امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54772 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهرتهران در سومین جشنواره توت کن مطرح کرد؛

کن می تواند به قطب گردشگری جهان تبدیل شود

خبرایران : محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در سومین جشنواره توت کن با اشاره به اینکه این محله می تواند به قطب گردشگری در جهان تبدیل شود گفت: برای اولین بار توانستیم یک طرح موضعی ساماندهی باغات انبوه شهر تهران و محدوده کن به عنوان ارزشمند ترین عرصه تفرجگاهی را با مشارکت ذینفعان و مردم به نتیجه برسانیم.
کن می تواند به قطب گردشگری جهان تبدیل شود
محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در سومین جشنواره توت کن با اشاره به اینکه این محله می تواند به قطب گردشگری در جهان تبدیل شود گفت: برای اولین بار توانستیم یک طرح موضعی ساماندهی باغات انبوه شهر تهران و محدوده کن به عنوان ارزشمند ترین عرصه تفرجگاهی را با مشارکت ذینفعان و مردم به نتیجه برسانیم.
محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در سومین جشنواره توت کن گفت: تجلی عینی مشارکت مردمی با محوریت معتمدین محلات، روحانیت و شورایاران را در محله کن شاهد هستیم. ده ها جلسه و نشست طولانی در کمیسیون شهرسازی و معماری و شورای شهر و کمیسیون ماده پنج و ... در مورد کن داشتیم و بالاخره برای اولین بار توانستیم یک طرح موضعی ساماندهی باغات انبوه شهر تهران و محدوده کن به عنوان ارزشمند ترین عرصه تفرجگاهی را با مشارکت ذینفعان و مردم به نتیجه برسانیم.
وی افزود:  تک تک معتمدین در فرایند جزئی ترین مسائل تخصصی قرار گرفتند و امروز همه ذینفعان در جریان همه مسائل هستند. در شواری عالی شهرسازی به این نتیجه رسیدیم که در کن می توان یک بارگزاری حداقلی با سازه های سازگار با باغات در نظر گرفت و شهرداری تهران نیز عرصه های عمومی اعم از کوچه باغ ها، و نهر ها و... را با بهترین متریال مناسب سازی کند، نورپردازی شود و از فضای بی دفاع شهری خارج شود. مشاغل نامتجانس شهری از این محدوده بیرون برود تا کن به یک عرصه عمومی در مقیاس شهری و ملی تبدیل شود و باغداران ضمن حفظ درختان خود یک سری بارگزاری های حداقلی سبک و سازگار با فضای تفرجگاهی ایجاد کنند تا ازسراسر کشور به این جا آمده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد و در آمدزایی هم برای باغداران داشته باشد.
وی ادامه داد: گردشگران خارجی می توانند کن را به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر بگیرند.کن با این همه درختان کهنسال ،آب و هوا و نهرها و قنوات اگر مثل اراضی عباس آباد با آن برخورد شود می تواند یک برد برد برای کن باشد.
سالاری تاکید کرد: تهران تا کنون یک طرح تفصیلی و طرح توسعه شهری نداشته است و کن برای اولین بار این طرح تفصیلی را گرفته است و یک الگوسازی در مقیاس جمهوری اسلامی ایران است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب