امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51759 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نامه عجیب بهروز افخمی به وزیر بهداشت :

آمار ابتلا کرونا وقتی مدام بالا می‌رود چرا ورزش و کسب و کار و گردش مردم را تعطیل کرده‌اید/ به کسادی و افسردگی و ورشکستگی فراگیر دامن می‌زنید

خبرایران : نامه بهروز افخمی به وزیر بهداشت: چرا این توهم را القا می کنید که روزی 400 تا 600 کشته برای شیوع کامل کرونا یک فاجعه وحشتناک است؟
 آمار ابتلا کرونا وقتی مدام بالا می‌رود چرا ورزش و کسب و کار و گردش مردم را تعطیل کرده‌اید/ به کسادی و افسردگی و ورشکستگی فراگیر دامن می‌زنید

بهروز افخمی در نامه ایی به وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حتی اگر کرونا نبود، ایرانیان به دلایلی دیگر از تصادفات جاده‌ای با خودروهای ناایمن تا خودکشی‌های ناشی از افسردگی و بیماری‌هایی نظیر سرطان و… هم می‌مردند خواستار تغییر روش در برخورد با این پدیده شده است.

در بخش‌هایی از نامه کارگردان «عروس» به وزیر بهداشت آمده: «وقتی مدام آمار ابتلا بالا می‌رود چرا ورزش و کسب و کار و گردش مردم را تعطیل کرده‌اید و چرا دارید کسادی و افسردگی و ورشکستگی فراگیر را دامن می‌زنید؟

شاید کرونا را لیبرال‌دمکرات‌های انگلیس و آمریکا و اروپا برای برانداختن امثال ترامپ و جانسون و مکرون ساخته باشند ولی در این کار موفق نخواهند بود و ترامپ و مانند او هر روز در آمریکا و اروپا قدرتمند خواهد شد. آقای وزیر! جای لیبرال‌دمکرات‌ها در موزه‌هاست ولی شما بهتر است مواظب باشید کلاهتان را باد نبرد.

چرا این توهم را القا می کنید که روزی چهارصد تا ششصد کشته برای شیوع کامل کرونا یک فاجعه ی وحشتناک است؟ مگر آمارهای وزارتخانه متبوع خودتان را ندارید؟ مگر نمی دانید اگر کرونا هم نباشد توی این مملکت که نزدیک نه میلیون مرد و زن سالمند دارد در پاییز و زمستان گذشته در ایران ده هزار نفر را کشته و در همین پاییز و زمستان هم ده هزار نفر دیگر را خواهد کشت؟ مگر نمی دانید که خطر مرگ افراد سالمند در صورت ابتلا به بعضی از آنفلونزاها بیشتر از کرونا است؟

اگر با همه محدودیتهایی که برای مردم ایجاد کرده‌اید درنهایت باز آمار ابتلا بالا رود تا درنهایت یک همه‌گیری عمومی ایجاد شود آن‌گاه مردم از شما خواهند پرسید نتیجه آن همه بگیر و ببند چه بود؟ تعطیلی مشاغل و فلج کردن اقتصاد و کسب و کارهای مستقل اگر بی‌فایده باشد باعث بی‌اعتباری پزشکانی خواهد شد که تاوان ندانم‌کاری خود را داده‌اند.

حکیم واقعی آن است که وقتی فهمید دربرابر یک بیماری ناشناخته کاری ازش برنمی‌آید به‌جای امر و نهی کردن و زور گفتن به مردم، رک و پوست‌کنده و راحت بگوید دوا پیش ما نیست و شفا پیش خداست!»

متن کامل نامه:

https://bit.ly/2IQBsKu (https://bit.ly/2IQBsKu)

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب