امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5237 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

یوسف کرمی اعلام کرد؛

هیچ وقت دوست نداشتم با سیاست بازی کنم/ در شوخی‌هایم به کسی توهین نکردم / سبک متفاوتی از حرکات موزون برای کنسرت انتخاب شده / برای خنداندن مردم دست به هر کاری نمی‌زنم

یوسف کرمی هنرمند تقلید صدا کشورمان گفت: شوخی با سیاست را نمی‌پسندم چون سیاست را نمی‌شناسم و برای خنداندن مردم دست به هر کاری نمی‌زنم.
هیچ وقت دوست نداشتم با سیاست بازی کنم/ در شوخی‌هایم به کسی توهین نکردم / سبک متفاوتی از حرکات موزون برای کنسرت انتخاب شده / برای خنداندن مردم دست به هر کاری نمی‌زنم

به گزارش خبرنگار خبرایران ، نشست خبری یوسف کرمی هنرمند تقلید صدا ظهر امروز با حضور«یوسف کرمی» هنرمند تقلید صدا ، «مریم علیمحمدی» از حامیان کنسرت در شرکت نوید تجارت ،«حامد ریحانی» کارگردان این کنسرت و اصحاب رسانه در باغ موزه قصر برگزارو دراین نشست خبری یوسف کرمی در ابتدای این نشست درباره تک سئانس شدن اجرای اش اظهارداشت: من همین ابتدا عذرخواهی می‌کنم که دیر به این نشست رسیدم. متاسفانه خبر بدی هم در راه شنیدم که دلگیر شدم و همانطور که آمدن ما در این دنیا دست خودمان نبوده، رفتن هم برایمان زمان مشخصی ندارد. شنیده شد که هواپیمایی سقوط کرده و تعدادی از هموطنان عزیزمان به رحمت خدا رفته‌اند و من از همین جا به خانواده‌های بازماندگان تسلیت می‌گویم.

کرمی تصریح کرد: یوسف کرمی تا حالا روی استیج دیده شده، اما به این شکل و در فضای نشست خبری که سالن مملو از خبرنگاران باشد، برایم اتفاق به یادماندنی دیگری خواهد بود. باید بگویم که ۲۲مرداد ماه سئانس کنسرت را از دو سئانس به یک سئانس تغییر دادیم. چند مسئله در این تغییر وجود داشت. اول اینکه بنده آلرژی شدیدی به فصل بهار و تابستان دارم و این موضوع موروثی است و انواع و اقسام دارو‌ها را استفاده کرده‌ام.

وی ادامه داد: اما هنوز جواب مثبتی از سوی دکتر‌ها نشنیده‌ام. بعضی وقت‌ها خیلی اذیت می‌شوم. در فصل زمستان که اکثرا صدایم گرفته است و از ابتدا بهار هم گرد افشانی و غیره، اما هیچ موقع این موضوع باعث عقب نشینی من از فعالیت هنری‌ام نشده ضمن اینکه متاسفانه چند سالی می‌شود که بخار روی استیج و صحنه‌ها برای زیبایی یک کنسرت استفاده می‌شود. این بخار‌ها از مواد شیمیایی تهیه شده که واقعا باری حنجره خواننده‌ها ضرر فراوانی دارد.

کرمی اضافه کرد: متاسفانه عوارض ناشی از این بخارهای تزئینی باعث بروز و یا تشدید خیلی از مشکلات خواننده‌ها است و کسی رسیدگی نمی‌کند و تا کنون اجراهای زیادی داشته‌ام که بیشتر این اجرا‌ها نزدیک به یک ساعت به طول می‌انجامد. اما وقتی نام کنسرت به زبان می‌آید، فضا تغییر می‌کند، البته من خواننده نیستم که کنسرت بخواهم برگزار کنم. اما فعلا نامی که روی این برنامه گذاشته شده به دلیل همراهی با گروه اکس‌تر، کنسرت نام گرفته است. حتما در آینده نام مناسبی برای این گونه از اجرا‌ها در نظر خواهیم گردفت.

مرد هزار حنجره عنوان داشت: این کنسرت حدود دو ساعت است و برای اولین بار با تقلید چند صدا و همراهی موسیقی می‌خواهم دل مردم را در طول این زمان شاد کنم. اما وقتی با دکترم مشورت کردم به این نتیجه رسیدیم که ممکن است تایم اول کنسرت را حنجره‌ام جواب دهد و زمان دوم نفسی برای اجرا نداشته باشم. خدا همیشه به من لطف داشته و امیدوارم از پس این کنسرت و برنامه‌هایی که برای آن شب گذاشته‌ایم، بر بیایم. خوشحالم که هر بار روی استیج رفته‌ام، رو سفید هم برنامه را به پایان رسانده‌ام.

وی به اجراهای طنز دیگری اشاره ابرازداشت: خوشبختانه وقتی صحبت از خنده و شاد کردن دلم مردم به میان می‌آید، لبخند بر لبان تک تک ما می‌نشیند. هیچ موقع کار جدی را دوست نداشته‌ام. چرا که وقتی وارد یک کار جدی می‌شویم، کسانی به سراغ ما می‌آیند که آدم‌های جدی کار به شمار می‌روند. اما شوخی با مردم البته از مسیر درست آن، جذابیت و خازره‌ای دیگر را به جا خواهد گذاشت.

کرمی درباره وضعیت کارطنز در فضای امروز که بیشتر جوان‌ها مبتلا به افسردگی‌های ناشناخته هستند، بیان کرد: اولین کسی که توانست صداهای مختلف را ارائه و شوخی با هنرمندان را ترویج دهد به نوعی کارهای من بوده است. در طول این سال‌ها، شیوه‌ای جدید در اجرا‌هایم در نظر گرفته‌ام که تنوع کار همراه با حرکاتی نو تا حدودی باعث همراهی تماشاگر با من است و برنامه ازیکنواخی که شاهد آن در کنسرت‌ها هستیم، بیرون می‌آید.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۱برای اولین بار و در برنامه گردهمایی هنرمندان، از این گونه حرکات استفاده کردیم. همیشه به این فکر می‌کردم که این کار را متفاوت‌تر روی استیج علاوه بر خواندن انجام دهم. سبک متفاوتی را از انواع و اقسام حرکات انتخاب کردم. از‌‌ همان ابتدا هدفم این بوده که کاری کنم تا دل مردم شاد شود و لبخند به روی لبان مردم به مدت۲ ساعت مداوم ادامه داشته باشد. هنرمند باید صادق باشد تا صادقانه روبروی مردم هم قرار بگیرد. امیدوارم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی این کار تداوم داشته باشد.

این هنرمند مقایسه‌ای میان کار خود و دیگر خوانندگان این عرصه داشت و گفت: هر خواننده‌ای که کنسرت می‌گذارد، اصولا ده آهنگ از آلبوم خود را می‌خواند. کار ما سخت‌تر از یک خواننده است؛ ما باید با خواننده‌ها شوخی بکنیم، یا با بازیگران و هنرمندان و صداهای خاص وماندگار را بسازیم. در کنار این‌ها، کارهای حرکتی همانند حرکات آهسته و غیره را اجرا می‌کنم.

وی در ادامه موضوع شوخی‌های طنز سیاسی را به میان کشید و تاکید کرد: من در کار‌هایم از دو چیز پرهیز می‌کنم. اولین نکته این است که شوخی سیاسی در کار‌هایم ندارم. چرا که هیچ دانشی از سیاست ندارم. با اینکه درس بازیگری خوانده‌ام اما هیچ وقت دوست نداشتم با سیاست بازی کنم. شوخی‌هایی که خلاف عرف باشد و باعث شود که در اجرا همشان و شخصیت گروه و هم تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهد، انجام نمی‌دهم. این را به دوستان متوصیه می‌کنم که هیچ وقت تحت تاثیر شرایطی قرار نگیریم که برای خنداند مردم دست به هر کاری بزنیم. خوشبختانه برای اولین بار شوخی با برنامه پرطرفدار ۹۰ در اجراهای زنده و کنسرت‌ها را انجام دادیم که مردم هم استقبال کردند. سعی کرده‌ام در شوخی‌هایم به کسی توهین نکنم.

کرمی با اشاره کشته شدن کودکان غزه گفت: هیچ کدام از ما نمی‌دانیم که چه اتفاقی در انتظارمان است اما با دیدن اتفاقات تلخی که در غزه برای کودکان رخ داده، گاهی تلنگوری برای همه ما است که بدانیم همیشه شرایط به یک شکل باقی نمی‌ماند. به امید اینکه روزی کودکان غزه هم در شادی‌ها شرکت کنند و خاطرات تلخ خود را به فراموشی بسپارند.

بنابراین گزارش درادامه این نشست خبری «مریم علیمحمدی» از حامیان کنسرت یوسف کرمی نیز در این نشست گفت: شرکت نوید تجارت به عنوان حامی کنسرت یوسف کرمی است. تاکنون با هنرمندان تقلید صدا زیادی کار کرده‌ایم اما یوسف کرمی جز با اخلاق‌ترین این هنرمندان بوده که متاسفانه خبر تغییر زمان یک سئانس از کنسرت ایشان در اینجا گفته شد که من این قول را می‌دهم در اواخر شهریور ماه بار دیگر در خدمت این مرد هزار حنجره باشیم.

علیمحمدی افزود: امیدوارم این فضای شاد و پر نشاط را برای مردم به ارمغان بیاوریم و این مسیر را در جهت ارتقا ترویج فرهنگ سالم برای شوخی با بزرگان انجام دهیم.

درادامه این نشست خبری «حامد ریحانی» کارگردان این کنسرت بیان کرد: همه جمع شده‌ایم تا این کنسرت را برگزار کنیم. کرمی چندسالی می‌شود که به دنبال تفاوت در کنسرت‌ها می‌گردد. خوشحالم این تفاوت باعث شده تا خیلی از عزیزانی که دراین هنر کار می‌کنند کرمی را لگو قرار دهند. من شاهد هستم که کرمی در حال نوشتن متن‌هایی است که به کسی توهین نشود. به دلیل اینکه رسالت طنز ادا بشود و وزن شوخی را همیشه در کار‌هایش حفظ کند و شعار یوسف کرمی این بوده و هست، «تو که می‌خندی خدا می‌خندد» و این واقعیتی است که این هنرمند در اجرا برنامه‌هایش به ان رسیده است.

بنابراین این گزارش ، کنسرت یوسف کرمی در شب ۲۲ مردادماه تنها در یک سئانس در سالن نمایشگاه میلاد و در ساعت۲۱ روی صحنه می رود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب