امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51967 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افتتاح خدمات جدید پست بانک ایران با حضور وزیر ارتباطات

خبرایران : خدمات جدید پست بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات هشتم آذرماه بصورت مجازی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
افتتاح خدمات جدید پست بانک ایران با حضور وزیر ارتباطات

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، خدمات جدید پست بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تأسیس این بانک با حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ناظمی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات و امیر سلیمانی مشاور وی در امور نابینایان، دکتر بهزاد شیری مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و حضور آنلاین مدیران ستادی و اجرایی این بانک هشتم آذرماه بصورت مجازی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اقتصاد دیجیتال، به دنبال تحقق تحول در بانکداری سنتی و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است که در سالهای اخیر اقدامات زیربنایی مناسبی در این عرصه انجام داده و امروزشاهد به ثمر نشستن میوه های آن در قالب محصولات جدید در بانک تخصصی – توسعه ای فناوری اطلاعات یعنی پست بانک ایران بودیم. خوشبختانه پست بانک ایران در برنامه های تحول دیجیتالی خود، درمسیر بهبود مستمر قرار گرفته و درمقاطع آتی شاهد تغییر در ارائه خدمات درفضای بانکداری مجازی خواهیم بود.

بنابراین‌گزارش: خدمات جدید شامل؛ سرویس درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) با قابلیت صوتیجهت استفاده نابینایان برای اولین بار درسطح کشور، راه اندازی مرحله نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه اندازی سجام(سامانه جامع احراز هویت مشتریان) در باجه های بانکی روستایی و آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت است که مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر شیری در آیین بهره برداری از این خدمات ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پست بانک ایران به تشریح خدمات مذکور و ویژگی های آن پرداخت و گفت: افزایش ۱۲۱ درصدی کل سپرده ها، رشد ۱۵۱ درصدی منابع ارزان قیمت و رشد ۷۷ درصدی سایر منابع، افزایش ۱۰۴ درصدی کل تسهیلات، کاهش ۵۳ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات، پشت سر گذاشتن زیان دهی و رسیدن به سوددهی و کاهش مناسب قیمت تمام شده پول از مهمترین عملکرد کمی این بانک طی دو سال اخیر بوده است.

همچنین مدیران شعب استان های لرستان، خراسان جنوبی، قزوین و منطقه شرق استان تهران به صورت آنلاین با حضور در محل افتتاح هریک از این خدمات به تشریح ویژگی های آن پرداختند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب