امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52696 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پیمان پورنصر اعلام کرد ؛

منطقه 16 با اجرای پروژه «ساختمان دوستدار دوچرخه» به استقبال تهران 1400 می رود

خبرایران : منطقه 16 با تعداد 9 «ساختمان دوستدار دوچرخه» در محلات نه گانه در زمره مناطق پیشرو در ایجاد تسهیلات برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری قرار گرفت و به استقبال برنامه های تهران 1400 می رود.
منطقه 16 با اجرای پروژه «ساختمان دوستدار دوچرخه» به استقبال تهران 1400 می رود
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 16، پیمان پورنصر، شهردار منطقه، ضمن اعلام این خبر بیان کرد: تغییر در زیرساخت‌های شهری با رویکرد تهران 1400 باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد، در این صورت و با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور، شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می‌شوند.
 
کریم پور سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در این باره اظهار داشت: فرهنگ استفاده از دوچرخه با ایجاد زیرساخت های ترافیکی- عمرانی نهادینه می گردد، راه اندازی 6 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه که سه کیلومتر فاز اول از این مسیر بهره برداری شده و سه کیلومتر فاز دوم نیز آماده بهره برداری است، ایجاد زیرساخت های لازم عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه است، احداث مسیر دوچرخه سواری در سطح منطقه در دستور کار قرار داشت، که امید است با ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری و پارکینگ های مخصوص دوچرخه در محلات نه گانه شاهد کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت هوا باشیم، کاهش ترافیک درون شهری، صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و افزایش سلامت شهروندان از مهم ترین مزایای گسترش مسیرهای دوچرخه سواری و پارکینگ های مخصوص دوچرخه در منطقه است، با ایجاد زیرساخت ها و فرهنگ سازی و ایجاد ایمنی برای شهروندان، این عزیزان راغب به استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه و دسترسی های محلی می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه منطقه 16 پیشگام در استفاده از دوچرخه جهت اقدامات اجرایی و بازدید های میدانی است، گفت: عملیاتی نمودن شعار استفاده از وسایل نقلیه پاک با استفاده از دوچرخه در بازدید های میدانی مدیران شهرداری منطقه بصورت یک اقدام نهادینه اجرایی شده است.
در حال حاضر بازدید معاون شهرسازی و معماری منطقه از زونکن های ساختمانی و رسیدگی به درخواست شهروندان و بازدید های شهرداران نواحی شش گانه و گشت های نگهداشت شهر  عوامل اجرایی شهربان و معبربان با استفاده از دوچرخه انجام می شود.
 
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 16 خاطر نشان کرد: معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک منطقه تاکنون با تجهیز 9 ساختمان به تسهیلات توقف ایمن دوچرخه، گامی دیگر برای توسعه دوچرخه‌سواری برداشته که در فاز اول این پروژه، 9 ساختمان تحت تملک شهرداری، شامل ساختمان اصلی شهرداری منطقه، نواحی 6گانه، خدمات شهری به تسهیلات توقف ایمن دوچرخه مجهز شده و در فاز بعدی تسهیلات بلندمدت نظیر دوش، رختکن، کمد و...، برای کارکنان دوچرخه‌سوار منطقه ایجاد می شود و با شناسایی ساختمان های دیگر اعم از موزه محلی نازی آباد، مدارس، بیمارستان و ... و یا افزایش تقاضا دیگر ساختمان ها نیز به تسهیلات توقف ایمن مجهز می شوند.
 
گفتنی است، موقعیت دقیق ساختمان‌های دوستدار دوچرخه در محدوده محلات نه گانه منطقه 16، به‌زودی از طریق فضای مجازی در کانال های محلی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب