امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51639 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم؛

ویژه برنامه های «جلوه سوگ» در فرهنگسرای بهمن

خبرایران : ویژه برنامه های «جلوه سوگ» در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.
ویژه برنامه های «جلوه سوگ» در فرهنگسرای بهمن

مدیرفرهنگی هنری منطقه 16 از برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان از شامگاه سه شنبه 17 مرداد همزمان با شب اول محرم در فرهنگسرای بهمن خبر داد.

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن؛ علی‌اصغر خسروی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ و رئیس فرهنگسرای بهمن با اعلام این خبر افزود: این مرکز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام شیوع بیماری کرونا، مانند سایر مراکز فرهنگی هنری مناطق 22 گانه تهران، در صف مقدم مبارزه با این بیماری منحوس بوده و هم اکنون نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  ابلاغ شده از سوی ستاد کرونا با در اختیار قرار دادن محوطه باز فرهنگسرای بهمن به هیئتهای درخواست کننده در منطقه جهت برگزاری مراسم عزاداری سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) اقدام کرده است.

وی در ادامه گفت: ویژه برنامه «حسین چی لر خیمه سی» همزمان با فرارسیدن ماه محرم، از یکم تا دهم محرم از ساعت ۱۹، باحضور هیئت های آذری زبان منطقه، به ویژه هیات رایت الرضا (ع) در محوطه باز در شرقی این فرهنگسرا برگزار می شود.

خسروی گفت: اجرای قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، تعزیه‌خوانی با اجرای گروه  کهربای تعزیه، روضه‌خوانی، اجرای مراسم آئینی شاه حسین گویان، نوحه‌سرایی و سخنرانی مذهبی از بخش‌های اصلی این برنامه است که با حضور  مداحان و سخنرانانی همچون حاج داود علیزاده اردبیلی، شهروز حبیبی، حاج غفور جعفری، حاج کاظم غفارنژاد، حجت‌الاسلام غلامرضا خلیل‌نژاد و حجت‌الاسلام حبیبی برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای بهمن اجرای مراسم آئینی «پرده عشاق» را از برنامه های شاخص این منطقه در ماه محرم عنوان کرد و افزود: در این برنامه که باحضور جمعی از بزرگان و مسئولین فرهنگی برگزار می شود، از 10 نفر از مفاخر حسینی شهر تهران در حوزه های مداحی، خادمین هیات ها، موسیقی آئینی، سخنرانی، شاعران آئینی،  نویسندگان و پژوهشگران، خیرین، تعزیه خوانی و کارگردانی و تهیه کنندگی و ... به صورت متمرکز در این فرهنگسرا تجلیل می شود.

وی از برگزاری ویژه برنامه «مهر آئین» در این ایام خبرداد و افزود: در این برنامه که باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود، از خانواده های معظم شهدای سادات و شهدایی که در این ماه عزیز به شهادت رسیدند تقدیر می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 16 با اشاره به لزوم بهره مندی حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: تولید و انتشار محصولات مجازی با موضوع محرم و عاشورا و بازنشر تولیدات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله نماهنگ عاشورایی، آلبوم آوازی محرم و تولیدات سلسله موی دوست از فعالیت های دیگر این مجموعه فرهنگی هنری در ایام ماه محرم و صفر است که به صورت مجازی اجرا و منتشر می شود.

وی در پایان گفت: اجرای پویش های سلام برحسین، بلندا (چهارپایه خوانی)، روضه خوان، برمدار حسین، شهر حسینی و پویش جهادی عشاق الحسین از برنامه‌های دیگر این فرهنگسرا است که با هدف گسترش و تعميق شناخت شهروندان  از الگو هاي ديني و ائمه معصومین (علیهم السلام) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دیدن برنامه های مجازی ویژه محرم می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگسرای بهمن به نشانی

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب