امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53697 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به همت فرهنگسرای اندیشه ؛

برگزیدگان چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی معرفی شدند

چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی، عصر دوشنبه 27 بهمن با حضور رئیس ستاد فهما و اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
برگزیدگان چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی معرفی شدند
به گزارش خبرنگارخبرایران، چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی عصر امروز دوشنبه 27 بهمن ماه 1399 در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار دراین مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، با حضور در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره نوگلان حسینی طی سخنانی، ضمن تسلیت ایام شهادت دهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی(ع) اظهار کرد: هرکسی که عنوان نوگل حسینی را دارد، عزیز می‌شود چراکه این ذره است که به اقیانوس متصل می‌شود؛ چنانکه آن امام همام در زیارت جامعه کبیره به این مولفه اشاره داشتند.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه گفت: اگر از امام هادی (ع) و اهل بیت (ع) چیزی جز این زیارت‌نامه به دست ما نرسیده بود، کفایت می‌کرد چراکه جامعه کبیره به بهترین شکل ائمه اطهار(ع) را معرفی کرده است و در واقع با این زیارت‌نامه می‌توان همه اهل بیت (ع) را زیارت کرد.
 
وی تصریح کرد: شور حسینی عالی است و باید باشد چراکه اگر نباشد کاروران به حرکت نمی‌افتد،اگر امام را آن شخصی که از جانب خدا منصوب شده است و واجب‌الاطاعه است بدانیم آن گاه باید رویکردی خاص داشته باشیم؛ دانش بشری ناقص است همچنان که درباره کرونا این ناتوانی بشر مشخص است؛ اما همه علوم برای اهل بیت(ع) روشن است؛ چه آنکه فردی به امام (ع) عرض کرد» «شما نه تنها بر تمام علوم احاطه دارید بلکه سرعت‌تان نسبت به علوم نیز بسیار زیاد است».
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با مداحان اشاره کرد و افزود: معظم له در این دیدار نسبت به موضوع ادب تاکید داشتند؛ بر این اساس باید آنچه که شأن مقام اهل بیت است در نظر گرفته شده و از سوی مداحان رعایت شود از جمله ادب که اهمیت وافری در این امر دارد؛ چنانکه امام صادق(ع) فرمود: «آنچه که برای شما خوب است برای دیگران خوب تر است زیرا به ما منصوب است و آنچه برای دیگران بد است برای شما بدتر است زیرا به ما منصوب هستید»، بنابراین یک مداحل اهل بیت(ع) باید بداند برای چه کسی مداحی می کند، وقتی می گوییم امام حسین(ع) یعنی حسینی که منصوب خدا است و اطاعت از ایشان برای ما واجب است.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من با تک تک اعضای وجودم می‌گویم که نوگلان حسینی انتخاب شده‌اند که مداح اهل بیت(ع) شوند؛ فردی با این انتخاب نیازمند چهارچوب تربیتی و شخصیتی است و حال یک نفر که نوگل حسینی شد باید شئون مداحی را رعایت کند.
 
وی در ادامه ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان فرهنگسرای اندیشه در برگزاری 14 دوره از آیین نوگلان حسینی گفت: برگزاری موفق این آیین در این مدت نشان از عظمت تلاش کارکنان مجموعه فرهنگسرای اندیشه است.
 
این گزارش می افزاید: در بخش ابتدایی از برگزاری آیین اختتامیه چهاردهمین دوره نوگلان حسینی، «احسان محمدی» به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره طی سخنانی اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا میزان استقبال از چهاردهمین دوره نوگلان حسینی قابل توجه بود و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای اندیشه تلاش کردند تا مراحل مختلف این دوره با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه این دوره از مسابقات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور برگزار شد با استقبال خوبی مواجه بودیم و در مجموع از 103 شهرستان در این مسابقات شرکت کردند.
 
وی ادامه داد: مرحله راستی‌آزمایی این مسابقات از اول تا چهارم مهر ماه برگزار شد و ضبط تلویزیونی نیز در همین ماه صورت گرفت؛ تلاش شبانه‌روزی مجموعه فرهنگسرای اندیشه این بود که دوره چهاردهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و در عین حال از نظر کمی و کیفی نسبت به ادوار گذشته رشد داشته باشد که این مهم به لطف خدا محقق شد.
 
همچنین در بخش دیگری از این آیین «محسن طاهری» طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان چهاردهمین دوره از آیین تجلیل از نوگلان حسینی گفت: یک مداح اهل بیت (ع) باید همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان فرمودند ادب و اخلاق اسلامی را رعایت کند؛  برگزاری آیین نوگلان حسینی ظرفیتی برای شناسایی استعدادهای مربوط به حوزه ستایشگری است.
 
این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: من و برادرم حاج مرتضی از دوران نوجوانی از پایگاه فرهنگی مهدیه تهران و در محضر مرحوم حجت الاسلام کافی بودیم و تربیت شدیم، توصیه ای که در این مجال به والدین دارم آن است که مسیر را برای فرزندان خود هموار کنند.
 
این گزارش می‌افزاید: در ادامه این مراسم، بیانیه هیئت داوران چهاردهمین دوره آیین تجلیل از نوگلان حسینی قرائت شده و در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف چهاردهمین دوره آیین تجلیل از نوگلان حسینی، به شرح ذیل تقدیر و معرفی شدند:
 
در بخش برگزیدگان مقطع ابتدایی دوره اول: سید محمد علی مشایخی، علی اکبر رهسپار عباسی، علی اصغر جعفری نیا، حسین کمره، محمد یاسین عاملی زاده به ترتیب، مقام پنجم تا اول این دوره را کسب کردند.
 
در بخش برگزیدگان مقطع ابتدایی دوره دوم: پارسا رمضان، محمد رضا نصرآبادی، محمدرضا مهرفرید، محمدصادق جوادی  و امیر حسین حیدری به ترتیب از نفر پنجم تا اول معرفی و تقدیر شدند.
 
همچنین تندیس مدال نوکری بخش برگزیدگان مقطع متوسطه اول از مقام پنجم تا اول به: حسین صادقی، محمدحسن احمدی، محمدمهدی ابراهیمی نژاد، امیر حسین باقری و  امیر کرامتی رسید.
 
این گزارش می افزاید: در بخش مقطع متوسطه دوم: رتبه پنجم تا اول به ترتیب به امیرحسین همتی، امیر مهدی خلیلی، ابوالفضل رضایی، امیر حسین رمضانی و علی علیپوراختصاص یافت.
 
همچنین از امیرعلی محمدی نیز به عنوان نفر اول مقطع متوسطه سیزدهمین دوره تقدیر به عمل آمد؛ همچنین در ادامه از «قاسم آریانی» و «مهدی آصفی» به عنوان دو تن از غلامان اهل‌بیت (ع) تقدیر شد.
 
چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با همکاری شبکه قرآن، سازمان دانش آموزی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و کانون مداحان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب