امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52263 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با افتتاح رمپ (راستگرد) جنوب به شرق تقاطع شهرک شهید باقری با بزرگراه شهید خرازي؛

تخلیه بار ترافیکی اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس مخصوصا معابر غربی دریاچه، به بزرگراه خرازی شرق تسهیل شد

خبرایران : با حضور شهردار منطقه ۲۲ و افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران ،راستگرد جنوب به شرق تقاطع غیر همسطح شهرک شهید باقری با بزرگراه شهید خرازی به بهره برداري رسيد.
تخلیه بار ترافیکی اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس مخصوصا معابر غربی دریاچه، به بزرگراه خرازی شرق تسهیل شد
به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه ٢٢؛ علی نوذرپور، شهردار منطقه در مراسم بهره برداری از راستگرد جنوب به شرق تقاطع غیر همسطح شهرک شهید باقری با بزرگراه شهید خرازي كه با حضور افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز یکی از تقاطع های مهم منطقه ۲۲ که یک تقاطع شبدری کامل است، از مجموعه ۵۲ تقاطعی که باید در منطقه اجرا می شد، بصورت کامل به بهره برداری رسید. البته از این ۵۲ تقاطع تاکنون ۳۱ تقاطع در طول دو دهه گذشته اجرایی شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.
 
وی افزود: ظرف سال آینده تکمیل دو تقاطع دیگر منطقه در دستور کار قرار دارد. تقاطع زیر گذر کوهک که از تقاطع های مهم منطقه به شمار می رود اجرایی خواهد شد که در حال حاضر مناقصه آن برگزار شده است. همچنین تقاطع بزرگراه شهید خرازی با خیابان  ساحل ، تقاطع دیگری است که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و سایر تقاطعات منطقه ۲۲ نیز برای سالهای آینده در دستور کار مدیریت شهری خواهد بود.
 
وی با اشاره به راستگرد جنوب به شرق تقاطع شهید باقری و بزرگراه شهید خرازی گفت: قسمت عمده این تقاطع در پاییز سال ۹۶ افتتاح شد ولی دو رمپ شمال به غرب و جنوب به شرق باقی ماند، که رمپ شمال به غرب در انتهای همان سال بازگشایی گردید اما بهره برداری رسمی آن به امروز موکول شد. و همچنین رمپ جنوب به شرق به دلیل نیاز به احداث سازه نگهبان امروز تکمیل و افتتاح گردید که  طول این رمپ ۳۰۰ متر از جنوب به شرق با کندرویی به طول ۶۰۰ متر که حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است .
 
وی تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه ترافیک اطراف دریاچه خلیج فارس به سمت تهران هموار خواهد شد و دسترسی اهالی شهید باقری به سمت غرب تسهیل خواهد شد.
 
شهردار منطقه ۲۲ در خصوص  عملیات اجرایی مترو در این منطقه نیز گفت: خط ۱۰ مترو با حدود ۱۰ ایستگاه در منطقه ۲۲ اجرایی خواهد شد که در حال حاضر عملیات تجهیز کارگاههای مترو در دو میدان دریاچه و اتریش در حال انجام است.
 
در حال حاضر دستگاه تی بی ام در منطقه مستقر شده ودر حال برهم زدن قطعات هستیم. و امیدواریم عملیات حفاری از اسفند ماه آغاز شود.
 
وی ادامه داد: بخشی از منابع اجرای پروژه مترو در منطقه ۲۲ توسط ذینفعان در منطقه تامین خواهد شد. در همین راستا مدل مالی به شرکت مترو ارائه کرده ایم که اگر اجرایی شود می توانیم کمک ذی نفعان مالی را در تامین هزینه های پروژه به کار بگیریم

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب