امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5325 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

راه‌یابی 10 فیلم ویدئویی به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم یاس

اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش بین‌الملل دومین جشنواره فیلم یاس اعلام شد.
راه‌یابی 10 فیلم ویدئویی به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم یاس
به گزارش خبرایران،بعد از اعلام فراخوان این جشنواره 190 فیلم ویدئویی از 44 کشور به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد.

این آثار از 44 کشور چون  ترکیه، ایتالیا، پرتقال، هلند، برزیل، تایوان، الجزیره، گرجستان، ژاپن، اندونزی، کره جنوبی، فرانسه، بلژیک، چین، هند، قزاقستان، لبنان، اتریش، هنگ کنگ، نروژ، آلمان، سوئیس، آمریکا، لوگزامبورگ، رومانی، استونی، ارمنستان، ایرلند، اسلوواکی، جمهوری چک، استرالیا، یونان، روسیه، فلسطین، امارات متحده عربی، مغولستان و... به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد.

«دو زندگی» به کارگردانی جرج مس محصول مشترک آلمان- نروژ، «سارایوو» به کارگردانی آندره‌آس ‌پروچاسکا از کشور اتریش، «سواحل امید» به کارگردانی توکه کنستانتین از آلمان، «آخرین عهد» به کارگردانی رودریگو گودینو از کانادا، «سحر سیاه» به کارگردانی کنتارو هوریکریزونو از ژاپن، «بازگشت به جنایت» به کارگردانی یرمینال آلوارز از فرانسه، «مرغ پا بلند» به کارگردانی ین چوان تسای از تایوان و سه فیلم ایرانی «سه ماهی» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی روح‌الله حجازی و «فرشته» به کارگردانی حسن آخوندپور 10 اثری هستند که به بخش بین‌الملل راه یافتند.

در این بخش از جشنواره، یاس زرین بهترین فیلم ،یاس زرین بهترین کارگردانی، یاس زرین بهترین فیلمنامه، یاس زرین بهترین بازیگر مرد، یاس زرین بهترین بازیگر زن، یاس زرین بهترین دستاورد فنی- هنری و یاس زرین جایزه ویژه هیئت داوران به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی یاس، اول تا ششم شهریور ماه سال جاری همزمان در تهران و آمل برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب