امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53896 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار یعقوب سلیمانی تشریح کرد؛

برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

خبرایران : معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پاسداشت روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد.
برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا
به گزارش خبرایران ، سردار یعقوب سلیمانی روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های مربوط به روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم بزرگداشت روز شهدا با شعار «راه شهدا ادامه دارد» اجرایی می‌شوند و تلاش می‌کنیم با توجه به محدودیت‌های مربوط به کرونا از ظرفیت رسانه‌های مختلف استفاده شود. همچنین برنامه‌ها به صورت مردمی و محله‌محور برگزار می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه نقش‌آفرین خواهند بود.
وی افزود: افزایش شناخت مخاطبان و آحاد جامعه از موضوع روز شهید مهم‌ترین هدف برگزاری این برنامه‌ها است. معتقدیم جایگاه و نقش زنان در انقلاب اسلامی باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد و در این راستا کنگره «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» برگزار می‌شود. در این مسیر پیوند برنامه‎ها با موضوع زنان شهيد، جانباز و آزاده در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری برنامه‎های تبلیغی، ترویجی، محیطی و مجازی به جای مراسمی و همایشی را از اولویت‌های مراسم سال جاری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‎های مجازی مکتوب، شنیداری و دیداری به‌ویژه رسانه ملی، ایجاد انسجام و مشارکت با دستگاه‎های اجرایی و نهادهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به برنامه‎های ملی و سراسری و هم‎افزایی و هماهنگی برای باشکوه برگزار کردن آن‌ها از جمله دیگر رویکردهای سال جاری است.
سلیمانی با تأکید بر اهمیت رعايت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با كرونا در اجرای برنامه‌ها گفت: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام منتهی به روز بزرگداشت شهدا رونمایی از يادمان شهدای نيروی انتظامی در يكی از ساختمان‎‏های ناجا، برگزاری مراسم احترام و تجدید میثاق با حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر و مراسم ملی اهتزاز پرچم و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا در گلزار بهشت‌زهرا(س) و گلزارهای سراسر کشور، برگزاری مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملی فيلم ايثار، مراسم سراسری کاشت نهال به یاد هر شهید و برگزاری مراسم ویژه در باغ ملی گیاه‎‏شناسی تهران و برگزاری همايش ملی، علمی و حقوقی و كنگره ملی «لشگر فرشتگان تاريخ‎ساز» است.
وی برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری «لشگر فرشتگان تاريخ‎ساز»، تجليل از زنان شهيد، جانباز و آزاده و رونمایی از ۵ عنوان کتاب مربوط به كنگره ملی شامل (فرهنگ اعلام شهدای زن، جانباز و آزاده، مجموعه مقالات كنگره، كتاب وصايای شهدای زن در کنگره ملی لشگر فرشتگان)، برگزاری اختتامیه رویداد استارت آپ شاهد، برگزاری آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان فداکار در حوزه ایثار اجتماعی و هم‌زمان اهدای ۳۰۰ تندیس به فداکاران عرصه سلامت در سراسر کشور، برگزاری مراسم افتتاح پروژه‎های بنیاد شهید و امور ايثارگران به صورت ویدئوکنفرانس و اجرای طرح سپاس را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا دانست.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا گفت: ویژه‌برنامه مردمی با عنوان «كنگره سرداران شهيد» و ۴۰۰۰ شهيد منطقه ۱۷ تهران و برگزاری ویژه‌برنامه مردمی با عنوان «پويش شهيد مهربان من» (سرپرستی يك يتيم به نيابت از یک شهید) در گلزار شهدای صالح‏ آباد استان ايلام از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت روز شهدا است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب