امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54949 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مراقب کلاهبردارهایی با نقاب ایردراپ باشید

خبرایران : این روزها، با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال، متاسفانه برخی افراد شیاد با سوء استفاده از کم آگاهی افراد به دنبال سودجویی های خود هستند.
مراقب کلاهبردارهایی با نقاب ایردراپ باشید

این روزها، با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال، متاسفانه برخی افراد شیاد با سوء استفاده از کم آگاهی افراد به دنبال سودجویی های خود هستند. ما برخود لازم دانستیم که با انتشار این مقاله نکاتی را بازگو کنیم که گاه باعث به تاراج رفتن سرمایه افراد می شود.

 

در ابتدا باید بدانیم که ایردراپ چیست؟

ایردراپ معمولاً یک تاکتیک بازاریابی است که از توزیع رایگان توکن ها و رمزارزها برای شناخته شدن هرچه سریعتر خود در بین  مردم و همچنین کمک به تعیین ارزش اولیه یک رمز استفاده می کند. از این رو استارتاپ هایی که قصد دارند پروژه های رمزارز خود را راه اندازی کنند معمولاً از ایدراپ ها استفاده می کنند. روش کار این استارت آپ ها اینگونه است که با ورود به سایت این کوین و یا با کلیک برروی لینک خاصی، تعدادی توکن را به کیف پول دیجیتالی فرد اضافه میکند. البته قابل چشم پوشی نیست که درصورتیکه این توکن از اعتبار نسبی برخوردار باشد این پیشنهاد،  پیشنهاد خوبی بشمار میرود. چرا که در صورت جهانی شدن و لیست شدن آن در بین رمزارزهای سایت های صرافی معتبر هرشخص که رایگان این توکن را دریافت کرده، حالا میتواند با سود خوبی آنرا بفروشد.

اما موضوع به اینجا ختم نمی شود. متاسفانه میتوان گفت تنها 2 درصد ایردراپ ها به این پایان خوش میرسند. مابقی در پوشش این موضوع کلاهبرداری انجام می دهند. بخصوص اینکه اخیرا باب این نوع کلاهبرداری بازشده است که افراد شیاد با جازدن خود در قالب ارزهای معتبر و شناخته شده مثل ریپل، ایردراپ هایی را شبیه به آدرس این کوین که با جزئیات خیلی کمی مثل یک عدد یا حرف و یا نقطه با آدرس اصلی متفاوت است را  ایجاد میکنند و افراد را با وعده ی ایردراپ های نمادین با سایت خود کشانده ، و سپس با گرفتن آدرس خصوصی، کیف پول آنها را خالی میکنند.

قصد ما در این مقاله آگاهی دادن در این مورد است که در مورد ایردراپ ها هیج لینکی قابل قبول نیست. توجه داشته باشید که رمزارزهای معتبر ایردراپ خود را در قالب لینک ارائه نمیدهند، بلکه ایردراپ ارزهای  معتبر در صرافی ها و کیف پول های معتبر جهانی عرضه می شوند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب