امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53806 تاریخ انتشار: جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حسین دهاردرگفتگو با خیرایران اعلام کرد؛

طرح بیمه بیکاری نیروهای گردشگری بدرستی اجرا نشد/۴۰ واحد گردشگری در استان بوشهر به صورت داوطلبانه اعلام تعطیلی کردند/ کمر صنعت گردشگری در دوران کرونا با رکود مالی و زیان‌های سنگین خم شد

خبرایران : نایب رئیس جامعه هتلداران استان بوشهرگفت : پیش از این ما سفرهایی باعنوان سفر هوشمند داشته‌ایم بدین صورت که با ارائه کد ملی مهمانان به سامانه‌ای که وزارت بهداشت فعال خواهد کرد، مشخص خواهد شد که واکسینه شده‌اند یا خیر.
طرح بیمه بیکاری نیروهای گردشگری بدرستی اجرا نشد/۴۰ واحد گردشگری در استان بوشهر به صورت داوطلبانه اعلام تعطیلی کردند/ کمر صنعت گردشگری در دوران کرونا با رکود مالی و زیان‌های سنگین خم شد

حسین دهار مدیر هتل پرواز و نایب رئیس جامعه هتلداران استان بوشهر در گفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت : متاسفانه با شروع ویروس کرونا در استان بوشهر ما هم به تبع سایر استان‌ها تحت تاثیر رکود مضاعفی قرار گرفتیم که از اواخر سال گذشته آغاز و این رکود در تمامی واحدهای اقامتی استان ایجاد شد .

دهارتصریح کرد :  بیش از ۴۰ واحد گردشگری در استان بوشهر در مراحل اولیه به صورت داوطلبانه بخاطر حفظ سلامتی هم‌میهنان اعلام تعطیلی کردند و تا پایان نیمه اول سال ۹۹ این تعطیلی ادامه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت وعده‌های بسیاری البته در این راستا اعلام کرد که متاسفانه محقق نشد و شاهد کم‌لطفی دولت در این زمینه بودیم . تاجایی که واحدهای اقامتی ضرر و زیان‌هایی متحمل شدند ، حتی برخی از این مراکز تا مرز ورشکستگی پیش رفتند و حتی اعلام شد که بیمه بیکاری نیروهای گردشگری پرداخت می‌شود که متاسفانه این طرح بدرستی اجرا نشد و تنها بصورت اندک و مختصری به بخشی از کارکنانی که بیکار شده بودند (فقط به مدت ۲ ماه) کمک ناچیزی شد.

دهارابرازداشت : تسهیلات گردشگری دراستان بوشهر متاسفانه هنوزاجرایی نشده و واحدهایی که حاضرند از طریق وام واحد خود را سرپا نگهدارند، هنوز موفق به دریافت این وام نشده‌اند که معمولا آنها از طریق سهم آورده خودشان واحدهای خود را اداره کرده‌اند.

وی ادامه داد : با توجه به اشتیاقی که در مردم برای انجام سفرهای ایمن مشاهده می‌کنیم، اقدامات مناسبی را در هتل‌هایمان انجام دادیم که در این راستا، هتل‌های استان بوشهر همگام با سایر هتل‌های کشور، کلیه پروتکل‌های بهداشتی را به نحو احسن انجام می‌دهند و بنده با افتخار اعلام می‌کنم که در مدت ایامی که شاهد شیوع و انتشار ویروس کرونا بودیم، تنها واحدهای اقامتی و هتل‌ها بودند که توانستند خود را از این بیماری ایمن نگهدارند و توانستند محل امنی برای مسافران و مهمانانی که قصد مسافرت به استان بوشهر یا استان‌های دیگر کشور را دارند، باشند.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان بوشهر افزود : رکود مالی ، ضرر و زیان‌های سنگینی به این واحدهای اقامتی وارد و کمر صنعت گردشگری را خم کرده است که امیدواریم وزارت گردشگری، خصوصا نمایندگان مجلس برای سال ۱۴۰۰ به فکر راهکار و چاره‌جویی مناسبی برای این صنعت که در دنیا اولین گزینه کسب درآمد محسوب می‌شود، باشند.

وی عنوان داشت : متاسفانه کشور ما پیش از این، به صنعت نفت توجه و تکیه داشت و ما اکنون شاهد آن هستیم که می‌توانیم بدون نفت اقتصادمان را پویا نگهداریم و توجه به صنعت گردشگری باعث ایجاد شکوفایی در مملکت و افزایش روحیه در مردم شود که باعث بهره‌وری بیشتر در کسب و کارشان شده و امیدوارم نمایندگان مجلس، اعضای هیئت دولت مخصوصا وزارت گردشگری خصوصا دکتر مونسان که به عنوان یک غمخوار کنار ما بودند  و نتوانستند کار خاصی برای کمک و توسعه واحدهایی که دچار آسیب شده بودند، کنند.

دهار اضافه کرد : اکنون ما با روحیه بالا در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شرکت کردیم که بتوانیم به مردم اعلام کنیم شهرمان و واحدهای گردشگری‌مان را برای ورود شما ایمن کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم پذیرایی شایسته‌ای در ایام نوروز از هموطنان داشته باشیم . با وعده وزیر محترم در ایام نوروز، راههای ورودی استان باز بوده که البته در صورت رزرو هتل این امر امکانپذیر است و در صورت بروز جرایم رانندگی، با نشان دادن برگه تائیدیه رزرو هتل این جرایم بخشوده خواهد شد و این برگه رزرو برگه مجوزی برای ورود به استان است.

وی ابرازداشت : پیش از این ما سفرهایی باعنوان سفر هوشمند داشته‌ایم بدین صورت که با ارائه کد ملی مهمانان به سامانه‌ای که وزارت بهداشت فعال خواهد کرد، مشخص خواهد شد که واکسینه شده‌اند یا خیر، برنامه‌های در دستور کار است و امید داریم تا یکی 2 ماه آینده اکثر مردم واکسینه شوند.

دهار افزود:  هم اکنون دولت در این زمینه مبادرت به ورود واکسن کرده و همچنین تولید واکسن ملی و ورود به بازار، قطعا این بیماری ریشه‌کن خواهد شد و در غیر این‌صورت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این امر به عنوان گردشگری ایمن و هوشمند راهکارهای مناسب برای سلامتی و راهکارهای امیدوارکننده در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و ما به عنوان عضو کوچکی از جامعه هتلداران، امیدواریم صنعت گردشگری‌مان افول نکند و بتواند به عنوان یک صنعت فراگیر روی پای خود بایستد که می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور کند.

مدیر هتل پرواز تاکید کرد: اخیرا هتل‌های خوبی در استان راه‌اندازی شده همچون هتل «ساحلی پرواز» که کنار ساحل خلیج‌فارس واقع شده و شامل ۳۲ واحد اقامتی با چشم‌اندازی زیبا نسبت به ساحل زیبای خلیج‌فارس در خدمت مهمانان گرامی هستیم .

وی درپایان سخنان خود گفت : هتل‌های دیگری در شهر بوشهر در حال تلاشند تا بتوانند به صنعت نوپای گردشگری در استان کمک کنند که بحمد الهی اخیرا هتلی ۵ ستاره در حوالی شهر بوشهر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهرستان کنگان به سمت جاده عسلویه و همچنین هتل ۵ ستاره شریف در عسلویه، در سفر اخیر وزیر به استان بوشهر افتتاح شده که باعث امیدواری جامعه گردشگری استان می‌باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب