امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52594 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

یلدابازار در بوستان زندگی برگزار می‌شود ؛

دست‌سازه‌های مادران شهر تهران در قلب طهران

خبرایران : نمایشگاه یلدا بازار در بوستان زندگی واقع در محله هرندی منطقه 12 در حال برگزاری است و دست‌سازه‌های بانوان سرپرست‌ خانوار در آن به فروش می‌رسد.
دست‌سازه‌های مادران شهر تهران در قلب طهران
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، به مناسبت شب یلدا و برای حمایت از زنان سرپرست خانوار بازارچه یلدا از ۲۷ آذر در بوستان زندگی منطقه 12 در حال برگزاری است و تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه «بازارچه یلدا» به مناسبت شب یلدا و برای زنان سرپرست خانوار خوداشتغال ایجاد شده و یک فرصت شغلی و حمایتی برای این افراد است که به مدت چهار روز از ۲۷ تا ۳۰ آذر از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر در فاز دوم بوستان زندگی و در ضلع شمال دریاچه این بوستان برگزار می‌شود.
هدف از ایجاد این بازارچه که به همت اداره امور بانوان منطقه برگزار شده، حمایت از زنان سرپرست خانوار است و بوستان زندگی در محله هرندی به این دلیل برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب شد که در این محله به عنوان یک محله کم‌برخوردار، رونق زندگی صورت گیرد و ارتقای کیفیت زندگی با حضور شهروندان ایجاد شود.
به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، این بازارچه اولین نمایشگاه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار است که با حضور ۲۴ زن سرپرست خانوار به صورت پایلوت در بوستان زندگی برگزار می‌شود که اگر برگزاری این نمایشگاه بازخوردهای مثبتی داشته باشد، یک نمایشگاه دائمی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.
گفتنی است در حال حاضر ۱۴۵۱ زن سرپرست خانوار در منطقه ۱۲ وجود دارند که از این بین ۱۳۲ نفر در مراکز کوثر و همچنین به صورت مشاغل خانگی و خوداشتغالی مشغول‌به‌کارند. منطقه 12 در این دوره در حال به‌روزرسانی زنان سرپرست خانوار است و بر اساس گروه سنی و جامعه هدف برای آنها برنامه‌ریزی خواهد شد؛ بدین صورت که برای گروه سنی ۲۵ سال تا ۴۵ سال توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی و برای گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده است؛ همچنین یک سری برنامه‌ها نیز برای فرزندان و دختران خانواده زنان سرپرست خانوار مانند آموزش، توانمندسازی و اوقات فراغت در نظر گرفته شده است. در بحث توانمندسازی نیز ایجاد توانایی به لحاظ شخصیتی، رفتاری، خودشناسی و مواردی مانند آموزش، اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی مورد نظر شهرداری این منطقه است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب