امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54550 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان ؛

آمار سد معبر در منطقه۲۱ بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است

خبرایران : سید امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با حضور در منطقه21 به بررسی موضوعات مرتبط با این حوزه کاری و همفکری با رجب زاده شهردار، معاونین، مدیران ارشد و شهرداران نواحی سه گانه این منطقه پرداخت.
آمار سد معبر در منطقه۲۱ بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، سید امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در ابتدای این جلسه با تاکید بر این مهم که شهردار تهران در مورد رفع سد معبر ساختمانی تاکید ویژه ای دارد، گفت: میزان ۵۲۱مورد سد معبر در سطح شهر تهران در آبان۹۷ به ۱۸۹مورد در فروردین ۱۴۰۰کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که با وضعیت معیشتی موجود، انتظار می رفت این مورد به ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یابد؛ اما در عمل کاهش قابل توجهی یافته و آمارها مبین این نکته است که منطقه21 در این مورد بسیار خوب عمل کرده است.

فتاحیان افزود: اگر منطقه21 در حوزه رفع سد معبر اصناف به شکل جدی تر ورود و نظارت کند، آمار سد معبر در این منطقه به حدود ۹۰درصد کاهش می یابد و رتبه اول در بین مناطق ۲۲گانه را کسب خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران تصریح کرد: ساخت و ساز غیرمجاز از ۳۲مورد در سال۹۸ به ۱۷مورد در سال ۱۴۰۰ رسید که حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ در موارد دیگر نظیر تعمیرات غیرمجاز، تغییر کاربری غیرمجاز و رای ماده ۱۰۰ دارای تخلف مجدد نیز، آمار کاهشی قابل توجهی را تجربه کردیم.

رضا رجب زاده شهردار منطقه21 در این جلسه نظارتی گفت: درخصوص ایمن سازی و رفع سدمعبر با کسی تعارف نداریم؛ معاونت خدمات شهری درخصوص رعایت و رفع تمام استانداردهای پروژه های ساختمانی منطقه وظیفه خطیری دارد.

شهردار منطقه21 تاکید کرد: تمام املاک منطقه ظرف مدت زمان یک هفته باید جان پناه، حفاظ کارگاهی، پاورکرین های ایمن، تابلوی مشخصات کارگاه و سایر استانداردهای لازم را در پروژه ها لحاظ کنند، در غیر این صورت می بایست تعطیل شوند.

شهردار منطقه۲۱ با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان درخصوص رشد شاخص های کنترل سدمعبرها در این منطقه افزود: در هفت ماه حضورم در منطقه21 در تمامی شاخص ها، رشد قابل توجهی را داشته ایم و بحمدالله در هیچ موردی عقبگرد نداشته ایم.

رجب زاده خواستار شد: توزیع نیروهای سد معبر در نواحی سه گانه می بایست بنا به مختصات هر ناحیه مورد بررسی قرار گیرد؛ در برخی نواحی سد معبر ساختمانی بیشتر و در برخی نواحی ممکن است سد معبر اصناف بیشتر باشد و این مورد باید در مدیریت نیروهای سد معبر مدنظر قرار گیرد.

در پایان جلسه، صباغ زاده معاون خدمات شهری منطقه21 با اشاره به موضوعات خاص نواحی گفت: در وهله اول "کمبود نیروی انسانی و اکیپ های موجود" پاسخگوی حجم بالای کار نیست؛ گام بعدی نیز آموزش اکیپ های بررسی تخلفات در نواحی برای تنظیم گزارش های حرفه ای تر و سپس کمبود نیروی انتظامی همراه اکیپ های جمع آوری سد معبر و ایجاد وقفه در کار به هنگام رسیدگی به تخلفات مالکین متخلف ساختمان ها دیده می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب