امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52494 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رضا بابان زاده درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

کشاورزی قراردادی مناسب ترین شیوه جهت اصلاح الگوی کشت می باشد/ شاهد خروج بخشی ازدام های مولد ازچرخه تولید هستیم / نیازمند تمهیداتی به منظور رفع موانع صادراتی هستیم

خبرایران : عضوهیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشورگفت : با توجه به جمیع جهات ، مناسب ترین شیوه جهت اصلاح الگوی کشت ، همانا کشاورزی قراردادی می باشد که درآن تولید کننده به صورت سفارشی اقدام به تولید برای کار فرمای مشخص و با تضمین خرید و به قیمت توافقی می نماید
کشاورزی قراردادی مناسب ترین شیوه جهت اصلاح الگوی کشت می باشد/ شاهد خروج بخشی ازدام های مولد ازچرخه تولید هستیم / نیازمند تمهیداتی به منظور رفع موانع صادراتی هستیم

مهندس رضا بابان زاده عضوهیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور و مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان آذربایجان غربی در گفتگوبا خبرنگارخبرایران اظهارداشت: اخیرا قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی اصلاح شد و براساس اصلاحیه مذکور شورایی 10 نفره متشکل ازمسولان دولتی، نمایندگان مجلس ، بخش خصوصی و ایضادو نفر کشاورز و خبره ، به منظور تعیین قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی تعیین گردید.

وی تصریح کرد : درسال های گذشته همواره درخصوص قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم مباحث متعددی مطرح بود. بالاخص در سال جاری و بعد از افزایش سرسام آورنهاده ها، ضرورت بازبینی در قانون مذکور بیش از پیش خودنمایی کرده و نهایتا موجبات اصلاح قانون مذکور فراهم شد.

بابان زاده افزود : بدون شک بخش کشاورزی ازمهترین بخش های اقتصادی کشوراست و در سال های اخیر و بعد از تحریم های ظالمانه، مشاهده شد که بخش کشاورزی از معدود بخش هایی است که رشد اقتصادی مثبت دارد و از طرفی می شود دید که هر گونه فشار و کاهش حمایت از این طیور که ناشی ازعدم تامین نهاده ها در زمان و به قیمت مناسب بود که افزایش هزینه تمام شده و نهایتا افزایش قیمت برای مصرف کننده را در پی داشت.

وی ادامه داد : در حال حاضر در بخش دام نیز علی رغم افزایش بسیار زیاد قیمت نهاده ها ، متاسفانه به دلیل اعلام دیرهنگام قیمت جدید شیر، شاهد خروج بخشی از دام های مولد از چرخه تولید هستیم که می تواند در آینده مشکل ساز باشد.

عضوهیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشورتاکید کرد : در بخش باغات نیز با توجه به هزینه بسیار زیاد تولید ودرنهایت تولید بیش ازنیاز مصرف داخلی مرکبات و سیب درختی ، نیازمند تمهیداتی به منظور رفع موانع صادراتی هستیم. اعطای یارانه صادراتی به صادرکنندگان که در سال 1396 موجب جهش صادراتی شده از راهکارهای مطلوب می باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت : اخیرا وزارت جهاد کشاورزی پیش نویس طرح ملی الگوی کشت را ارائه نموده که این مساله به منظور کاهش نابسامانی های جدی در تولید امری ضروری می باشد. ولیکن با توجه به جمیع جهات ، مناسب ترین شیوه جهت اصلاح الگوی کشت ، همانا کشاورزی قراردادی می باشد که درآن تولید کننده به صورت سفارشی اقدام به تولید برای کار فرمای مشخص و با تضمین خرید و به قیمت توافقی می نماید.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب