امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52715 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه۲۱ در نشست اعطای احکام اعضای شورای پژوهش و نوآوری؛

پشتوانه تحقیقاتی، لازمه موفقیت در برنامه های اجرایی است

خبرایران : سومین نشست شورای پژوهش و نوآوری منطقه۲۱ با حضور بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیات همراه با هدف بررسی و هم اندیشی هرچه بیشتر پیرامون برنامه های پیشنهادی و تدوین نهایی آنها برگزار شد.
پشتوانه تحقیقاتی، لازمه موفقیت در برنامه های اجرایی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رجب زاده شهردار این منطقه در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و آرزوی صحت و سلامتی برای آنان گفت:

 تشکیل شوراهای پژوهش و نوآوری در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، گامی موثر در بهبود عملکرد کمی و کیفی خدمات این نهاد بزرگ خدماتی برخواهد داشت؛ چراکه در پس هر کار عملی، زمینه پژوهشی لازمه موفقیت آن خواهد بود. وی در ادامه افزود:

  یکی از دغدغه های اصلی این است که در حوزه پژوهش می بایست بسیاری از مباحث را در «مقیاس محلی» مورد بررسی قرار داد تا نتیجه نهایی آن نیز ملموس، واقعی و کاربردی داشته باشد. رجب زاده همچنین تاکید کرد: منطقه۲۱ جزء یکی از خاص ترین مناطق شهر تهران است زیرا در کنار سکونت و محله ها، تلفیقی از استقرار صنایع و اماکن نظامی نیز دیده می شود و همین تلفیق صنعت و سکونت و همجواری آنان، یکی از مهم ترین معیارهای پژوهشی در این منطقه خواهد بود. مدیریت ارشد شهری #ورودی_غربی_پایتخت گفت:

 وی ادامه داد: تلاش ما در سند توسعه بر این است تا #منطقه۲۱ از "معبر به مقصد" تبدیل شود، اگر بوستانی شاخص و یا حتی مراکز خرید کالا و خدمات متفاوتی که مورد نیاز زندگی هر روزه شهروندان است، در #منطقه۲۱ باشد و این منطقه را به قطب خرید مایحتاج بدل کند، دیگر ترافیکی به سمت مرکز شهر تهران که بافتی غالبا فرسوده و متراکم دارد، نخواهد رفت.

 

بوچانی : جانِ شهر، انسان است که از محله و ناحیه آغاز می شود؛

بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه گفت: جانِ شهر، انسان است که از محله و ناحیه آغاز می شود؛ اگر ناحیه و منطقه که در جبهه اصلی هستند کارکرد و روند اجرایی مطلوبی داشته باشند، شهر به خوبی اداره می شود. وی ادامه داد:

با هدف تمرکز زدایی مبحث پژوهش از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران، پیشنهاد تشکیل شوراهای پژوهش و نوآوری در مناطق ۲۲گانه، سازمان ها و شرکت ها داده شد و دستورالعمل های لازم ابلاغ شد. بوچانی افزود:

کرونا به همه ما نشان داد که هرچقدر بحران ها بزرگتر باشند، تکیه ما بر عنصر دانش و پژوهش و خردورزی باید محکم تر باشد؛ پژوهش تنها راه چاره برای برون رفت از مسائل و چالش هاست. وی ادامه داد:

هر منطقه و ناحیه، شرایط خاص خود را دارد که طبق قانون اساسی از آنها به عنوان "مقتضیات محلی" یاد می شود؛ پس هرکدام پژوهش و راهکارهای نوآورانه خاص خود را می طلبد. رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تصریح کرد:

ریشه کج کاری مناطق و نواحی و درکل شهر، پشت پا زدن به مساله مهمی به نام پژوهش و علم است، به معنای دیگر هرچقدر مسائل و مشکلات منطقه ای بیشتر باشد یعنی به همان میزان از خردورزی و نوآوری فاصله گرفتیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب