امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54035 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند خبر داد؛

آموزش مدیریت پسماند در سریال نوروزی نون.خ

خبرایران : معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند گفت:آموزش غیر مستقیم مدیریت پسماند در ساخت سریال نون . خ مورد تأکید بوده است.
آموزش مدیریت پسماند در سریال نوروزی نون.خ

 

نرگس رجایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این زمینه گفت: دربحث فرهنگسازی آنچه حایز اهمیت است پیوستگی و استمرار آن است به خصوص در موضوعات تخصصی، انتقال مفاهیم آموزشی به مخاطبان بسیار سخت تر بوده و حوصله بیشتری می خواهد و تا زیرساختهای آن آماده نشده است نمی توان توقع نتیجه گیری داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت کیفی سازی و فراهم آوردن بستر لازم برای توانمندسازی در حوزه آموزشهای شهروندی بایستی به دور از هیجانات لحظه ای و فوری بوده و تنها در یک بستر آرام است که شکل واقعی خود را پیدا می کند.

رجای در توضیح اهمیت اطلاع رسانی در خصوص مدیریت پسماند نیز گفت: در حوزه آموزش مدیریت پسماند که یک موضوع کاملاً تخصصی است و در عین حال فراگیری آن بسیار است چرا که ما هر روزه با موضوعی مانند پسماند در ارتباط هستیم. موضوع کمی پیچیده است از طرفی شما باید نکات استاندارد آموزشی را رعایت کنید و از طرف دیگر بایستی این مفاهیم را ساده و همه فهم کرده تا بتوانید به هدف اصلی که آموزش و اطلاع رسانی است دست یابید و در عین حال این مفاهیم بایستی جذابیت لازم را برای جذب مخاطب و اثر بخشی بیشتر داشته باشد.

به همین منظور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند سعی کرده است از همه امکانات، ظرفیت‌ها و همچنین تکنولوژی های نوین آموزشی جهت یادگیری و آموزش، بهره برداری کند در همین راستا ایجاد زیر ساخت ها واستفاده از همه ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف مد نظر قرار گرفت از جمله کاراکترسازی و تولید و پخش انیمیشن از تلویزیون و شبکه های اجتماعی ، تولید و پخش موشن گرافیهای آموزشی ، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی؛ در راستای هم افزایی و توانمند سازی مخاطبان در زمینه موضوعات مرتبط با آموزش مدیریت پسماند از اهم فعالیت های ما در این معاونت بوده است.

معاون فرهنگی سازمان پسماند افزود: بنابراین یکی از سریال‌های پر مخاطب و پر طرفدار تلویزیون که می توانست در مخاطب انگیزه ایجاد کند برای یادگیری و آموزش ، سریال طنز و جذاب نون . خ بود که تولید و ساخت فصل سوم آن شروع شده بود با صحبتهایی که با عوامل تولید از جمله کارگردان و تهیه کننده داشتیم بنا شد با حمایتی که از این مجموعه می کنیم در بخشهایی از این سریال نکات و مفاهیم آموزشی مدیریت پسماند را بصورت غیر مستقیم به مخاطبان ارائه دهیم .

بنابراین سر فصلهای تخصصی و محورهای آموزشی در اختیار تیم نویسنده قرار گرفت و همچنین با آموزشهای مستقیمی که نویسنده سریال در خصوص مدیریت پسماند داشت کمک کرد مفاهیم آموزشی بطور غیر مستقیم  به مخاطب منتقل شود.

گفتنی است تمرکز اصلی پیام های آموزشی ارائه شده در خصوص مدیریت پسماند ها در این سریال مفاهیمی همچون عدم رها سازی پسماند ها بویژه پسماند های پلاستیکی در طبیعت ، استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف ، تفکیک و کم حجم سازی پسماند ها و ... خواهد بود.

مجموعه تلویزیونی نون.خ 3 در ایام نوروز سال1400 درشانزده قسمت از شبکه یک سیما ساعت 22پخش خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب