امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52660 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۴:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور محدود برخی اهالی علم و فرهنگ برگزار شد؛

رونمایی از یک اثر «سمت» با حضور رییس جمهور

خبرایران : درمراسمی با حضور مسئولان عالی کشور و حجت‌الاسلام محمد ذبیحی رییس سازمان «سمت»، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از کتاب «حقوق شهروندی» جدیدترین اثر تولید شده در گروه حقوق سازمان «مطالعه و تدوین» رونمایی کرد.
رونمایی از یک اثر «سمت» با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومی «سمت»، صبح امروز یکم دی‌ماه ۱۳۹۹ در همایشی تحت عنوان « حقوق اساسی و شهروندی » که با حضور رییس‌جمهور روحانی برگزار شد از جدیدترین کتاب تولید شده توسط گروه حقوق سازمان «مطالعه و تدوین» با نام «حقوق شهروندی: کاوش‌ها و چالش‌ها» رونمایی شد.

 در این همایش که به دلیل رعایت الزامات جلوگیر از شیوع بیماری کرونا با حضور محدود برخی اهالی علم و فرهنگ در محل برگزاری جلسات کابینه برگزار شد از ۹ اثر دیگر و تمبر «قانون اساسی» نیز رونمایی شد.

حجت‌الاسلام محمد ذبیحی رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها نیز از حاضرین در این همایش بود.

در ابتدای همایش «حقوق اساسی و شهروندی» رییس‌جمهور با بیان سخنانی بر اهمیت قانون اساسی تاکید کرد و پیرامون اهمیت مساله حقوق شهروندی به عنوان یکی از وعده‌های انتخاباتی و مراحل تدوین، تصویب و اجرای منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: مبنای منشور حقوق شهروندی اصل ۱۳۴ قانون اساسی است که یک منشور منقحی تدوین شد و بعد از چند سال از اجرای این منشور کسی یک اشکال مهم و اساسی مطرح نکرده است. در این منشور حقوق مردم و مسئولان اجرایی کشور به روشنی آمده است و همه آنهایی که در این کشور زندگی می‌کنند باید بدانند حقوق و تکالیفی وجود دارد که به وضوح و روشنی در این منشور آمده است.

رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی را از افتخارات دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: گزارش مفصلی معاونت اداری- استخدامی به من داد که چگونه این منشور در ادارات مختلف مورد توجه است و اجرا و عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید براینکه دولت تنها به تدوین منشورحقوق شهروندی اکتفا نکرد بلکه اجرایی و عملیاتی کرد، افزود: مردم می‌خواهند در سایه حقوق زندگی راحتی داشته باشند و نظرات و آرای خودشان را در موقع لزوم به خوبی اظهار کنند و آرای خودشان را بتوانند نسبت به افرادی که مورد نظرشان است به صندوق بیندازند و تلاش کردیم تا در تمام انتخابات در حدی که در اختیار دولت هست، مردم بتوانند از آرای خود به خوبی استفاده کنند و بتوانند نظرات خود را بگویند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید همه احزاب و جناح‌ها آزاد باشند تا اگر می‌خواهند کاندیداهای خود را معرفی کنند، بتوانند به صحنه بیایند و این از حقوق مهم و اساسی مردم است که تعارف بردار نیست، افزود: چند انتخابات برگزار شده در دولت یازدهم و دوازدهم بدون دغدغه و مشکل انجام شد و هیچ مشکل امنیتی قبل، حین و بعد انتخابات نداشتیم.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید براینکه شرایط امروز آزادی‌های مردم در دانشگاه‌ها، اجتماعات، اعتراضات، روزنامه‌ها و رسانه‌ها به مراتب از قبل دولت یازدهم بهتر است، ادامه داد: البته تکنولوژی به ما کمک کرد و کار بزرگی در زمینه فضای مجازی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد که اگر این دولت نبود، چنین فضایی قطعا در اختیار مردم نبود و فداکاری، تلاش و ایستادگی زیادی شد تا مردم بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند و فضای سایبری در اختیار آنان باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب