امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54659 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طی نشستی به صورت مجازی ؛

کتاب رسانه شناسی؛ نگاهی عمیق به دنیای رسانه ها بررسی می شود

خبرایران : کتاب رسانه شناسی؛ نگاهی عمیق به دنیای رسانه ها تألیف مهدی محسنیان راد فردا طی نشستی به صورت مجازی بررسی می شود.
کتاب رسانه شناسی؛ نگاهی عمیق به دنیای رسانه ها بررسی می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان سمت، به همت انجمن علمی مطالعات ارتباطی دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن علمی علوم ارتباطات دانشگاه تهران، به مناسب روز جهانی ارتباطات، کتاب جدید الانتشار رسانه شناسی مهدی محسنیان راد بررسی می شود.

در این نشست کتاب رسانه شناسی؛ نگاهی عمیق به دنیای رسانه ها تألیف مهدی محسنیان راد استاد تمام دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) فردا 27 اردیبهشت ماه از ساعت 19 بررسی می شود.

کتاب «رسانه‌شناسی» نوشته مهدی محسنیان‌راد، به‌تازگی توسط انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی اسلامی دانشگاه ها(سمت) منتشر شده است.

این‌کتاب، دانش «رسانه‌شناسی» را شاخه‌ای از ارتباط شناسی و موظف به مطالعه ماهیت، جریان و فراگرد نظام‌های معنایی مستقر در نئوکورتکس مغز انسان در حوزه ارتباطات رسانه‌ای و متمرکز بر کارکردها و کاربردهای آن در کلیتی متشکل از پیشینه، فنون و فناوری‌های تولید محتوا و جابه‌جایی متن، در زمینه روابط متقابل منابع قدرت و مخاطبان و فرآیند صید مفهوم ارتباط‌گیران از محتوا تا تأثیر می‌داند.

مولف در کتاب پیش‌رو، ابتدا به توضیح مفاهیم پایه و پس از آن در قالب اصطلاحی جدید، به مروری بر کارکرد و کاربرد رسانه‌های پیش از قدیم در ایران می‌پردازد. سپس امکان شناخت عمیق و همه‌جانبه چاپ، کتاب، مطبوعات، سینما، رادیو، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای را فراهم می‌کند.

کتاب «رسانه‌شناسی» فرصتی است برای تفکر درباره موضوعاتی همچون محتوای رسانه‌ها، مخاطبان، کارکردها و کاربردهای رسانه‌ها، مالکیت و تجارت رسانه‌ها، نظارت و کنترل رسانه‌ها، هنجارهای حاکم بر رسانه‌ها و مطالعات رسانه‌ها (نظریه‌ها).

علاقه مندان برای مشاهده این نشست در فضای مجازی به آدرس https://meeting.atu.ac.ir/ch/anjoman-ertebati مراجعه کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب