امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54578 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از 40 فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ایام کرونا به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور

خبرایران : در حاشیه برگزاری روز روان‌شناس و مشاور نهم اردیبهشت ماه 1400 از 40 فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ایام کرونا رونمایی شد.
رونمایی از 40 فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ایام کرونا به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور
به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در حاشیه برگزاری روز روان‌شناس و مشاور نهم اردیبهشت ماه 1400 از 40 فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ایام کرونا رونمایی شد. فهرست فعالیت‌ها به شرح زیر است:
1. تشکیل دبیرخانه دائمی مداخلات روانشناختی در بحران و کمیته مدیریت و مداخله در عوارض روانی ویروس کرونا در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در تاریخ 04/12/98.
2. تشکیل کمیته مقابله با استرس و اضطراب بحران کرونا استان‌های سراسر کشور.
3. بسیج 6 هزار دفتر روان‌شناسی و مشاوره و ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره (حضوری  و مجازی)به مردم عزیز کشورمان.
4. همکاری داوطلبانه بیش از 600 روان‌شناس و مشاور با سامانه "4030" جهت پاسخگویی به سؤالات مردم.
5. همکاری با شهرداری تهران و معرفی بیش از 100 روان‌شناس به سامانه "137" جهت پاسخگویی به سوالات محلات تهران.
6. معرفی بیش از ۱۰۰ روان‌شناس و مشاور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی تهران و استان‌ها جهت مصاحبه و آرام سازی جامعه و شیوه‌ها و راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب کرونا.
7. حضور مؤثر در تمام رسانه‌های تصویری، نوشتاری و مجازی و ارائه طریق جهت کنترل استرس و زندگی کرونایی.
8. فعال کردن بیش از هزار مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره و مراکز تخصصی ازدواج و خانواده جهت مشاوره تلفنی مداخله در بحران رایگان.
9. همکاری مداوم با استانداری‌ها و مسئولان استانی و پیشنهاد تأسیس دبیرخانه دائمی استانی مقابله با عوارض روانی ویروس کرونا در دوران پسا کرونا.
10. معرفی مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره اورژانس در سطح استان و ارائه خدمات حضوری در صورت لزوم.
11. مدیریت سامانه‌های مجازی گروه‌های واتس‌آپ، مشاوره تلفنی مجازی، اپلیکیشن‌ها و غیره.
12. تولید محتوای نشر تراکت‌ها و پیام‌های تصویری و شنیداری در جهت اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش اضطراب و استرس آن.
13. تدوین و مدیریت بسته‌های آموزشی درباره: سبک زندگی کرونایی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، کاهش استرس و اضطراب، وسواس، گذراندن اوقات فراغت در خانواده، تقویت رابطه زوجین، آموزش والدین، مهارت‌های ماندن در خانه، ارتقاء سلامت روان خانواده، مدیریت هیجانات منفی، مدیریت رفتارهای اجتنابی و سلامت معنوی.
14. تهیه پیام‌های کوتاه صوتی، تصویری و نوشتاری توسط روان‌شناسان و مشاوران جهت استفاده اماکن عمومی، رسانه‌ها و فضاهای مجازی با همه گروه‌های سنی، شغلی، جنسی و منطقه‌ای.
15. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در فضاهای مجازی با موضوع کرونا ویروس و سلامت‌روان.
16. راه‌اندازی کارگروه‌های تولید محتوا از جمله: تألیف، ترجمه، تحقیق و گردآوری در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ویروس کرونا.
17. راه‌اندازی گروه‌های پیام‌رسان مجازی و تولید محتوای مرتبط با حوزه روان شناختی به منظور کاهش اضطراب، استرس، نگرانی و وسواس زیر نظر کمیته مداخله در بحران روان شناختی استان‌ها.
18. تشکیل تیم‌های بازسازی روان شناختی جهت مداخله پس از پزشکی برای بازسازی سلامت‌روان فردی و اجتماعی.
19. همکاری با نهادهای اجتماعی با جمعیت هدف خاص، استانداری‌ها جهت آموزش مجازی و کلیپ‌های آموزشی و اطلاع رسانی.
20. تدوین بسته آموزشی حمایت روانی- اجتماعی از بهبود یافتگان کرونایی.
21. تهیه بسته‌ آموزشی تاب آوری پرسنل اورژانس و بیمارستان‌ها در بحران کرونا.
22. تشکیل کمیته‌های مشترک بهداشت و سلامت‌روان شهروندان با دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها جهت استفاده از ظرفیت این نهادها جهت مقابله با استرس و اضطراب بحران کرونا.
23. ارائه خدمات مشاوره رایگان به کادر درمانی بیمارستان‌ها و خانواده‌های آنان از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی.
24. تدوین بسته‌ها و کلیپ‌های آموزشی جهت کمک به بهداشت روانی بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها.
25. تشکیل کمیته‌های بازتوانی و سلامت‌روان در دانشگاه‌ها با مسئولیت رؤسای استانی.
26. برگزاری کارگاه مدیریت استرس در بیمارستان‌های مداوای کرونا برای کادر پزشکی.
27. اعزام 30 نفر روان‌شناس و طلاب روان‌شناس به بیمارستان‌های قم جهت همکاری و حمایت روانی- اجتماعی بیماران کرونا و کادر درمانی.
28. مشاوره تلفنی و غیر حضوری رایگان و تهیه بسته‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و انتشار آن از طریق رسانه‌های مختلف.
29. تشکیل "گروه جهادی" روان‌شناسان و مشاوران سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اعزام به بیمارستان‌ها و حمایت روانی و اجتماعی از بیماران کرونا.
30. تشکیل کارگروه‌های مداخله در سوگ بیماری کرونا مبنی بر فرهنگ ایرانی، حمایت از بیماران کرونایی شفا یافته، روابط زوج و خانواده در شرایط قرنطینه.
31. اجرای طرح ملی درمان سندرم اضطراب کرونا به روش (PTC) توسط 50 نفر از روان‌شناسان دوره دیده متخصص.
32. اقدام جهت راه‌اندازی مرکز ارجاع و راهنمایی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با همکاری وزارت ارتباطات (خط 1684)
33. راه‌اندازی مرکز مشاوره غیر حضوری خدمات‌دهی رایگان به شهروندان با همکاری جهاد دانشگاهی.
34. همکاری مشترک با معاونت جوانان وزارت ورزش وجوانان جهت کاهش اختلافات خانواده و زوجین در دوران کرونا و پسا کرونا از طریق مراکز تخصصی ازدواج و خانواده.
35. نظارت بر فضاهای مجازی با موضوعات روانشناختی که افراد بی‌صلاحیت استرس مردم را افزایش و به شایعات دامن می‌زدند.
36. رونمایی از مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) و انجمن روان شناسان نیکوکار بمنظور ارائه ی خدمات دهی بیشتر به اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه علی الخصوص در ایام پسا کرونا.
37. برگزاری سمپوزیوم های مجازی با عنوان "سبک زندگی سالم و سلامت الکترونیک " با منظور نشان دادان اهمیت تغییر سبک زندگی سالم در مدیریت کووید 19.
38. برگزاری همایش مجازی تحت عنوان " بحران سلامت روان ناشی کرونا" و سخنرانی ریاست محترم سازمان درباره ی تضعیف سلامت روان مردم تحت تاثیر ویروس کرونا.
39. تشکیل "شورای اندیشه ورز کرونا و پسا کرونا در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره" ، بمنظور سامان دهی کمیته های مداخله در بحران سازمان و ارائه طرحهای کاربردی برای پیشگیری مسائل پسا کرونا.
40. انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، با هدف ارتقای تاب آوری روان شناختی  در مقابله با تهدیدات.
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب