امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54502 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمود کلهری خبر داد ؛

ممیزی انرژی در 22هزارمتر از ساختمانهای عمومی منطقه5 با هدف حفاظت از محیط زیست

خبر ایران : محمود کلهری شهردار منطقه 5 از انجام ممیزی انرژی در ساختمان های شهرداری این منطقه خبر داد گفت : پس از بررسی شرایط موجود و مشخص کردن نقاط ضعف ساختمان که سبب هدررفت انرژی و افزایش تلفات میشود، راهکارهای مدیریتی و اجرایی جهت کاهش مصرف انرژی با در نظر گرفتن رفاه اجتماعی کارکنان و حاضرین در ساختمان ارائه شد.
ممیزی انرژی در 22هزارمتر از ساختمانهای عمومی منطقه5 با هدف حفاظت از محیط زیست
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، محمود کلهری شهردار منطقه 5 گفت  : براساس آمار و آخرین ترازنامه انرژی، ساختمانها یکی از عمده مصرف کنندگان انرژی در کشور هستند، این در حالی است که با اجرای طرح بهینه سازی، ممیزی و مدیریت مصرف انرژی میتوان تلفات و هدررفت انرژی را از 45 تا 60 درصد کاهش داد. 
وی اافزود: مميزي انرژي شامل یک مجموعه اقدامات نظیر: معاينه فنی دقيق ساختمان به منظور تعيين کاربری، بررسی تجهیزات موجود، چگونگي مصرف انرژي واحد، برآورد ميزان هزينه هاي اوليه برای اجرای راهکارهای بهینه سازی و در نهايت ارائه يك برنامه پيشنهادي جهت كاهش تلفات و مصرف انرژی است. 
شهردار منطقه 5 با بیان اینکه در مجموع 11 ساختمان شهرداری منطقه 5 با وسط 22000 متر مربع ممیزی انرژی و آب با نظارت عالی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران صورت گرفت افزود: پس از معاینه فنی و برداشت دیتاهای انرژی مصرفی الکتریکی، گاز و آب مورد نیاز و همچنین بررسی وضعیت ساختمان¬ها و قبوض مصرفی، تحلیل میزان انرژی مصرفی و محاسبه تلفات انجام شد.
کلهری ادامه داد: پس از بررسی شرایط موجود و مشخص کردن نقاط ضعف ساختمان که سبب هدررفت انرژی و افزایش تلفات میشود، راهکارهای مدیریتی و اجرایی جهت کاهش مصرف انرژی با در نظر گرفتن رفاه اجتماعی کارکنان و حاضرین در ساختمان ارائه میشود. 
وی با بیان اینکه به منظور مدیریت سبز و همچنین تامین بخشی از نیاز انرژی الکتریکی و آب گرم ساختمان-ها با استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشیدی، به تحلیل موقعیت جغرافیایی و امکان سنجی نصب پنل-های خورشیدی در پشت بام ساختمانها پرداخته می شود تاکید کرد: بدین منظور از نرم افزار تخصصی و تحلیلی Homer Energy استفاده شده است. با توجه به فناوریهای نوین و تجهیزات لازم برای دستیابی به میزان صرفه¬جویی انرژی حاصل از ممیزی ساختمان، هزینه اجرایی راهکارها به سه دسته کم هزینه، با هزینه متوسط و پر هزینه تقسیم شده است. این منطقه در سال جاری در نظر دارد به منظور تداوم اجرای برنامه های مدیریت سبز ممیزی انرژی را برای سایر ساختمان های مربوط به شهرداری ادامه  و راه کارهای ارائه شده را با همکاری سایر بخشها اجرا کند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب