امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5332 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان توسعه تجارت؛

استمرار حضور کالاهای کره ای منوط به سرمایه گذاری است

رییس سازمان توسعه تجارت دردیداربامدیرعامل منطقه خاورمیانه و آفریقای شرکتˈ ال.جی ˈ با تاکید بر بومی سازی تکنولوژی های خارجی در ایران، استمرار حضور کالاهای کره ای را منوط به سرمایه گذاری این شرکت ها در ایران دانست.
استمرار حضور کالاهای کره ای منوط به سرمایه گذاری است

به گزارش خبرایران به نقل ازسازمان توسعه تجارت، ولی اله افخمی رادبه فرصت های مناسب سرمایه گذاری در ایران اشاره کردو گفت: بخش عمده بازار لوازم خانگی ایران در اختیار شرکت های کره ای است اما استمرار این روند به بومی سازی تکنولوژی و سرمایه گذاری شرکت های کره ای در ایران بستگی دارد.

وی بااشاره به برخی فعالیت های شرکت های کره ای در ایران گفت: فعالیت کارخانه های کره ای تا به حال مربوط به مونتاژ کالا و فرآیندهای انتهای خط تولید بوده، امااکنون تاکیددولت برانتقال کامل تکنولوژی وانجام تمام فرایندهای تولیدی درکشور است.

رییس سازمان توسعه تجارت بابیان اینکه سیاستهای دولت یازدهم زمینه های سرمایه گذاری شرکت های خارجی را در کشور تسهیل کرده است، گفت: در مناطق آزادوویژه اقتصادی این زمینه بیش از پیش فراهم است و شرکت ال.جی و سایر شرکت های کره ای می توانند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند و به صورت انحصاری و یا با همکاری شرکت های ایرانی سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید براینکه فرصت سرمایه گذاری در ایران همیشه سهل و آسان نیست، بیان کرد:اگرشرکت های خارجی به خواست ماتوجه نکنند،شرایط سرمایه گذاری در ایران را تغییر می دهیم.

افخمی راد، اتخاذ تدابیر منطقی را راهکاری برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق دانست وگفت: در راستای همین تصمیم و با حذف ممنوعیت ورود لوازم خانگی در سال گذشته، میزان ورود کالای قاچاق به صورت محسوسی کاهش یافت.

وی بر حضور بیش از 40 هیات تجاری از کشورهای مختلف برای گسترش تجارت با ایران تاکید و تصریح کرد:جذابیت سرمایه گذاری در ایران فقط به خاطر جمعیت 78 میلیونی نیست بلکه به خاطر جمعیت 400 میلیونی کشورهای همسایه است چراکه ایران پایگاه صادراتی به این کشوره است.

رییس سازمان توسعه تجارت در پایان افزود: امیدواریم در فضای تجاری جدید علاوه بر حضور گسترده تر شرکت ال.جی، شاهد همکاری در بخش تحقیق و توسعه باشیم.

کوین چا مدیرعامل منطقه خاورمیانه و آفریقای شرکت ال.جی نیز در این دیدار از تمایل کره جنوبی برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد و گفت:برای گسترش تجارت به برگزاری جلسات تخصصی وآشنایی با شرایط سرمایه گذاری نیاز است.

وی به همکاری دوکشوربرای سرمایه گذاری وتاسیس کارخانه اشاره کردو افزود:شرکت ال.جی به زودی برنامه خودبرای حضور در ایران را آماده و ارائه می کند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب