امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53322 تاریخ انتشار: جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون پیشگیری بهزیستی کشور خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی موفقیت بهبود یافتگان در مراکز جامع درمان معتادان

خبرایران : معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: درصد موفقیت بهبودی معتادان در مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.
افزایش ۴۰ درصدی موفقیت بهبود یافتگان در مراکز جامع درمان معتادان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بهزیستی ایلام، دکتر فاطمه رضوان مدنی روز شنبه در نشست بررسی و برنامه ریزی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی  معتادان در ایلام افزود: راه اندازی این مراکز از سال ۹۸ در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و تا کنون در شش استان کشور افتتاح شده است.

وی ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را به عنوان یکی از مراکز جدید بهزیستی که نقش مهمی در تاثیرگذاری عدم بازگشت معتادان به مصرف مواد را دارند  مهم دانست.

وی  اظهار کرد: طی بررسی  مطالعات و اقدامات  ۲۰ سال اخیر در بهزیستی کشور  این مساله مورد تاکید قرار گرفت که راهکاری برای افزایش درصد بهبودی و پیشگیری از شکست درمان بکارگیری شود که در این زمینه ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در گذشته درمان معتادان بدون توجه به نوع مصرف مواد فرد و علت اعتیاد با بهره گیری از یک شیوه درمانی انجام می شد که درصد موفقیت ان بین پنج تا ۱۰ درصد بود.

وی اظهار کرد: این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر فرد معتاد با توجه  به ماده مصرفی انها  و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار  و مدیر مرکز درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

***افتتاح ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن در کشور

رضوان مدنی با ذکر اینکه  بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه در کشور ایجاد می شود افزود: با احتساب این مراکز جدید که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد  کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص فعالیت این مراکز گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت.

معاون  سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز اموزش های لازم را کسب می کنند، افزود: اموزشهای ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز  تا یکسال خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبود یافتگان به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا درصورتیکه فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره  چهار درصد  پرداخت خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب