امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5261 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا صیدی اعلام کرد؛

امسال 310 میلیارد سرمایه‌گذاری می‌کنیم/ افزایش پهنای باند اینترنت مخابرات تا 2 هفته آینده

علیرضا صیدی مدیر عامل مخابرات تهران گفت: امسال 310 میلیارد تومان در بخش شبکه سرمایه‌گذاری می‌کنیم که قطعا خرید تجهیزات جدید منطبق با نسل‌های جدید ارتباطی در خریدها لحاظ خواهد شد.
امسال 310 میلیارد سرمایه‌گذاری می‌کنیم/ افزایش پهنای باند اینترنت مخابرات تا 2 هفته آینده

به گزارش خبرنگار خبرایران، علیرضا صیدی مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران امروز صبح در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برنامه امسال مخابرات استان تهران برگرفته از شعار سال جاری است، گفت: در حوزه اقتصاد سال توسعه شعار امسال و در حوزه فرهنگ تعالی و فرهنگ سازمانی شعار سال جاری مخابرات تهران است.

وی با اشاره به وجود تجهیزات کم در سال های گذشته افزود: امیدواریم با توجه به عقب‌ماندگی‌های گذشته در تجهیزات برنامه‌ریزی شده تا سال آینده هیچ مشکل تجهیزات مخابراتی نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران اظهار کرد: با ورود به نسل سوم تلفن همراه علاوه بر اپراتورهای همراه اول، ما در مخابرات هم سعی می‌کنیم که با زیرساخت‌های مناسب اپراتور ها به نسل بالاتر رفته و پاسخگوی مشترکین باشیم.

صیدی در ادامه گفت: مشکل واگذاری تلفن ثابت در تهران و البرز نداریم و تنها در دو منطقه البرز و منطقه 4 که با روند ساخت و ساز روبه رو است در حال واگذاری تلفن ثابت هستیم که به طور کلی 90 درصد مشکلی در واگذاری تلفن ثابت نداریم.

وی افزود: واگذاری تلفن ثابت در این دو منطقه نیز به خوبی انجام می‌شود که امیدواریم تا پایان شهریور ماه هیچ مشکلی در واگذاری نداشته باشیم.

صیدی در خصوص آمار افزایش همپای باند اینترنت مخابرات گفت: با توجه به حمایت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پهنای باند اینترنت مخابرات (adsl) نسبت به گذشته 3 برابر افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در خصوص سرویس پشتیبانی 2020 افزود: از سرویس 2020 می‌توان برای دریافت وضعیت صورت حساب و پرداخت قبوض استفاده کرد که در حال حاضر مشترکان سرویس 2020 در استان البرز بیشتر و بهتر از استان تهران بوده است.

صیدی تصریح کرد: در حال حاضر با راه اندازی سرویس‌های جدید 96 درصد پرداخت‌های قبوض و ... در سال جاری غیر حضوری انجام می‌شود.

وی افزود: درخواست شرکت‌های PAP نیز چون مشترکان مخابرات در CRM ثبت می‌شود.

در این نشست که معاونان بازاریابی، توسعه مهندسی و برنامه‌ریزی مخابرات تهران هم حضور داشتند، محمدرضا بیدخام درباره باندلینگ خدمات این شرکت گفت: این طرح را به مخابرات ایران پیشنهاد کردیم که مورد تصویب قرار گرفت لذا بسته‌های خدماتی شامل تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت و مکالمه روی IP را با قیمت مناسب در آینده به متقاضیان ارائه خواهیم کرد.

علی عرب معاون مالی هم درباره نحوه برخورد مخابرات با مشترکان بدهکار و میزان بدهی‌های تلفن ثابت گفت: سقف بدهی مشترکان حقوقی براساس مصوبه 184 رگولاتوری 200 هزار تومان است و اگر در سررسید دوره پرداخت نشود، اقدام به یکطرفه کردن، بعد از مدتی قطع دو طرفه و در نهایت تخلیه خطوط می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد صورتحساب‌های هر دوره معوق می‌شود گفت: در پایان هر دوره به معوق شده‌ها پیام می‌دهیم که صورتحساب خود را پرداخت کنند؛ هم‌اکنون 40 میلیارد تومان بدهی معوق از محل صورتحاسب‌های پایان دوره داریم.

مدیر عامل مخابرات تهران با اشاره به اینکه برنامه کنترلی جدی برای رفع خرابی‌ها داریم ابراز کرد: گواهی سطح خدمات (SLA) برای مشترک قطعا به نفع شرکت مخابرات نیز خواهد بود اما در زمینه تلفن ثابت گواهی خاصی وجود ندارد.

صیدی در ارتباط با اینکه توسعه اپراتور فیبرنوری در آینده می‌تواند موجب انزوای مخابرات با توجه به شبکه مسی آن که قادر به تأمین نیازهای آینده نیست، شود؟ گفت: ما نگران رقیب نیستیم زیرا تا زمانیکه ایرانسل نبود رونقی هم برای همراه اول وجود نداشت لذا در این راستا توسعه شبکه را با استانداردهای GPON و تکنولوژی FTTH در دستور کار داریم.

او افزود: امسال 310 میلیارد تومان در بخش شبکه سرمایه‌گذاری می‌کنیم که قطعا خرید تجهیزات جدید منطبق با نسل‌های جدید ارتباطی در خریدها لحاظ خواهد شد.

خلیلی معاون توسعه مهندسی این شرکت هم با اشاره به اینکه ایجاد شبکه دسترسی کار پرهزینه‌ای است، گفت: در استراتژی 5 ساله داریم که به سمت پیاده‌سازی بسترهای فیبرنوری برویم.

مدیر عامل مخابرات با اشاره به اینکه خودم از اینترنت مخابرات تهران راضی نیستم درباره وجود رشته مشکلات این حوزه در شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد: مشکل حادی با زیرساخت نداریم اما ظرفیت‌ها باید ارتقا یابد تا این مشکلات به حداقل برسد.

خلیلی هم در این باره گفت: هماهنگی با زیرساخت صورت گرفته و طی یکی دو هفته آینده به اندازه نیاز به ظرفیت شبکه اضافه می‌شود.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب