امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53499 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روح الله خدارحمی در نشست خبری اعلام کرد؛

تسهیلات ۱۵۰میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات لازم برای ساخت واکسن کرونا / مشارکت بانک کشاورزی درایجاد پایانه های صادراتی و نسل جدید سردخانه‌ها / افزایش سقف سرمایه درگردش مرغداری ها / پرداخت بیش از۴۰۰ میلیارد تومان درقالب کشاورزکارت برای خرید نهاده

خبرایران: مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به خط اعتباری ویژه خرید نهاده ها در قالب کارت خرید نهاده از پرداخت بیش از۴۰۰ میلیارد تومان درقالب کشاورزکارت خبر داد.
تسهیلات ۱۵۰میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات لازم برای ساخت واکسن کرونا / مشارکت بانک کشاورزی درایجاد پایانه های صادراتی و نسل جدید سردخانه‌ها / افزایش سقف سرمایه درگردش مرغداری ها / پرداخت بیش از۴۰۰ میلیارد تومان درقالب کشاورزکارت برای خرید نهاده

به گزارش خبرایران، نشست خبری« بانک کشاورزی به مناسبت دهه فجر » امروزچهارشنبه ۹ بهمن 1399 با حضور«روح الله خدارحمی»مدیرعامل بانک کشاورزی واصحاب رسانه  درساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزارودراین نشست خبری «روح الله خدارحمی» مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به خط اعتباری ویژه خرید نهاده ها در قالب کارت خرید نهاده از پرداخت بیش از۴۰۰ میلیارد تومان درقالب کشاورزکارت خبر داد و اظهارداشت:  مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد تامین اعتبار شده که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این کارت دراختیار گندمکاران، کلزاکاران، زارعان چغندر پاییزه و طیفی از محصولات زراعی استراتژیک برای خرید کودهای فسفاته ، پتاسه ،کود اوره ، سم علف کش و بذر قرار می گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی سپس به مشارکت بانک کشاورزی در فعالیت های پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و عنوان داشت : ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین تجهیزات لازم برای ساخت واکسن کرونا دراختیار موسسه رازی قرار داده ایم که خوشبختانه این واکسن در مراحل نهایی قرار دارد.

وی درباره نقش کلیدی بانک کشاورزی درواردات نهاده های اساسی در شرایط تحریم ابرازداشت: در شرایطی که کشوردرمضیقه ارزی و تنگناهای شدید در زمینه تامین ارز برای واردات در اثر تحریم‌های ظالمانه قرارداشت، بانک کشاورزی یکی از بانک های اصلی برای واردات نهاده‌های اصلی بود. دراین میان سختی‌ها و نوساناتی به خاطر تحریم های ظالمانه وبدعهدی ها به وجود آمد و مشکلاتی ایجاد شد که برای رفع این ها و تامین نقدینگی، ما مقادیر بیشتری در اختیار شرکت‌های عامل از جمله شرکت پشتیبانی امور دام قرار دادیم.

خدارحمی تاکید کرد: سقف سرمایه درگردش مرغداری ها را افزایش دادیم و در زمینه کود هم به شرکت خدمات حمایتی امسال تسهیلات بیشتری داده ایم و در زمینه امهال بدهکاران آسیب دیده از کرونا در اوایل سال جاری سه ماه کلیه تسهیلات قرض‌الحسنه و بدهی کسب و کارهای آسیب دیده نظیر مرغداری های گوشتی و گلخانه‌های گل شاخه بریده را امهال کردیم .

وی افزود: درچارچوب مصوبات شورای پول واعتبار، تسهیلاتی برای آن ها فراهم کردیم . مشارکت در پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به دو میلیون خانوار واجد شرایط و همراهی با بدهکاران در وصول اقساط ، از دیگر اقدامات بانک کشاورزی بوده است.

خدارحمی در ادامه به اهمیت حمایت هم زمان از واحد های خرد و کلان اشاره و خاطرنشان کرد:  حدود ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی ما زیر ۱۰۰ میلیون تومان است که از لحاظ مبلغ ۳۶ درصد کل پرداخت هاست و تنها ۱۰ درصد پرداخت ها کلان و  بالای ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی با اعلام این مطلب که  درسه سال اخیر تاکید ویژه‌ای بر کاهش پرداخت خارج از بخش و تمرکز بر پرداخت در بخش کشاورزی داشته است، افزود: از ۵۴۵ هزار میلیاردریال تسهیلات پرداختی  در ۱۰ ماهه سال جاری، ۴۵۷ هزار میلیارد ریال معادل ۸۸.۶ درصد به بخش کشاورزی پرداخت شده است.

خدارحمی ادامه داد : سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی به همت مجموعه ای متشکل از جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و سایر دستگاه‌ های ذیربط ایجاد شد و پیوند دهنده ی واردکننده، واسطه‌های تامین و توزیع نهاده، دامداری ها، مرغداری ها و سیاست‌گذاران است و امکان رصد و پایش این فعل و انفعالات را ایجاد کرده و هیچ خللی درآن نیست و کسی نمی‌تواند نهاده ها را به مصرف واقعی نرسانده و در بازار آزاد بفروشد.

وی افزود: ممکن است برخی روزها به دلیل کمبود عرضه یا تنظیمات سیستم ، اشکالاتی برای برخی افراد ایجاد شود مثلاً تغییر در حجم عملیات یا مشکلات طراحی اولیه که همه به سمت بهتر شدن پیش می روند .

خدارحمی خاطرنشان کرد: این سامانه یک سامانه پیشرفته متصل به تجارت الکترونیک و متصل به سامانه بانک است و در ساختمان بانک کشاورزی تعداد زیادی از کارشناسان متخصص در حال کار کردن برای گزارش گیری ، پایش ، به روز رسانی و رفع ایرادات آن هستند.

وی اعلام کرد: ما در قالب این سامانه درحال تعریف 500 میلیارد تومان خط اعتباری هستیم که نقدینگی هم تامین و جبران برخی مشکلات موجود بشود و در صورت لزوم مشکلی برای افزایش آن نداریم .

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره نقش حمایتی بانک کشاورزی در خرید محصولات کشاورزان اضافه کرد:  یکی از عملکردهای ما کمک به خرید تضمینی محصولات کشاورزی است. خرید تضمینی گندم از کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی و واریز وجوه از طریق سامانه جامع الکترونیکی بانک کشاورزی انجام می شود. همچنین بخشی از تامین اعتبار این  خرید را نیز انجام می دهیم مثلا امسال ۵ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار کردیم که باعث شد وجوه گندم به موقع به کشاورزان پرداخت شود. همچنین در زمینه خرید زعفران، مازاد گوجه، رب گوجه و محصولات استراتژیک نیز به دولت کمک می کنیم.

خدارحمی به مشارکت این بانک در طرح‌های تامین آب و طرح‌های ملی ، بزرگ و تحول آفرین کشور اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی عضو سندیکای تامین مالی طرح ملی خط لوله انتقال آب از دریای عمان به محدوده سیرجان بود که برای مصارف صنعتی و از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی، مبلغ  ۷۲.۵ میلیون یورو تسهیلات پرداخت کرد . بانک کشاورزی همچنین عضو سندیکایی است که برای تهیه دستگاه های آب شیرین کن و طرح بزرگ و ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی تشکیل شده است و مبلغ ۱۸۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. به علاوه  مشارکت در سندیکای احداث سد گرین نهاوند و تامین اعتبار پایاب سد گیوی از دیگر اقدامات بانک کشاورزی در این زمینه بوده است.

وی افزود: در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی در سه سال گذشته حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید با نرخ ۱۵ درصد (۳ درصد تخفیف در سود) در اختیار کشاورزان قرار داده ایم تا در مکانیزه کردن فرایند کشاورزی ، دامپروری و صنایع تبدیلی صرف شود.

 خدارحمی تصریح کرد: در زمینه توسعه زنجیره مرغ و تخم‌مرغ که از نیازهای عمده غذایی کشور است ،۴۸۷ طرح از جمله واحد تولیدی کاسپین طلایی چیکا با ظرفیت ۳ میلیون قطعه مرغ تخمگذار و نیز واحدهای بزرگ خوراک طیور و کشتارگاه های مدرن از تسهیلات بانک کشاورزی بهره مند شده اند.

وی سپس به حمایت بانک از واحدهای فناوری شیر و تولید لبنیات از جمله کیمیا وحدت اسپادانا در اصفهان با ظرفیت۶۰ هزارتن فرآوری شیر و نیز مشارکت بانک در توسعه دامداری های بزرگ همچون دامداری ۶۰۰۰ راسی در قروه استان کردستان و زنجیره بزرگ تولید و پرورش ماهی در آب های خلیج فارس نظیر نیکسا اشاره کرد و افزود: در زیر بخش صنایع تبدیلی مبلغ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۹۰۰ واحد تولیدی پرداخت  شده است که از آن جمله می توان مجتمع بزرگ تولید بذر و کود و سم در زرندیه ساوه را نام برد .

خدارحمی درادامه به مشارکت بانک کشاورزی درایجاد پایانه های صادراتی و نسل جدید سردخانه‌ها اشاره کرد و گفت:  روماک گستر در مازندران، پایانه بزرگ برنج در آمل و شالیکوبی های جدید از جمله این طرح ها هستند.

وی درپایان سخنان خود گفت : درزمینه تولید شکر دو کارخانه بزرگ چغندرقند با حمایت بانک کشاورزی درحال احداث است که در شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. کارخانه قند مهاباد یکی از این طرح هاست وکارخانه قند شهدای دزفول  طرح عظیم دیگری است که با ظرفیت جذب ۱۰ هزار تن روزانه چغندر تحول شگرفی در تولید شکر در خوزستان ایجاد خواهد کرد. برای این  طرح مبلغ ۹۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی و۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی درقالب سندیکای بانکی با مدیریت بانک کشاورزی برای احداث آن تصویب شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب