هم نمی خواهیم داشته باشیم، سنگاپور که مساحت آن تقریبا به اندازه نصف جزیره زیبای قشم می باشد سالانه 3  برابر کل توریست ورودی کشور ما توریست دارد . ما بیشترین توریست خارجی را از کشورهای عراق ولبنان که بیشتر زیارتی ویا درمانی است را داشته ایم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب