امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52337 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار قلب طهران خبر داد:

ایجاد شورای اجرایی طرح ارتقای احساس امنیت زنان در منطقه 12

خبرایران : علی‌محمد سعادتی از ایجاد شورای اجرایی و دبیرخانه طرح ارتقای احساس امنیت زنان در قلب طهران خبر داد.
ایجاد شورای اجرایی طرح ارتقای احساس امنیت زنان در منطقه 12
به گزارش خبرایران از  روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: شورای اجرایی و دبیرخانه طرح ارتقای احساس امنیت زنان با هدف بهسازی فضای شهری برای حضور همه افراد به‌ویژه زنان و کودکان، دستیابی به الگوی مشخص در ارتقای امنیت زنان در فضاهای شهری و حضور فعال‌تر آنان در سطح شهر با همکاری اداره امور بانوان منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به مقوله امنیت، به‌ویژه در محلات کم‌برخوردار و این نکته که بافت قدیمی و فرسوده منطقه ۱۲ و نبود حیات شبانه در بیشتر محلات آن، باعث بروز فضاهای ناامن در سطح این منطقه است، گفت: احساس امنیت، همواره یکی از بنیادی‌ترین نیازهای انسان در جامعه است و بدون برخورداری از امنیت نمی‌توان انتظار کارآیی و پویایی را در شهر داشت که در این بین زنان و کودکان به لحاظ روانی بیش از دیگران به این احساس نیاز دارند. 
سعادتی در تشریح برخی از مهم‌ترین وظایف شورای یادشده افزود: هماهنگی میان نهادها و سازمان‌های دخیل در اجرای طرح، اجرای طرح و حل مسائل و چالش‌ها، هماهنگی با سازمان‌های دخیل منطقه‌ای مانند نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، اداره برق و ... به منظور اجرای فعالیت‌های مرتبط با آن سازمان، هماهنگی بین معاونت‌های تخصصی برای پیگیری و انجام مأموریت‌های محوله، ارائه گزارش از اجرای هر گام به شورای راهبردی از جمله وظایف این شورا خواهند بود.
شهردار منطقه 12 همچنین یادآور شد: دبیرخانه اجرایی این شورا در اداره امور بانوان منطقه تشکیل می‌شود که برخی از مهم‌ترین وظایف آن، جلب مشارکت‌های مردمی، دریافت ایده و طرح‌های شهروندان، برگزاری جلسات و تهیه صورت جلسات و تجمیع گزارش‌های اجرای طرح در منطقه خواهد بود.
به گفته وی این شورا با حضور شهردار منطقه به عنوان رئیس شورا و با عضویت معاونان شهردار، شهرداران نواحی، مدیر اداره امور بانوان منطقه، نمایندگان و معتمدان محله (حداقل دو نفر)، سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در منطقه، دفاتر توسعه محلی مرتبط با هر محله تشکیل خواهد شد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب