امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54602 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کارآفرینی هنر یا هنر کارآفرینی

خبرایران : کارآفرینی صرفا ایجاد اشتغال نیست بلکه یک شیوه ارزش آفرینی است که کارآفرینان با استفاده از این شیوه و بکارگیری دو رکن اساسی خلاقیت و نوآوری، اثری هنری یا شگفتی تازه ای خلق می کنند.
کارآفرینی هنر یا هنر کارآفرینی
کار آفرینان کسانی هستند که با حیات بخشیدن ایده‌ های خود و پایه گذاری کسب و کاریی نوین، باعث رونق و رشد اقتصادی و توسعه رفاه انسانی شده اند.
كارآفريني از ابزارهاي مهم توسعه به شمار مي آيد كه مهمترين اثر خود را از راه افزايش اشتغال در جامعه بر جا مي گذارد.
 ابعاد ديگر توسعه ي اقتصادي كه از رشد كارآفريني مايه مي گيرد عبارت است از: بهره گيري بهينه از منابع، گوناگوني توليدات و صادرات، افزايش ارزش افزوده، رقابت بر پايه ي شايستگي و شناخت مزيت هاي نسبي در سطح ملي است.
امروزه، هنرمندان و تجارت ها از رسانه های اجتماعی برای نزدیک شدن به مخاطبانشان و ملاقات با مشتریان شانــ صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آنهاــ استفاده می کنند.
حضور در رسانه های اجتماعی به خالقان آثار هنری اجازه می دهد تا آزادی و صمیمیت خود را بارها و بارها و بیشتر نشان دهند، و در نهایت کار خود را ترویج داده و باعث فروش آن شوند.
هنرمندانی که به کارشان علاقه‌مندند، درس‌های زیادی برای آموختن به کارآفرینان دارند
این جستار بر خلاف انتظار نمی‌خواهد به هنرمندان بیاموزد که چگونه کارآفرینی نمونه باشند بلکه به تحسین خصوصیاتی از هنرمندان می‌پردازد که کارآفرینان نمونه باید آنها را داشته باشند.
ايجاد تعامل پويا در بخشهاي كليدي جامعه يكي از مسئوليتهاي كليدي سياستگزاران فرهنگي براي توسعهي همه جانبه است و لذا رسيدگي به وضعيت اقتصادي فرهنگ و هنر و چگونگي بهگشت آن نيز درزمرهي وظايف آنان است.
تمایل به شکست؛ نگاهی مشتاقانه؛ به همراه خودانگیزشی شدید؛ اینها به نظر شبیه صفات یک کارآفرین است. 
اکنون زمان مواجه شدن با حقیقت است. اگر شما یک هنرمند فعال هستید، پس می توان گفت که کارآفرین هم هستید.
 
زهرا رجب پور
پژوهشگر هنر
مدرس دانشگاه هنر شیراز 
اینستاگرام: rajabpour65 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب