امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5345 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی خبر داد؛

آغاز اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور با سخنرانی رئیس‌جمهور از اول شهریور/ بودجه ۶۰۰ میلیونی برای برگزاری اجلاس/ پیش بینی 6 میز گرد در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از آغاز اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور با سخنرانی رئیس‌جمهور از اول شهریور خبر داد.
آغاز اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور با سخنرانی رئیس‌جمهور از اول شهریور/ بودجه ۶۰۰ میلیونی برای برگزاری اجلاس/ پیش بینی 6 میز گرد در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگارخبرایران، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی معاون حقوقی  و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز به مناسبت برگزاری سی و یکمین اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش کشور در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش از یادگاری‌های شهید رجایی است و آن زمان وی پیشنهاد کرد سالی یکبار رؤسای مناطق آموزش و پرورش کشور دور هم باشند؛ در کل از سال 61 این اجلاس‌ها آغاز شد و البته بعد از آن سال، یک سال اجلاس برگزار نشد.

وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش کشور تبیین مأموریت‌ها، خط مشی و اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است، گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگیان در اقصی نقاط در برنامه‌ریزی‌ها نظرات خود را بگویند و به نوعی در تلاش هستیم تا صف و ستاد هماهنگ باشند چرا که این اجلاس برای بیان نظرات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی با اشاره به اینکه 22 کارگروه در این اجلاس پیش‌بینی شده است، افزود: در هر کارگروه 34 نفر از رؤسای مناطق آموزش و پرورش حضور دارند و هر کارگروه را یک معاون وزیر پوشش می‌دهد که بین سه تا 6 ساعت نیز زمان برای هر کارگروه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور از اول تا سوم شهریور امسال در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: روسای قوا و وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه و یک استاد اخلاق از سخنرانان این اجلاس هستند که افتتاحیه این اجلاس نیز با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 6 میز گرد نیز در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است، افزود: این اجلاس، نخستین نشست بعد از تشکیل دولت یازدهم است تا رؤسای آموزش و پرورش از زبان وزیر آموزش و پرورش و رؤسای قوا، سیاست‌ها را بشنوند.

وی به توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اجلاس اشاره کرد و ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین و خطراتی که ممکن است اجرای شتاب‌زده سند برای مناطق داشته باشد در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد و رؤسا نظرات و پیشنهادات خود را بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی با اشاره به این نکته که بحث اقتصاد و مالی آموزش و پرورش نیز در این اجلاس مورد توجه قرار گرفته است، گفت: شعار امسال اجلاس روسای آموزش و پرورش «تحول در آموزش و پرورش بر مدار تدبیر و امید» است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری  مبنی بر اینکه «نتایج مصوبات سال‌های گذشته این اجلاس چه شد و برنامه امسال نسبت به سال گذشته چه ویژگی‌هایی دارد؟»، بیان داشت: یکی از اشکالات اجلاس‌های سال گذشته، این بوده است که مشخص نبود مصوبات چه می‌شود اما امسال تصمیم گرفتیم دبیرخانه اجلاس را فعال نگه داریم و این مصوبات را دسته‌بندی کنیم و به تدریج به شورای معاونین آموزش و پرورش ببریم تا در آن شورا تصویب شود و مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بودجه اجلاس روسای آموزش و پرورش گفت: ما در قد و قواره این اجلاس خیلی پول خرج نمی‌کنیم حدود 750 رئیس منطقه دعوت شده‌اند و هزار نفر را در سه روز میزبانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال سقف بودجه برای برگزاری اجلاس را 600 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم و مصمم شدیم تا در کنار آن از امکانات موجود استفاده کنیم؛ به عنوان مثال برای اسکان رؤسا از مراکز رفاهی، خانه معلم و باشگاه فرهنگیان استفاده می‌کنیم و ترجیحاً روسا در رفت و آمد از امکانات اداره کل استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی با بیان اینکه نمی‌توانم بگویم در گذشته ریخت و پاش بوده و ما جلوی آن را می‌خواهیم بگیریم اظهار داشت: در این اجلاس صرفه‌جویی می‌کنیم حتی در اسکان مدیران استان‌ها اولویت با مراکز رفاهی فرهنگیان است و در صورت پیدا نکردن مرکز رفاهی مناسب، قید گذاشتیم از هتل‌های سطح بالا استفاده نکنند و تاکنون نیز گزارش شده است که عموماً از مراکز رفاهی آموزش و پرورش استفاده شده است.

وی در خصوص تعداد میهمانان این اجلاس نیز گفت: 758 رئیس منطقه داریم، 13 مدیر عشایری و به تعداد استان‌ها نیز مدیر آموزش و پرورش استثنایی داریم که از این تعداد حدود 10 نفر خانم هستند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب