امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5289 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

موسسه خانه کتاب گزارش نشر تیرماه 1393 را اعلام کرد

پُرتکرارترین و پُرشمارگان‌ترین کتاب‌ها و پُرکارترین نویسندگان به لحاظ جنسیت اعلام شدند/ دين در صدر كتاب‌هاي تيرماه

موسسه خانه کتاب گزارش نشر تیرماه 1393 را اعلام کرد. براساس این گزارش پُرتکرارترین و پُرشمارگان‌ترین کتاب‌ها و پُرکارترین نویسندگان به لحاظ جنسیت اعلام شدند. همچنین دين در صدر كتاب‌هاي تيرماه قرار گرفت.
 پُرتکرارترین و پُرشمارگان‌ترین کتاب‌ها و پُرکارترین نویسندگان به لحاظ جنسیت اعلام شدند/ دين در صدر كتاب‌هاي تيرماه
به‌ گزارش خبرایران ، براساس فهرست کتاب‌های منتشر شده در تیرماه سال جاری، کتاب «مفاتیح الحیاه» نوشته آیت الله جوادی آملی، 26 بار تجدید چاپ شده است؛ این اثر که از سوی نشر اسرا راهی بازار نشر شده، پُرتکرارترین اثر این ماه به شمار می‌آید.

همچنین کتاب «من زنده‌ام: خاطرات دوران اسارت» توسط نشر بروج 15 بار، کتاب «قطره‌هایی كه دريا شدند: سرگذشت داستانی مشاهير يتيم» توسط نشر مهر امیرالمومنین(ع) 10 بار و کتاب «بشقاب‌های سفره پشت‌بام‌مان: خانواده و ماهواره» توسط نشر جامعه الزهرا(س) 5 بار تجدید چاپ شده‌اند.

کتاب «قانون‌يار آيين دادرسی كيفری (مصوب چهارم اسفند 1392)» توسط نشر چتر دانش، کتاب «ايران! جوان بمان!» توسط نشر جامعه الزهرا(س) و کتاب‌های «اقلیت» و «آن‌ها» توسط نشر سوره مهر هر یک 4 مرتبه چاپ شده‌اند.

کتاب «تو، تويی؟!: داستان‌های كوتاه و شگفت‌انگيز» نشر ذهن آویز و کتاب «پایی که جا ماند» نشر سوره مهر هر یک با 3 نوبت چاپ جایگاه‌های بعدی پُرتکرار‌ترین کتاب‌ها را از آن خود کرده‌اند.

«بی‌خطر برانیم» پُرشمارگان شد
همچنین توسط خانه کتاب پُرشمارگان‌ترین کتاب‌های تیرماه سال جاری اعلام شد؛ بر این اساس کتاب «بی خطر برانیم» با 250 هزار نسخه در صدر جدول قرار گرفت. این اثر را مرکز علمی کاربردی هلال ایران منتشر کرده است.

کتاب‌های «مداد رنگی‌های هفته» و «تانک پرنده» هر یک با 200 هزار عنوان دوم و سوم هستند و بعد از آنها به ترتیب کتاب‌های «آموزش رانندگی»، «قرآن و جوانان»، «جوانان و راز نماز» و «با هم بياموزيم، چگونه خطرات بلايای طبيعی را كاهش دهيم» هر يك در شمارگان 100 هزار نسخه قرار دارند.


دين در صدر كتاب‌هاي تيرماه
کتاب‌های حوزه دین بیشترین عناوین منتشر شده در تیرماه سال 1393 را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس اعلام خانه کتاب از آمار نشر کتاب در تیرماه سال جاری  1316 عنوان کتاب در حوزه دین منتشر شده است. بعد از آن کتاب‌های حوزه کودک با 939 عنوان و سپس کتاب‌های ادبیات با 880 عنوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این ماه 6111 عنوان کتاب در مجموع منتشر شده است که از این میان سهم کتاب های تألیفی 4822 و سهم ترجمه 1289 عنوان بوده است. همچنین ناشران تهرانی 4135 و ناشران شهرستانی 1976 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند.

آمار تیرماه سال 1393 حکایت از این دارد که تیراژ متوسط کتاب‌ها به 2365 نسخه، متوسط صفحات کتاب‌ها به 781 صفحه و بهای متوسط به 116 هزار و 394 ریال رسیده است.

در این ماه شاهد برتری کتاب‌های چاپ اول نسبت به کتاب‌های تجدید چاپی بوده‌ایم؛ به طوری که 3343 عنوان برای نخستین بار و 2768 عنوان کتاب تجدید چاپ شده‌اند.

پدیدآورندگان مرد سبقت گرفتند
آمار تعداد پدیدآورندگان به تفکیک جنسیت در تیرماه نشان می‌دهد پدیدآوردنگان مرد، تقریبا سه برابر پدیدآورندگان زن هستند؛ در تیر ماه سال 1393 پدیدآورندگان زن یک هزار و 215 نفر بوده‌اند در حالی که تعداد پدیدآورندگان مرد چهار هزار و 579 نفر بوده است.

این در حالی است که در تیرماه سال 1392 پدیدآورندگان زن یک هزار و یک نفر بوده‌اند و تعداد پدیدآورندگان مرد 3 هزار و 539 نفر بوده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب