امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52024 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

درياچه شهداي خليج فارس، ميزبان حواصيل بزرگ سفيد شد

خبرایران : حضور پرنده حواصيل بزرگ سفيد در درياچه شهداي خليج فارس ثبت شد.
درياچه شهداي خليج فارس، ميزبان حواصيل بزرگ سفيد شد
به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه٢٢؛ به نقل از دفتر محيط زيست و توسعه پايدار منطقه ٢٢، حضور اين پرنده بزرگ سفيد در سال جاري در درياچه شهداي خليج فارس ثبت شد.
به گفته اميرحسيني، مدير عامل انجمن محيط زيست شايان و مشاور پرنده نگري محيط زيست منطقه ٢٢، در حال حاضر يك قطعه از اين پرنده در ساحل درياچه حضور دارد و گردشگران مي توانند بدون نياز به دوربين، حواصيل (اگرت بزرگ) سفيد را مشاهده كنند.
گفتني است اندازه حواصیل (اگرت)سفید بزرگ به 88 سانتی‌متر مي رسد. حواصيل بزرگ پرنده‌ای است با پروبال سفید يكدست که از هر حواصیل یا اگرت سفید دیگری بزرگتر است . گردنش خیلی دراز، باریک و زاویه‌دار است و کاکل مشخصی ندارد . منقارش یا زرد یکدست و یا قسمتی از نوک آن سیاه است . پاهایش سیاه مایل به سبز است، در حال كه اگرت کوچک پنجه‌های زرد رنگ دارد. در فصل زادوولد بخش بالایی پاها نارنجی مایل به صورتی است و پرهای شانه‌اش رشد زیادی پیدا می کند كه به صورت شنل آویخته‌ای در می‌آید و از حد دم بلندتر مي شود. حواصیل زرد و گاوچرانک مه در حال پرواز از دور سفید بنظر می آیند، از این پرنده خیلی کوچکتر و به نسبت پرجثه‌ترند .
اگرت (به انگلیسی: Egretta)‏، از دسته حواصیلیان متوسط‌الجثه است که بیشتر در مناطق دارای آب و هوای گرم پرورش پيدا مي كند و گونه‌های مختلف آن در بیشتر نقاط جهان یافت می‌شود.
این پرندگان از نظر ظاهری شبیه به مرغ ماهیخوار هستند و دارای گردنی دراز و پاهایی بلند می‌باشند. پرهای این پرندگان یا به طور کامل سفید بوده و یا همچون حواصیل کوچک آبی تنها در دوران جوانی پرنده سفیدرنگ می‌باشند. همچنین این پرنده دارای پرهایی زینتی ‌است .
تولید مثل اگرت‌ها در تالاب‌های باتلاقی کشورهای گرمسیری صورت می‌گیرد و آنها آشیانه‌های خود را به صورت کلونی و اغلب در کنار دیگر پرندگان آبزی بر روی درختان یا درختچه‌ها می‌سازند.
حشرات، دوزیستان و ماهی‌ها غذای این پرنده هستند.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب