امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53435 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

۸ بهمن ماه؛

کتاب روش‌ها و فنون نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی نقد و بررسی می‌شود

خبرایران : نشست نقد و بررسی کتاب روش‌ها و فنون نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کتاب روش‌ها و فنون نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی نقد و بررسی می‌شود
به گزارش خبرایران ، به همت پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) نشست نقد و بررسی کتاب روش‌ها و فنون نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سخنران این نشست محسن زین‌العابدینی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و فرشید دانش عضو هیأت علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری هستند. دبیر نشست هم عبدالرضا نوروزی چاکلی عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد است.

نشست یادشده چهارشنبه ۸ بهمن ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برپا و علاقه مندان برای شرکت در این نشست به صورت مجازی می‌توانند به این لینک ttps://lms.samt.ac.ir/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=۵۵ وارد شوند.

کتاب روش‌ها و فنون نمایه سازی و چکیده نویسی تألیف هادی هراتی و اعظم صنعت‌جو به همت سازمان سمت در سال ۱۳۹۸ در ۳۱۶ صفحه به بهای ۲۷ هزار تومان منتشر شده است.

در معرفی این اثر آمده است: حجم عظیم اطلاعاتِ به سرعت منتشرشده در قالب محمل‌های اطلاعاتی متنوع و دسترس‌پذیر به شیوه‌های گوناگون، مستلزم بهره‌گیری از اصول و استفاده از شیوه‌های سازماندهی‌ای است که در راستای تسهیل بازیابی اطلاعات پاسخگوی تغییرات محیط اطلاعاتی کنونی باشد.

از همین رو در کتاب حاضر، سعی شده است که به منظور فراهم آوردن منبعی روزآمد و جامع برای استادان، پژوهشگران، دانشجویان، نمایه‌سازان و کتابداران در حوزه «نمایه‌سازی» و «چکیده‌نویسی»، مباحث این دو حوزه که از مهم‌ترین فعالیت‌های سازماندهی و بازنمایی اطلاعات‌اند تحلیل و بررسی شوند.

بدین منظور، پس از تشریح کلیات مرتبط با نمایه و نمایه‌سازی، به اثرگذاری فناوری بر نمایه و مباحث مرتبط نظیر نمایه‌سازی ماشینی، نرم‌افزارهای نمایه‌سازی، نمایه‌سازی در محیط وب، نمایه‌سازی مردمی و ابزارهای نوین مانند هستی‌شناسی‌ها و همچنین چکیده‌نویسی و انواع چکیده از جنبه‌های مختلف پرداخته شده است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب