امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53786 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعلی هندیانی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

شرکت آریا نهان زیست اکسیر بهترین هورمون ریشه زا را تولید می کند / محصول ما هیچ مشابهی در هیچ کجای دنیا ندارد/ شرایط تحریم متاسفانه روی قیمت مواد اولیه تأثیر منفی گذاشته است

خبرایران : مدیر عامل شرکت آریا نهان زیست اکسیر گفت : شرکت آریا نهان زیست اکسیر تولیدکننده انواع کودهای شیمیایی، کلات‌های فلزی، هیومیک اسید فعال شده و محصول ویژه‌مان اکسیر رشد که یک محصول زیستی است که شامل باکتری‌هایی است که در خاک هورمون اکسین ترشح می‌کنند و این هورمون ریشه‌زا و افزایش ریشه گیاهان شده باعث افزایش جذب موادغذایی می‌شود.
شرکت آریا نهان زیست اکسیر بهترین هورمون ریشه زا را تولید می کند /  محصول ما هیچ مشابهی در هیچ کجای دنیا ندارد/ شرایط تحریم متاسفانه روی قیمت مواد اولیه تأثیر منفی گذاشته است
 دکترعلی هندیانی آریا نهان زیست اکسیر در گفتگو با خبرنگار خبرایران اظهارداشت : شرکت ما تولیدکننده انواع کودهای شیمیایی، کلات‌های فلزی، هیومیک اسید فعال شده و محصول ویژه‌مان اکسیر رشد که یک محصول زیستی شامل باکتری‌هایی است که در خاک هورمون اکسین ترشح می‌کنند و این هورمون ریشه‌زا است و باعث افزایش ریشه گیاهان می‌شود.
وی تصریح کرد:  این ریشه هایی باعث افزایش جذب موادغذایی شده و همزمان با آن این محصول باعث تثبیت ازت، فسفر و پتاس و میزان جذب این عناصر را از خاک افزایش می‌دهد.
 
هندیانی خاطر نشان کرد: این محصول ثبت اختراع بین‌المللی و داخلی شده و نوع بین‌المللی آن بدین معناست که این محصول هیچ مشابهی در هیچ کجای دنیا ندارد.کلات‌های فلزی با استفاده از یک ماده  کلات کننده جدید به وجود می‌آید که کاملا سازگار با آب و خاک کشورمان است و در خاکهای اسیدی شمال و چه خاکهای قلیایی مناطق دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: کلات آهن یا کود آهن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت ۸ درصد، کلات منگنز ۹ درصد، کلات مس ۱۰ درصد و کلات روی ۱۱ درصد که آمادگی داریم این محصول را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار دهیم تا به کودهای تولیدی خود اصافه کنند و در نتیجه این کودها سازگار با آب و خاک کشور باشد.
 مدیر عامل شرکت آریا نهان زیست اکسیر افزود: این کلات‌ها علاوه بر اینکه درصد بالایی از فلزات را در بر می‌گیرد، قابلیت تحمل PH تا PH۱۰ را دارند و کاملا مناسب آب و خاک کشورمان است.کلات‌ها علاوه بر خواص ذکر شده، قابلیت حل کردن مواد نامحلول در خاک مثل کلسیم کربنات‌ها، هیدروکسید کلسیم (آهک) و انواع مواد نامحلول در خاک قابل استفاده برای گیاه را در خود حل می‌کند که باعث می‌شود همزمان هم PH خاک پایین بیاید و هم عناصر حل شده داخل کلات به مصرف ریشه گیاه برسد.
 
وی تاکید کرد: کودهای MPK کودهای ترکیبی هستند که به کود کامل در بازار شهرت دارند، علاوه بر ازت، فسفر و پتاس، آهن، مس، روی، منگنز، بور و مولیبدن هم دارا هستند و بعضی از کودها حتی منیزیم و بعضی کودها گوگرد هم دارند که مناسب آب و خاک قلیایی است که در همین کودها از ملات‌ها استفاده کرده و موجب غنی شدن کودها شده‌ایم که قابل استفاده برای انواع کشت‌های باغی‌، گلخانه‌ای، هیدروپونیک و همچنین قابل استفاده به صورت حل کردن در آب و آبیاری و محلول‌پاشی نیز دارا می‌باشد که برای انواع گیاهان مختلف تولید می‌شود و محدودیتی در تولید MPK نداریم.
وی بازداشت : انواع فرمولاسیون‌های مختلف را می‌توانیم تولید کنیم.شرکت‌های مختلف و کشاورزان هم به عنوان نمونه و هم به عنوان مصرف روزمره خود از این کودها استفاده می‌کنند و بحمد الهی بازخورد این محصول بین کشاورزان عالی بوده و باعث افزایش میزان سفارشات شده.
 
هندیانی عنوان داشت : ما عضو پارک علم و فناوری و مرکز رشد کشاورزی قم هستیم و از جانب مرکز رشد حمایت می‌شویم، ولی باز نیاز به حمایت‌های بیشتر از جانب جهاد کشاورزی، مؤسسه آب و خاک کرج برای صدور مجوزهای لازم و تسریع دریافت این مجوز هستیم تا بتوانیم هرچه سریعتر محصولات بیشتری را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: دفتر مرکزی شرکت ما داخل مرکز رشد جهاد کشاورزی استان قم است و کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه در فاصله ۲۰ کیلومتری قم واقع شده و ما در حال حاضر چون تولیدمان بیشتر به صورت پایلوت است، ۷ نفر فعال داریم و در آینده انشاءالله در صورت افزایش تولید، کارآفرینی بیشتری انجام می‌دهیم و بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشاغل جدیدی ایجاد می‌کنیم.
هندیانی تاکید کرد کرد: ما سعی کرده‌ایم تا جای ممکن وابستگی خود را به مواد اولیه خارجی کم کنیم، اما در مورد بعضی از مواد که درصد کمتری از مواد اولیه ما را تشکیل می‌دهند، ناچار به ورود واردات مواد اولیه هستیم که امیدواریم در سالهای آینده شرایطی پیش بیاید که کارخانجات داخلی هم بتوانند این مواد را تأمین کنند.
 
 مدیر عامل شرکت آریا نهان زیست اکسیر افزود : در مورد بحث تحریم واردات مواد اولیه و انتقال پول، قطعا سخت است که ما از طریق یکسری شرکت‌های شتاب‌دهنده در این زمینه استفاده می‌کنیم، ولی اگر شرایط بهبود یابد و انتقال پول ساده‌تر صورت گیرد، مستقیما می‌توانیم مواد اولیه را پارد کنیم و باعث می‌شود کودهایی که بدست کشاورزان می‌رسد، به قیمت مناسب‌تری توزیع شود.
 
وی در پایان سخنان خود گفت :  شرایط تحریم متاسفانه روی قیمت مواد تأثیر منفی گذاشته که امیدواریم در کشور شرایطی حاکم شود که بتوانیم با وارد کردن مستقیم مواد اولیه، این معضل را برطرف کنیم.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب