امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51622 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کنترل آفات درختان منطقه 2 با اجرای عملیات آبشویی

خبرایران : عمليات آبشويي درختان منطقه2 با هدف كنترل آفت، حفظ سلامت درختان و افزايش زيبايي بصري فضاي سبزشهر آغاز شد.
کنترل آفات درختان منطقه 2 با اجرای عملیات آبشویی
به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه 2 تهران، جعفر میرزایی، معاون خدمات شهري و محيط زيست اين منطقه گفت: در فصل تابستان، با توجه به طغيان آفات و حجم مصرف سوخت هاي فسيلي، جذب دوده و غبار بر روي درختان بسيار بيشتر از حد نرمال است كه سبب كاهش عملكرد و سلامت درختان و زيبايي بصري فضاي سبز مي شود.
وی افزود: به همين منظور با برنامه ريزي صورت گرفته عمليات پاكسازي و آبشويي مستمر درختان، بدون استفاده از سموم و مواد شيميايي در تمامي شريان هاي اصلي و معابر فرعي، انجام مي شود.
میرزائی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از 50 هزار اصله درخت در سطح منطقه در ساعات خنکی شبانه روز با بهره گیری از ماشین آلات مخصوص و رعایت تمامی نکات بهداشتی و ایمنی آبشوبی شدند.
وی گفت: نتایج مهم آبشویی درختان می تواند به کنترل آفات و جلوگیری از شیوع آنها اشاره کرد و خاطرنشان کرد با استفاده از روش های غیر شیمیایی می توان سلامت درختان منطقه را افزایش داد.
میرزائی اظهار کرد: سفیدبالک ، شته و پسیل زیتون از جمله آفاتی هستند که با آغاز فصل گرما در تهران شدت میبابند و با آبشویی کنترل میگردند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب