امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53219 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

یونس دقیق کیا مطرح کرد؛

ایرلاینها تا تعطیلی کامل فاصله ای ندارند

خبرایران : رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی ایرلاینهای داخلی گفت : اگر در محدوديت هاي ايجاد شده براي شرکتهای هواپیمایی و قوانين مخل كسب وكارصنعت حمل ونقل هوايي تجدید نظر فوری صورت نگيرد ، شاهد ورشكستگي و تعطیلی برخی از شرکتها ي هواپيمايي خواهیم بود .
ایرلاینها تا تعطیلی کامل فاصله ای ندارند

به گزارش خبرایران، یونس دقیق کیا رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی ایرلاینهای داخلی گفت : اگر در محدوديت هاي ايجاد شده براي شرکتهای هواپیمایی و قوانين مخل كسب وكارصنعت حمل ونقل هوايي تجدید نظر فوری صورت نگيرد ، شاهد ورشكستگي و تعطیلی برخی از شرکتها ي هواپيمايي خواهیم بود .

وی افزود : شرکتهای هواپیمایی از ابتدای شیوع بیماری کرونا ، عليرغم فشار اقتصادي بسيار سنگين وكاهش مسافرين پروازها از تعديل نيروهاي خود اجتناب كرده وتلاش كرده اند همراه ساير دستگاههاي خدمت رسان به مسئوليت اجتماعي خود عمل نمايند. این در حالی است که حمل و نقل هوایی بیشترین آسیب را در این میان دیده است . بنابراین شایسته نیست تا بر خلاف قوانین بین الملل واعمال محدوديت هاي غير ضرور متحمل ضرر بیشتری شوند .

دقیق کیا با پافشاری بر این اصل که شرکتهای هواپیمایی همواره ایمنی پرواز را از هر جنبه سرلوحه کار خود قرار می دهند ، گفت : رعایت محدودیت 60 درصد ظرفیت در پروازهای داخلی که از سوی ستاد کرونا به شركتهاي هواپيمايي تحميل شده است، شرایط را برای ایرلاینها سخت تر از قبل کرده است . به همین دلیل طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار لغو این محدودیت شده ایم .

لازم به ذکر است که شرکتهای هواپیمایی داخلی در شش ماهه گذشته 43 درصد از مسافران پروازهای داخلی و 96 درصد از مسافران پروازهای بین المللی خود را از دست داده اند و در آبان ماه جاري با اعمال محدوديت ٦٠درصد نسبت به آبان سال ٩٨ بيش از ٤٩ درصدكاهش مسافرداشته اند. این کاهش در حالی ادامه دارد که تمامي هزينه هاي ثابت شركتها وجود دارد و بر اساس دستورالعمل هاي جهانی صادره از ایکائو و یاتا ، هیچ یک از ایرلاین ها مجبور به کاهش ظرفیت خود نیستند و سيستم تهويه هوا درهواپيما تامين كننده ايمني مي باشد و استفاده از ماسک در طول پرواز تنها توصیه برای ایمنی بيشتر مسافرين پروازها است .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب