امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52028 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین کاکاوند خبرداد؛

حذف معافیت های مالیاتی آسیب جدی به بخش کشاورزی می زند

خبرایران : حسین کاکاوند نائیب ریئس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور گفت: در حال حاضر حذف معافیت های مالیاتی از بخش کشاورزی آسیب های جدی به این بخش و کل جامعه خواهد زد.
حذف معافیت های مالیاتی آسیب جدی به بخش کشاورزی می زند
به گزارش خبرایران، «حسین کاکاوند » افزود: طبق ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم درآمد حاصل از تمامی فعالیت های کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و زنبور عسل، پرورش طیور و ماهیگیری، نوغان داری، احیای جنگل ها، باغات اشجار و نخیلات از پرداخت مالیات معاف هستند.
 
وی اظهارداشت: متاسفانه کمیسیون اقتصادی دولت به دنبال حذف این قانون حمایتی مهم از بخش کشاورزی است.
 
 نائیب ریئس خبرگان گفت: امروز با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد حوزه کشاورزی نمی‌توان اقدامات حمایتی را از این حوزه حذف کرد.
 
وی در ادامه به سنتی بودن بخش قابل توجهی از فعالیت های حوزه کشاورزی و در عین حال بی رغبتی سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش حیاتی کشور اشاره کرد و افزود: اگر دولت همان حمایت  که به بخش های دیگر مثل صنعت، خدمات و غیره داشت به حوزه کشاورزی هم معطوف می‌کرد شاید امروز می‌توانست با حذف حمایت های خود از کشاورزی نسبت به تامین امنیت غذایی جامعه مطمئن باشد.
 
این مقام مسئول گفت: متاسفانه هنوز حوزه کشاورزی کشور به صورت سنتی اداره می‌شود و حذف معافیت های مالیاتی نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه آسیب های جدی به این بخش و کل جامعه خواهد زد.
 
وی ادامه داد: بطورکلی در ایران همراهی و حمایت کافی با بخش کشاورزی وجود ندارد در صورتی که در تولید بخش زیادی از محصولات کشاورزی، ظرفیت ها و امکانات خوبی در اختیار است اگر مورد توجه باشد باعث تداوم پایداری وامنیت غذایی کشور خواهد شد.کشاورزی نسبت به دیگر بخش ها از حمایت دولتی کمتری برخوردار می باشد، لذا اخذ مالیات از این بخش منطقی به نظرنمی رسد. بررسی فعالیتهای بخش کشاورزی نشان می دهد که شرایط لازم برای اخذ مالیات در زمینه زیر بخش های آن در حال حاضر فراهم نشده است.  
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب