وی با اشاره به اینکه سامانه زمرد رسالتی مهم در ورود به بانکداری دیجیتال است گفت: بانک تجارت به همت کارکنان و کارشناسان خبره خود توانست زیست بومی را طراحی کند که با هوشمند سازی فرآیند های بانکی و بازطراحی سرویس های پایه ای و حیاتی، خدمات و محصولات نوین دیجیتالی منطبق بر مفاهیم استاندارد بانکداری دیجیتال را ارائه کند.
دولت آبادی افزود: زیست بوم زمرد می تواند نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی مشتریان داشته باشد. در این زیست بوم اولویت، ارائه خدمات شخصی سازی شده به مشتری با رویکرد غیرحضوری است و مشتری حق انتخاب بیشتری برای دسترسی به محصولات و خدمات بانک دارد.
وی بر اینکه اکوسیستم زمرد رویاهای دیروز بانکداری را محقق ساخته تاکید کرد: ویژگی بارز این زیست بوم، آنلاین بودن صددرصد آن است و افراد بدون حضور در شعبه میتوانند ضمن معرفی خود به عنوان یک مشتری جدید، افتتاح حساب و دریافت کارت از سایر خدمات غیر حضوری این زیست بوم استفاده کنند.
مدیرعامل بانک تجارت با تشریح فرآیند زیست بوم زمرد اظهار داشت: خدمات فعلی این زیست بوم مشتمل بر ورود به بانک، افتتاح حساب، صدور کارت و اخذ تسهیلات برای یک مشتری جدید است که فاز عملیاتی آن شامل مراحل شناسایی و احراز هویت مشتری، تخصیص امضای دیجیتال برای امضای اسناد بانکی به صورت دیجیتال، افتتاح حساب غیر حضوری، فعال سازی خدمات نوین و همراه بانک به صورت غیر حضوری، ثبت درخواست و تحویل کارت مشتری به نشانی مشتری، توثیق سهام عدالت و سایر دارایی ها با قابلیت توکنایز بر روی بستر بلاک چین و در نهایت دریافت اعتبار خرید ترمه بر روی کارت بانکی صادر شده به صورت غیر حضوری است.