امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51951 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰:۲۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سید داود مرتضوی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

انتخاب علی صفایی به عنوان مربی بدنساز تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به جا و درست بود/ صفایی با تمرینات سنگین علم ، تجربه و دانش کشتی را دارد

خبرایران : مدیراسبق کمیته اقتصادی فدراسیون کشتی گفت: علی صفایی به عنوان یک ورزشکار، کسی است که به درد کشتی می خورد و وقتی به عنوان مربی بدنساز کشتی آزاد و فرنگی انتخاب می شوند این درایت ، زیرکی و به جا انتخاب کردن آقای دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی را نشان می دهد.
انتخاب علی صفایی به عنوان مربی بدنساز تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به جا و درست بود/ صفایی با تمرینات سنگین علم ، تجربه و دانش کشتی را دارد

سید داود مرتضوی دکترای تربیت بدنی و مقام دار رشته کشتی ، مدیراسبق کمیته اقتصادی فدراسیون کشتی و مشاور ورزش زورخانه ای و عضو کمیته اقتصادی فیلا درگفتگو با خبرنگار خبرایران اظهارداشت: آقای «علی رضا دبیر» به عنوان رییس فدراسیون کشتی چندی قبل انتخابی در خصوص مشاور و مربی بدنساز تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی داشتند و آقای «علی صفایی» را انتخاب کردند.

انتخاب صفایی در کشتی جای بسی خوشحالی و تبریک دارد
وی تصریح کرد: این اتفاق مبارک اولین باراست  که در کشتی اتفاق می افتد و یک نفر به عنوان کسی که خودش قهرمان کشتی و ازقهرمانان بدنساز سطح بین المللی است به کشتی وارد می شود و این جای بسی خوشحالی و تبریک را دارد.
 
 
علی صفایی تمرینات سنگین با علم ، تجربه و دانش جدید آمیخته با یک سابقه طولانی تاریخی درکشتی دارند 

مرتضوی خاطرنشان کرد : بدن علی صفایی به روز است. یعنی اینکه ایشان همین الان در رده های اول تا پنجم و ششم دنیا قرارمی گیرند و حرف برای گفتن دارند . ایشان تمرینات سنگین با علم ، تجربه و دانش جدید آمیخته با یک سابقه طولانی تاریخی درکشتی دارند. ضمن اینکه آقای صفایی  تحصیلات عالی دانشگاهی در رشته تربیت بدنی نیز دارند.

 

صفایی به عنوان یک ورزشکار، کسی است که به درد کشتی می خورد

وی ابرازداشت : صفایی به عنوان یک ورزشکار، کسی است که به درد کشتی می خورد و وقتی به عنوان مربی کشتی آزاد و فرنگی انتخاب می شوند این درایت ، زیرکی و به جای انتخاب کردن آقای دبیربه عنوان رییس فدراسیون کشتی را نشان می دهند و بهتر از این نمی شد که بتوان یک مربی بدنساز برای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی انتخاب کرد و این جای بسی خوشحالی ، تبریک و افتخاردارد.

مرتضوی تاکید کرد : بنده قبلا درفدراسیون کشتی بودم و می دیدیم که افرادی که به عنوان مربی بدنسازی کشتی وارد می شدند ، مثلا از فوتبال یا ورزش های دیگر وارد می شدند. افرادی که متاسفانه بدنساز نبوده و سابقه قهرمانی نیز نداشتند ، به قول معروف گوش شکسته کشتی هم نبودند. خب این چه نوع انتخابی بود که به شدت غلط بود و آسیب به کشتی می زد.

وی ادامه داد : انتخاب آقای صفایی درست و به جا انتفاق افتاده و کسی مربی بدنساز شده که انستیتوخودش ایشان را پیشنهاد دادند و ما امروزمی توانیم از وجودشان درفدراسیون کشتی اسفاده کنیم. ای کاش درهمه مقاطع ورزش کشورمان انتخاب ها درست بودند و کسی انتخاب می شد که واقعا تخصص های لازم را داشته باشد.

 

درکشورما خوشبختانه افراد متخصص درهمه رشته های ورزشی وجود دارند

مرتضوی اضافه کرد: درکشورما خوشبختانه افراد متخصص درهمه رشته های ورزشی وجود دارند. اما نمی دانم چرا همیشه از آدمهایی استفاده می شود که اصلا ربطی به آن حرفه یا ورزش ندارند و این فرد بی تخصص چند سال در سمت خودش ریاست می کند و بعد از چند سال آسیب وارد کرده و کلی وقت و هزینه مالی به هدر می دهد. چرا نباید از افرادی استفاده شود که اهل آن ورزش باشند و تخصص های لازم را داشته باشند.

وی افزود : چرا باید این گونه باشد که کسی که در یک فدراسیونی که تخصص آن را ندارد و بی  ربط انتخاب شده، سال ها باشد و آسیب بزند. حرف اصلی من این است که چرا یک نفر مثلا از فدراسیون فوتبال وارد فدراسیون دیگری شود. به عنوان مثال اگر من کشتی گیر بدون تخصص وارد فدراسیون فوتبال شوم، قطعا نمی توانم کارایی و تخصص لازم را داشته باشم تا بتوانم فدراسیون فوتبال را اداره کنم.

کسی که ازجنس کشتی و جنس ورزش است باید وارد مدیریت یا مربیگری ورزش کشتی شود

مرتضوی یادآورشد : من نمی توانم رییس فدراسیون فوتبال حتی با لابی یا پول هم بشوم . اصلا نباید این اتفاق بیفتد. کسی که ازجنس کشتی و جنس ورزش است باید وارد مدیریت یا مربیگری آن ورزش شود.

وی در پایان سخنان خود گفت : بحث رییس فدراسیون بی ربط بودن خیلی مسائل  پیچیده و خاص دیگری دارد. هم در علم ورزش وهم درعلم مدیریت و امیدوارم روز به روز در حال شکوفایی و گسترش ورزش کشتی باشیم . انتخاب آقای صفایی جای تبریک فراوان دارد و امیدوارم همه انتصاب ها درکشور ما با درایت ، به حق و درست باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب