امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52220 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نوع نگاه دولتمردان به صنعت گردشگری و سفر در سطح کلان کشوری نقطه عطفی برای احیای دوباره صنعت گردشگری است

خبرایران : در سطح کلان کشوری و نوع نگاه دولتمردان به صنعت گردشگری و سفر می تواند نقطه عطفی برای احیای دوباره این صنعت باشد و تصمیمات به جا و به موقع قطعاً دستاوردهای بسیار خوبی در این صنعت به همراه دارد و همکاری تمام وزارت خانه های دولت به نوعی ارتباط مستقیم و غیر مستقیم برای صنعت گردشگری می تواند تحویل عظیمی به همراه داشته باشد.
نوع نگاه دولتمردان به صنعت گردشگری و سفر در سطح کلان کشوری نقطه عطفی برای احیای دوباره صنعت گردشگری است

بدون شک یکی از آسیب دیده ترین صنعت های اقتصادی در دنیا که ناشی از ویروس کرونا می باشد صنعت گردشگری است که از چند جهت در دوران کرونا و همپنین پساکرونا قابل بررسی است و دیدگاههای متفاوتی مورد بحث قرار گرفته است در کشورمان سنت های زیبا و عامه پسند زیادی بر سرزبانهاست که یکی از زیباترین آنها شهرت مهمان نوازی اقوام ایرانی است که با وجود ویروس کروناو اعمال قرنطینه های خانگی به جهت سلامت جامعه این سنت تحت الشعاع قرار گرفته است در چند نکته به طور خلاصه راههای برون رفت از بحران کرونا در صنعت گردشگری را مورد بحث قرار می دهیم .

1-در سطح کلان کشوری و نوع نگاه دولتمردان به صنعت گردشگری و سفر می تواند نقطه عطفی برای احیای دوباره این صنعت باشد و تصمیمات به جا و به موقع قطعاً دستاوردهای بسیار خوبی در این صنعت به همراه دارد و همکاری تمام وزارت خانه های دولت به نوعی ارتباط مستقیم و غیر مستقیم برای صنعت گردشگری می تواند تحویل عظیمی به همراه داشته باشد به طور مثال در چند وزارت خانه به طور مستقیم می توان در بحران کرونا نقش مهمی از خود نشان دهند . 1) وزارت بهداشت و درمان که در زمینه سلامت و واکسیناسیون به موقع افراد جامعه و ایجاد بستری امن برای سفر گردشگری و همچنین تعریف پروتکل های مناسب به جهت سفر و اقامتگاههای کشور نقش اساسی در این برهه از جامعه می تواند ایفا نماید .

2)وزارت ورزش و جوانان یکی از مهم ترین آنان در این زمینه است که با میزبانی مسابقات بین المللی و ایجاد بستر مناسب برای ورود ورزشکاران و به همراه آن هواداران و تماشاگران این مسابقات که به ارمغان دارد که سیل عظیمی از توجهات کشورهای شرکت کننده و حتی دیگر کشورها را به دنبال دارد و ارز آوری در این جهت هم به اقتصاد کشور و هم به رونق گردشگری و تورسیم خارجی کمک شایانی دارد که بزرگترین رویدار ان در دنیا برگزاری مسابقات المپیک است .

3)وزارت آموزش و پرورش کمک به فرهنگ سفر و گردشگری مدنی مناطق گردشگری هر شهر و یا منطقه با جزئیات و نوع سلیقه افراد نقش مهمی می تواند ایفا نماید .

4)وزارت کار و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای سفر در قشر متوسط و ضعیف جامعه می تواند باعث رونق این صنعت باشد و کمک به جذب نیروهای آموزش دیده در این صنعت و هدایت صحیح آنها به سمت  صنعت گردشگری می تواند گوشه ای از اقدامات این وزارت خانه باشد .

2-در سطح وزارت گردشگری

در این سطح که مسقیماً با این صنعت در ارتباط است همکاری با نام وزارت خانه هاو دنبال کردن مصوبات دولت در این صنعت از وظایف مهم این وزارت خانه می باشد .

ایجاد فضای آرامش همراه با ایده های خلاق برای کارفرمایان و صاحبان این صنعت می تواند نقش مهمی برای رونق سفر داشته باشد ثابت نگه داشتن نرخ سفر ثابت نگه داشتن نرخ سفرازدیگر اقدامات این زارت خانه به شما میرود که با توجه به رکود تمام بخشی اقتصادی کشور و کاهش توان اقتصادی در دوران کرونا و پساکرونا از دیگر اقدامات این وزارت خانه می تواند باشد که تمام افراد جامعه نگران هزینه های سفر از جمله هزینه های بلیط پرواز، قطار، اتوبوس، هتل ها ، اقامتگاههای بوم گردی ، برگزاری تورهای دسته جمعی و ... نباشند .

3-در سطح واحدهای اقامتی

در هتل ها و واحدهای اقامتی برای اطمینان خاطر همه میهانها باید تمام شرایط موجود در دوران کرونا مورد بررسی قرار گیرد و از تمام ظرفیتهای موجود برای ایجاد درصد اشغال  مناسب در این شرایط خاص استفاده نمایند به کارگیری همه بخشهای مرتبط و نظم و هماهنگی بین آنها و مطرح نمودن ایده های جدید و خلاقانه برای جذب مهمان و همچنین دنبال کردن میهمانان وفادار ازجمله نقش های مهمی است که یک مجموعه اقامتی در دستور کار دارد بکارگیری نیروهای متخصص و صبور و رعایت هرآنچه که مهمان در ان مجموعه از لحاظ سلامتی می تواند احساس امنیت کند و هیچ دغدغه ای در این خصوص در خود نداشته باشد .

سعید وطن دوست

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب