امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5333 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خلیل ارجمندی در اجلاس مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان های سراسر کشور؛

کارت هنر تنها شناسه ملی هنرمندان کشور خواهد بود.

غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در اجلاس سراسری مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: کارت هنر تنها شناسه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران کشور است که با تأیید معاونت های تخصصی ذیربط و توسط صندوق اعتباری هنر صادر و در قالب آن به جامعه بزرگ فرهنگ و هنر کشور خدمات ارائه خواهد شد.
کارت هنر تنها شناسه ملی هنرمندان کشور خواهد بود.

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اهداف و برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید و توجه به رونق اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: در راستای توانمندسازی حوزه فرهنگی از لحاظ اقتصادی اعضاء هیأت امناء و هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر از کارشناسان اقتصادی و شبکه پولی و بانکی انتخاب شدند.

ایشان با اشاره به عملکرد صندوق در ده سال گذشته گفت: در حال حاضر 35هزار نفر در صندوق اعتباری هنر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، 23 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی و 2500 نفر نیز مشمول طرح مستمری و تکریم هستند.

خلیل ارجمندی با اشاره به پالایش اعضا به عنوان یکی از سیاست های نوین این صندوق اظهار داشت: در بررسی های انجام شده متوجه شدیم افرادی از خدمات این صندوق بهره مند شدند که حائز شرایط عضویت نبوده اند در نتیجه در اولین گام لیست هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو این صندوق را با همکاری معاونت های ذیربط پالایش نمودیم تا افراد محق بتوانند از خدمات بهره گیرند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ارتباط با طرح مستمری صندوق گفت: طبق قانون افرادی مشمول طرح مستمری صندوق اعتباری هنر می باشند که درآمد نداشته باشند و از هیچ یک از نهادهای کمک رسان مثل کمیته امداد و بهزیستی مستمری دریافت نکنند. در بررسی های به عمل آمده نیز متوجه شدیم افرادی که دارای در آمد بوده و مشمول دریافت مستمری نبوده اند ماهانه از صندوق مقرری دریافت کرده اند. در این خصوص طرح پالایش مستمری بگیران را با همکاری شورای ارزشیابی هنرمندان وزارتخانه  اجرایی کردیم.

خلیل ارجمندی در ارتباط با بیمه تکمیلی این صندوق گفت: در بررسی ها مشخص شد افرادی که هیچگونه ارتباطی با صندوق ندارند از طریق این صندوق تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند و یا از جای دیگر بیمه هستند اما از طریق صندوق بیمه تکمیلی شده اند. براین اساس با پالایش افراد تحت پوشش تنها کسانی می توانند مشمول بهره مندی از خدمات صندوق شوند که عضو صندوق باشند.

وی با اشاره به افزایش سقف خدمات بیمه تکمیلی گفت: در گذشته ما با درخواستهای بسیاری در خصوص هزینه درمان هنرمندان مواجه بوده ایم که اگر بیمه تکمیلی به شکل صحیح اجرایی شود می توان هزینه درمان را کاهش داد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به طراحی صندوق جبران خسارات گفت: صندوق جبران خسارت با هدف کمک به پرداخت هزینه هنرمندانی که هزینه درمان آنها از سقف بیمه تکمیلی فراتر می رود و همچنین افرادی که به دلیل شرایط سنی نمی توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند طراحی شده است.

خلیل ارجمندی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از معضلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این چند ساله عدم وجود بانک کامل اطلاعاتی از هنرمندان کشور است که سبب برخوردهای سلیقه ای در این حوزه شده است همچنین ما از پراکندگی رشته های هنری در کشور اطلاع نداریم که براساس آن خدمات ارائه دهیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اهمیت پالایش اعضا صندوق گفت: از ابتدای مهرماه اعضا بر اساس آیین نامه جدید عضویت می توانند عضو صندوق شوند. براین اساس مرجع تشخیص صلاحیت حرفه ای افراد معاونت های تخصصی ذیربط می باشد.

وی با اشاره به رونمایی از کارت هوشمند صندوق به عنوان اولین شناسه هنری هنرمندان کشور بیان داشت:در راستای خدمات دهی گسترده تر به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، کارت هنر را طراحی نمودیم تا هنرمندان یک شناسه هنری داشته باشند.این کارت کارت شناسایی، بانکی و بیمه ای افراد خواهد بود که در فازهای بعدی خدمات دیگر به آن افزوده خواهد شد.

ایشان با اشاره به فعالیت صندوق در سایر استان ها اظهار داشت: مدیران کل استان ها نماینده تام الاختیار صندوق در استان هستند و ما نیازی به تشکیلات و دفاتر صندوق در استان ها نداریم.

مشاور اقتصادی وزیر ارشاد با بیان اینکه سعی شده است که کلیه فعالیت های صندوق به صورت آنلاین انجام شود عنوان کرد: ثبت نام بیمه تکمیلی امسال تنها از طریق سامانه صندوق ممکن است از همین رو ما می توانیم خدمات خود را براساس اطلاعات بدست آمده برنامه ریزی کنیم.

ایشان با بیان اینکه نگاه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به صندوق اعتباری هنر نگاه اقتصادی است گفت: اساسنامه صندوق بر اساس رسالت جدید صندوق تغییر کرد و صندوق اعتباری هنر بعنوان مجری طرح های اقتصادی این وزارتخانه فعالیت می کند.

ارجمندی تصریح کرد: در باب اقتصاد فرهنگ و هنر در وزارتخانه چهار موضوع ساماندهی صنایع فرهنگی، ساماندهی صنوف فرهنگی، موضوع نهادهای مالی فرهنگی و عرضه محصولات فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم.

ایشان با اشاره به تمدن غنی ایران اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند در حوزه فرهنگی و هنری در عرصه بین المللی حضور چشمگیر داشته باشد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان افزود: صندوق اعتباری هنر در نظر دارد ظرف سه سال آینده بودجه خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقل نماید.

نخستین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با هدف تبیین سیاست ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سه شنبه 21 مرداد ماه ادامه دارد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب